15. feb 2009 Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Lejeloven {{forumTopicSubject}}
Vi fraflyttede vores gamle lejlighed d. 15. Maj 2010, men vi har stadig ikke fået vores gamle indskud tilbage.
Vi har kontaktet gamle udlejer flere gange, men hver gang har der været undskyldninger så som ''min revisor har ferie'' og ting i den dur.
Senest ringede vi for et par uger siden, hvor han meddelte, at han har smidt vores lejekontrakt ud, og at vi må prøve at finde vores egen. Vi har så fundet vores forrige, som egentlig er den indskuddet hører til, eftersom indskuddet blev overført til den anden lejlighed, da vi valgte at leje ved ham igen.
Vi ringer så igen i dag, hvor han så pludselig mener, at revisoren har fundet ud af, at der er en måned vi ikke har betalt husleje. Han kan dog ikke fortælle hvilken måned, da revisoren endnu engang har ferie.
Vi er 100% overbeviste om, at vi har betalt huslejen hver gang (jeg tror nok, vi ville opdage, hvis vi pludselig havde hvad der svarer til en måneds husleje ekstra i rådighedsbeløbet) og efter hvad vi kan se på netbanken, så er alle måneder også blevet indbetalt. Der er dog 4-5 måneder vi ikke kan se, eftersom de ligger for langt tilbage til at netbank har oplysningerne. (vi får selvfølgelig en udskrift fra banken, så vi kan tjekke de måneder også)
Dog ved vi, at vi ved én - måske to lejligheder har betalt kontant til manden, i hans butik. Disse betalinger mener han at VI skal finde kvitteringer for. (på trods af, at han ikke hver gang har givet kvittering for betalingen i butikken)
Kan det virkelig passe at VI skal holde regnskab med de penge han får ind? Jeg mener jo helt og holdent, at det må være mandens eget ansvar at få bogført de indbetalinger - også så revisor kan se dem, men jeg ved af erfaring at han er en halvstresset mand der ikke fort gjort halvdelen af hvad han lover..
Vi vil melde os ind i LLO, men pengene er meget små denne måned, så det må vente til næste måned.
Hvad siger i? Kan det passe vi skal bøde for, at manden ikke kan finde ud af at holde regnskab ?
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 533
maj 2008
Følger: 46 Følgere: 41 Hunde: 1 Emner: 336 Svar: 2.124
Taget i betragtning af, at man vidst nok betaler ca. 600 kr. (er ikke helt sikker, men mener det er deromkring) og de så kører sagen og I ikke skal bruge en masse tid, energi og overskud på tovtrækkeriet - så kan det godt betale sig, alt efter hvor stort depositummet naturligvis er...
Udover det, stiller LLO også krav overfor udlejeren, at denne skal betale/dække øvrige sagsomkostninger der måtte være.
Jeg ville som det første, kontakte udlejeren, på skrift, og bede om denne fremlægger papirer på såkaldte ubetalt leje etc. og så også understrege, at LLO vil kontakte denne hvis ikke I finder en retmæssig løsning.
Det kan for det meste være nok med 'truslen' om LLO eller at sagsanlæg, hvis udlejeren er bevidst om sine uretmæssige krav -
men nogle er jo 'kolde i r......' og så er der ikke andet at gøre end at melde sig ind i LLO.
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
feb 2009
Følger: 21 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 174 Svar: 7.694
Men ja, som i siger, så må vi nok hellere melde os ind i LLO. Om ikke andet prøve at stikke lidt til ham, med truslen om LLO først, og se om det giver resultater.
Det er ikke voldsomt mange penge for et indskud - 6000 - men det er altså en del når man begge studerer ;O)
jul 2007
Følger: 21 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 283 Svar: 5.335
Held og lykke
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 9 Hunde: 4 Emner: 446 Svar: 3.686
feb 2009
feb 2009
Han prøver bare at finde en måde hvorpå han kan holde fast på pengene.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
HVIS i ikke har betalt, kan de godt trækkes i indskudet. Det skal dække de udgifter der er ved istandsættelse og hvis der er manglende husleje, varme, el og andre forbrugsudgifter.
feb 2009
Ja, men så vidt jeg ved har udlejer kun de første 14 dage, til at finde fejl og mangler og trække dem fra indskuddet, eftersom indskuddet sådan set skal betales tilbage efter 14 dage. Fem måneder efter er alt for sent.
Men ja, det er noget skidt, med den kvittering, men jeg tror fejlen er sket, ved at det har været en af hans ansatte der har stået i butikken, og ikke manden selv.
Jeg håber, at det jeg kan huske med at betale i butikken, er fra den forrige lejlighed, for så burde alle indbetaligner kunne ses på kontoudtoget fra banken.
jan 2008
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 273 Svar: 7.102
jan 2008
feb 2009
feb 2009
jan 2008
Lejeloven