Når ens værste fornemmelse.... {{forumTopicSubject}}
....viser sig at være rigtig.
Ja, denne tråd er et udtryk for min fustration som jeg godt nok ved jeg aldrig kommer af med, men alligevel har svært ved at bære inde i mig.
Jeg har nu 4 gange (ja.. nok flere når jeg får tænkt mig om) set unge piger, der har mistet eller er ved at skaffe sig af med deres hunde.
Jeg har fra første færd tænkt......ejjjj....dette går aldrig godt..... når jeg har læst hvordan de "opdrager" deres hund. Min fornemmelse har været at de inden for kort tid ikke længere har hund.........og ganske rigtigt......væk er hundene fordi ejeren ikke kunne tumle deres nu problemhund....
Fælles for disse piger er at de fører sig frem her på HG, gerne med "gode" råd til andre, og meget tit er de opfarende og taler grimt (bliver subjektive) så snart der er nogen der snakker dem imod.
De kendetegnes yderligere ved hele tiden at hævde sig selv, ved at fortælle mere eller mindre fantasifulde historier om hvem / hvad de har set eller kender til, eller oftest "selv" har været midtpunkt for.
Meget ofte er det volsomme / fysiske opdragelsesmetoder de sværger til, og man fornemmer tydeligt at de ikke har empati.....evnen til at sætte sig i et andet væsens sted...
Jeg har prøvet at give min mening til kende nogle gange....uden at opnå andet end at blive kaldt alverdens ting......det fører ingen steder hen.
- Nu tænker jeg på de hunde som ødelagte er blevet sendt videre til nye ejere, som får kam til deres hår, hvis hundene skal rettes op.
- Jeg tænker på at disse piger lige så sikkert som ammen i kirken, anskaffer sig en ny hund inden længe og historien gentager sig.
- Jeg tænker på hvordan det kan være at nogle piger udvikler sig på denne måde???
Er jeg den eneste der har den følelse?
Hvad kan man dog gøre for at løse problemet både for hundenes skyld, men ikke mindst for pigernes?
P.S. Jeg vil under ingen omstændigheder acceptere at der antydes eller nævnes navne da det er den generelle diskussion jeg lægger op til. Overholdes dette ikke slettes tråden.
Lise
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 31 Hunde: 2 Emner: 258 Svar: 11.275
Men du har ret i man undrer sig.
jun 2005
Følger: 85 Følgere: 77 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.033
Nogle gange oser det nærmest ud af pc-skærmen det er forhåndsdømt til at galt.
apr 2006
Følger: 83 Følgere: 85 Hunde: 5 Emner: 253 Svar: 6.290
Helt enig med dig, dog tror jeg desværre også drengene gør det samme og ikke kun pigerne.
men i bund og grund stakkels hunde, de har ikke bedt om det.....
feb 2006
Følger: 98 Følgere: 96 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 9.377
Hvis du ikke kan det er du nødt til at undlade at deltage i denne debat....sorry...
aug 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 61 Svar: 1.124
Du er ikke den eneste der sidder med den følelse..
jun 2005
Men jeg synes det er især pigerne man lægger mærke til herinde. Som nok også er i flertal ;o)
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
feb 2006
Tror nu også knægtene går mere stille med dørene.
feb 2006
Freddy & Baloo B
Jeg har kun bemærket at det var piger, men selvfølgelig kan drenge vel også gøre det samme...
Er der ingen der har forslag til hvordan man kan komme det til livs?
feb 2006
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
mar 2007
Følger: 51 Følgere: 75 Emner: 250 Svar: 10.683
Synes den er svær, for som du selv skriver, når man spørger, kommer med råd og vejledning, bliver man svinet til !
jun 2005
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
Men ja jeg får en fornemmelse af "disse" personer er meget aktive i tråde og puha der er ikke det de ikke kan klare... også ender med med at gå galt for dem selv...
Og man undres...
feb 2006
* Ninna-Oline & Michael *
Hvis der er noget der er gået over dit hoved er det fordi du ikke er så meget på HG.....det jeg snakker om er foregået over det sidste år hvis ikke længere.....
feb 2006
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
En tråd om ugen... om hvor meget kan skal tænke dig om inden man køber hund...
Eller... nå nej det er der allerede 4 gange om ugen jo =)
feb 2006
LoooL
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.267
maj 2006
Følger: 2 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 173 Svar: 2.035
maj 2006
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.883
Du tager jo ansvar og tager dig af dine hundebasser (plus endda redder andre, når de har det skidt)
maj 2006
hehe, men som jeg har snakket med marianne om - hvis det var potensforlænger der var behov for så skulle jeg ha købt en kropssele til varanen og ha gået tur med den i stedet
Ane_Mari N...gik heller ikke i forsvar skrev bare tingene som de var som en konstatering..hverken aggressivt eller i forsvar
jan 2005
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
selvforelskelse..
Se mig...
Jeg er gud...
Dysocial personlighedsforstyrrelse..
Det er mit gæt
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.708
Jeg er enig, der findes ALT for mange unge mennesker, der ikke er deres ansvar bevidst, det gør der desværre også med "ældre" mennesker...
Jeg synes at det er et generelt problem og måske specielt inden for mode hunde, som jo også er de hunde vi ser igen og igen, komme til salg som brugte hunde og ja det er måske ofte de pur unge der pludselig indser, at de ikke magter opgaven, vi ser dog også dem, hvor ungerne ikke synes at hunden er så sjov, når ikke den er hvalp længere og undskyldninger som flytning, jobskifte osv kommer på bane...
Hvad der kan/skal gøres ja der er jeg lige så meget på bar fod som jer andre :o(
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
jan 2005
Jeg havde overhovedet ikke tænkt på hende, da jeg læste det her indlæg...
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 40 Hunde: 4 Emner: 333 Svar: 4.476
Jeg kommer os med råd ( når jeg endelig er logget på ) og der må folk jo os vælge om de vil følge det ..
Men altså , jeg har desværre heller ikke lige en god løsning på hvad man kan gøre ..
Tror de piger der bliver snakket om , køber hvalpen/hunden fordi den er ih og åh så nuttet ... Og så når de får den hjem , begynder hverdagen jo igen . Og de finder ud af det ikke altid er lige nemt og have hund ...
Men at de så sælger den for og købe en ny .. Ja det kan jeg så ikke forstå ...
Men man må jo være lidt mere kritisk i sine valg af hvalpekøbere ...
Hvis jeg stod og skulle af med nogle hvalpe . Og fik solgt dem alle til nogle mennesker som virkede reelle og der ikke gik så lang tid før de bare var kommet af med den igen , ja .. Puha jeg ville have det dårligt med mig selv ...
jun 2007
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 6 Emner: 117 Svar: 3.708
Ellers mener jeg nu nok at MT kan forsvare sig selv :o)
maj 2006
og også til dig Jeanette
nov 2004
Følger: 62 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 881 Svar: 10.791
Jeg tror nu blot jeg vælger at fravælge det og komme videre med livet...hvis du forstår ; )
maj 2006
feb 2005
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 1.600
Nu er det kun en bestemt gruppe af mennesker jeg hentyder til, men det er nok også den gruppe det bliver sværest at komme til livs, da der i disse tider bliver flere og flere.
Min konklusion er at det bunder i dårligt selvværd og hvordan hamler man op med det, når antallet af "patienter" er så stort som det er?! Man kan jo ikke sende dem allesammen i gruppeterapi, selvom det måske var vejen frem.
feb 2006
Smutter igen....skal have tømt alt ud....det hele svømmer...
jul 2007
Følger: 31 Følgere: 29 Hunde: 4 Emner: 182 Svar: 1.834
Hvis jeg ser i min omgangskreds, som er meget blandet, så kan de ikke forstå jeg ville have en lille fimset hund... Der er så mange andre sejere hunde efter deres mening, så ser jeg ned på lille Baz og kan ikke forstå de ikke kan se hvor sød og charmerende han er... (og sej når han rusker i sin lille bamse)
Jeg vil sige da jeg skulle vælge hund skrev jeg også meget herinde, hvor jeg også fik kontakt med en der var rigtig sød og hjalp mig utroligt meget inden jeg valgte Baz... Det er vigtigt at tænke på hvor stor hunden bliver og hvor man vil have den... Jeg har da efterfølgende fundet ud af, at jeg absolut overhovedet ikke ved alt, men er så også en af dem der flittigt spørger herinde, og synes der er rigtigt mange ufatteligt søde mennesker til at hjælpe...
Mht. hvalpekurser, jeg tror ikke man kan få det til at fungere hvis man som køber ikke har tænkt sig at gøre det... Ikke engang om det så var gratis...
dec 2006
Følger: 37 Følgere: 33 Hunde: 5 Emner: 239 Svar: 2.219
Hvis jeg avlede, ville jeg forære og forlange at evt. hvalpekøvere deltog i et lederskabskursus før afhentning af hund. Jeg ville aldrig sælge en aussie til helt unge mennesker, da jeg ikke mener det er en førstegangshund. Puh, jeg ville være streng, - måske ville jeg aldrig komme af med dem. Men jeg er af den mening, at hellere beholde hvalpe selv end at sende dem ud til det uvisse.
Det er ikke altid, at folk med pengepungen i orden er de rigtige købere. Man må som avler vurdere og have sin mavefornemmelse med. Penge er ikke alt!!! Et godt liv til den lille ny hvalp, må absolut komme i første række.
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 143
Det er dog desværre ikke kun de unge jeg kan undre mig over nogen gange, der findes "problembørn" i alle aldre. Desværre.
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Jow jow........jeg kunne ski lave en hel skolekomedie over dette fænomen :o))
jun 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 161 Svar: 1.887
Jeg ved ikke om jeg er en af dem der hentydes til, men det håber jeg ikke..
Jeg har en "skilsmissehund" på samvittigheden, men et parforhold der går i stykker kan man desværre ikke gøre noget ved.. Jeg synes selv det var det bedste for hunden at den blev hvor den var.. Det var svært, men synes stadig jeg har gjort det rigtige..
Jeg har ikke valgt en helt nem hund (indtil videre klager vi ikke). Men vi har snakket meget med foreningen, om de problemer det kan give at anskaffe sig en gadehund og efter overvejelse sagde vi ja.
Jeg går til træning, klikkertræner hjemme og selvfølgelig er der stadig unghundekuller i hovedet på vapsen, men jeg gør i hvert fald mit bedste..
Jeg spørger herinde hvis der er noget jeg ikke forstår/ved hvordan jeg skal tackle.. Og jeg mener jeg prøver at lytte til de råd jeg får..
Jeg tror det er vigtigt at dem der sælger hvalpen gør klart, hvad det vil sige at have en hund..
hmm.. der findes vist ikke en løsning...
feb 2006
Jeg har bestemt mødt i læssevis af gode fornuftige piger der gør en masse godt for deres hund, og ved en masse om hunde.
Det er som sagt nogle enkle som man spotter øjeblikkeligt fordi de er så langt fremme i skoen at der næsten ikke er plads til andre end dem selv i trådene. De ved en forfærdelig masse om hunde og er ude af stand til at modtage selv det mindste råd, fordi de jo i forvejen ved alt bedre end andre...mener de selv. De har som regl heller ikke brug for nogen form for hjælp.....og når lille vovse er afviklet til anden side på grund af øhhh.....pladsproblemer.....sygdom.......tidsmangel.....synes de at det er ganske uretfærdigt at der er nogen her på HG der mener de ikke skal anskaffe en ny hund.
feb 2006
Jeg håber at nogle af de piger (hvis de selv kan se det) vil læse denne tråd og tænke over deres måde at agere....både for hundens skyld, men sandelig også for deres egen.
Der er mange andre måder at få opmærksomhed på end at kaste sig ud i køb af et levende dyr......prøv at få en sej cykel og meld dig ind i cykelgalleriet....eller en bil og gå på bilgalleriet....eller en båd måske?
Tak til alle jer der tog jer tid til at læse og tænke lidt over dette spørgsmål og endda svare....
Lise
Når ens værste fornemmelse....