21. jun 2005 Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Security Tool - PC virus {{forumTopicSubject}}
Jeg gik en tur til stranden med koen, svigermor og de 2 lhasaer i går eftermiddags.. Hyggelig tur - Men det betød også at PC var fri til at kæresten kunne rode ; )
Da jeg kom hjem havde "mit" antivirusprogram Security Tool fundet ikke mindre end 29 farlige sager på puteren, og man kunne sandelig ikke andet end at bede den slette disse..
Et par af de "vira" genkendte jeg som min antivirusbeskyttelse..
Jeg gik udenom de herlige pink popups og ville starte mit antivirusprogram,men de blev alle lukket promte med en stor afvarsel om at de prigrammer ville stjæle data og kortoplysninger..
Forsøgte mig med nettet, men også det blev lukket i det samme jeg fik trykket med samme advarsel..
Kæresten fastholder at han IKKE har trykket på noget som helst (yeah right)..
Kabinettet og jeg går til PC-doktor, og heldigvis har han lige antivirus liggende på USB..
Vi starter i fejlsikret og den får de fornødne tests, og ikke mindre end 3 trojanere bliver slettet..
Vi kører igennem flere tests med forskellige programmer, og jeg havde 7 trojanere på min stakkels PC.
En virus forklædt som antivirus (smart smart) - sikke et bøvl for at få lortet ud igen =/
Den installerer sig selv kun ved at køre curseren over linket (hvilket ved jeg ikke, kan være et billede eller noget), så den er lumsk..
Gør jer selv den tjeneste at lægge antivirus programmer på en USB - just in case.
PC genstartes og du trykker på F8 for fejlsikret og så kører du ellers fejlsikring med din USB =)
Pas på, det tog mig 6 timer at rense min i aftes *suk*
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 75 Hunde: 2 Emner: 341 Svar: 6.059
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.779
Har fået nogen til at se på den - men den er ikke kommet retur endnu - træls
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
http://www.avast.com/en-eu/index
http://free.avg.com/ww-en/download-avg-anti-virus-free
sep 2007
Følger: 100 Følgere: 97 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 591
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 33
Meget kort, deaktiver programmet og alle andre ikke kendte programmer under start i msconfig. Noter navnene med på de .exe filer der eksekverer programmet og andre "hjælpe programmer" der geninstallere virussen. Genstart pc'en, søg efter de før nedskrevet filer og slet dem. Kør komplet scanning af pc'en. Det skulle fjerne security tool.
Men som sagt er det noget af en opgave, hvis man ikke ved hvad lidt om styresystemer osv. Jeg har fjernet denne en del gange før og ovenstående plejer at løse problemet.
sep 2005
Selv bruger jeg Comodo - samlet pakke med antivirus og firewall - osse gratis.
sep 2007
Følger: 100 Følgere: 97 Hunde: 3 Emner: 30 Svar: 591
dec 2009
Følger: 23 Følgere: 21 Hunde: 3 Emner: 47 Svar: 852
Jeg har også selv brugt avg og debn er rigtig god.
Microsoft essentiel er også gratis....
Hvis du mangler en firewall kan jeg varmt anbefale zonelabs:
http://www.zonealarm.com/security/en-us/home.htm
Hvis du i toppen vælger menuen downloads kan du finde en gratis kopi som i øvrigt kan sættes så højt i niveau når du er på nettet at du står som "tyv" det betyder man ikke kan se din ip adresse...
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
apr 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 248
sep 2005
Security Tool - PC virus