{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
834 visninger | Oprettet:

Lejeloven {{forumTopicSubject}}

Vi fraflyttede vores gamle lejlighed d. 15. Maj 2010, men vi har stadig ikke fået vores gamle indskud tilbage.
Vi har kontaktet gamle udlejer flere gange, men hver gang har der været undskyldninger så som ''min revisor har ferie'' og ting i den dur.
Senest ringede vi for et par uger siden, hvor han meddelte, at han har smidt vores lejekontrakt ud, og at vi må prøve at finde vores egen. Vi har så fundet vores forrige, som egentlig er den indskuddet hører til, eftersom indskuddet blev overført til den anden lejlighed, da vi valgte at leje ved ham igen.
Vi ringer så igen i dag, hvor han så pludselig mener, at revisoren har fundet ud af, at der er en måned vi ikke har betalt husleje. Han kan dog ikke fortælle hvilken måned, da revisoren endnu engang har ferie.
Vi er 100% overbeviste om, at vi har betalt huslejen hver gang (jeg tror nok, vi ville opdage, hvis vi pludselig havde hvad der svarer til en måneds husleje ekstra i rådighedsbeløbet) og efter hvad vi kan se på netbanken, så er alle måneder også blevet indbetalt. Der er dog 4-5 måneder vi ikke kan se, eftersom de ligger for langt tilbage til at netbank har oplysningerne. (vi får selvfølgelig en udskrift fra banken, så vi kan tjekke de måneder også)

Dog ved vi, at vi ved én - måske to lejligheder har betalt kontant til manden, i hans butik. Disse betalinger mener han at VI skal finde kvitteringer for. (på trods af, at han ikke hver gang har givet kvittering for betalingen i butikken)

Kan det virkelig passe at VI skal holde regnskab med de penge han får ind? Jeg mener jo helt og holdent, at det må være mandens eget ansvar at få bogført de indbetalinger - også så revisor kan se dem, men jeg ved af erfaring at han er en halvstresset mand der ikke fort gjort halvdelen af hvad han lover..

Vi vil melde os ind i LLO, men pengene er meget små denne måned, så det må vente til næste måned.

Hvad siger i? Kan det passe vi skal bøde for, at manden ikke kan finde ud af at holde regnskab ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lejeloven
  • #1   21. okt 2010 nej det skal i ikke og derfor skal i melde jer ind i LLO NU og ikke først i næste måned, hvis pengene er små må i jo lige låne de få kr der er snak om for at blive medlem, og så får i simpelthen dem til at hjælpe med at køre en sag imod ham... ellers trækker han det bare i langdrag og så ser i aldrig nogen penge...

• #3   21. okt 2010 Hvis I har på papir det beløb der nævnes, og udlejer ikke vil frigøre det - når der ikke forelægger skriftlige beviser på at pengene skal dække ubetalt leje, skader etc. så er det en rigtig god idé at melde jer ind i LLO.

Taget i betragtning af, at man vidst nok betaler ca. 600 kr. (er ikke helt sikker, men mener det er deromkring) og de så kører sagen og I ikke skal bruge en masse tid, energi og overskud på tovtrækkeriet - så kan det godt betale sig, alt efter hvor stort depositummet naturligvis er...
    Udover det, stiller LLO også krav overfor udlejeren, at denne skal betale/dække øvrige sagsomkostninger der måtte være.

Jeg ville som det første, kontakte udlejeren, på skrift, og bede om denne fremlægger papirer på såkaldte ubetalt leje etc. og så også understrege, at LLO vil kontakte denne hvis ikke I finder en retmæssig løsning.

Det kan for det meste være nok med 'truslen' om LLO eller at sagsanlæg, hvis udlejeren er bevidst om sine uretmæssige krav -
    men nogle er jo 'kolde i r......' og så er der ikke andet at gøre end at melde sig ind i LLO.

• #4   21. okt 2010 LLOI - i burde kunne få hele indskuddet tilbage, uden problemer.

• #5   21. okt 2010 Jeg er også sikker på, at vi havde hørt fra ham med det samme, hvis vi ikke havde betalt husleje, så jeg er overbevist om, at det bare er ham der har været en klovn til at bogføre, og det er derfor revisoren ikke har kunnet se det.

Men ja, som i siger, så må vi nok hellere melde os ind i LLO. Om ikke andet prøve at stikke lidt til ham, med truslen om LLO først, og se om det giver resultater.

Det er ikke voldsomt mange penge for et indskud - 6000 - men det er altså en del når man begge studerer ;O)

• #6   21. okt 2010 Har engang været udsat for det samme og havde kæmpet meget længe med udlejer. Da vi meldte os ind i LLO og de "overtog" sagen gik der ikke ret længe før vi fik pengene!
    Held og lykke

• #7   21. okt 2010 Danielle - Lad være med at stikke til ham - meld jer ind i LLO og lad dem tage sig af det, så er i næsten sikret at få hele beløbet tilbage smiley

• #9   21. okt 2010 Så vidt jeg ved, så ville han i følge loven have 14 dage til at tjekke lejligheden igennem, og give os vores indskud tilbage. Nu er der gået 5 måneder. Allerede der, burde det være for sent for ham at begynde at finde fejl. Det havde han de første 14 dage til.

• #10   21. okt 2010 og med finde fejl mener jeg selvfølgelig ''opdigte fejl'' for jeg er altså sten sikker på, at vi har betalt alle måneder.

Han prøver bare at finde en måde hvorpå han kan holde fast på pengene.

• #11   21. okt 2010 rent juridisk tror jeg at I ville stå bedre hvis I havde bedt om at få en kvittering da i betalte kontant - hvilket jeg så aldrig selv ville gøre uden kvittering.

HVIS i ikke har betalt, kan de godt trækkes i indskudet. Det skal dække de udgifter der er ved istandsættelse og hvis der er manglende husleje, varme, el og andre forbrugsudgifter.

• #12   21. okt 2010 Karin J .

Ja, men så vidt jeg ved har udlejer kun de første 14 dage, til at finde fejl og mangler og trække dem fra indskuddet, eftersom indskuddet sådan set skal betales tilbage efter 14 dage. Fem måneder efter er alt for sent.

Men ja, det er noget skidt, med den kvittering, men jeg tror fejlen er sket, ved at det har været en af hans ansatte der har stået i butikken, og ikke manden selv.

Jeg håber, at det jeg kan huske med at betale i butikken, er fra den forrige lejlighed, for så burde alle indbetaligner kunne ses på kontoudtoget fra banken.

• #13   21. okt 2010 det er rigtigt, man har som udlejer 14 dage til at fremkomme med krav, jeg havde lige overset tidslinien:-)

• #15   21. okt 2010 hvis i har boet mindre end 5 år i jeres "daværende" lejlighed og i har betalt via banken(netbank) på denne lejlighed... så har banken det til at ligge de SKAL opbevare udskrifter 5år tilbage det er lovpligtigt ligesom du selv skal gøre det rent faktisk med lønsedler etc..... men meld jer ind i LLO så skla de med glæde hjælpe jer og kigge på sagen det er jo trods alt det de er der for...

• #16   21. okt 2010 Vi har lige været i banken efter en udskrift, så den går vi i gang med at gennemgå nu smiley

• #17   21. okt 2010 Så er alle udskrifter gennemgået, og alt er betalt som det skal.

• #18   21. okt 2010 jamen så har i jeres på det rene så det bare ned til LLO og få jer meldt ind så de kan behandle sagen

Kommentér på:
Lejeloven

Annonce