809 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

At sælge smådyr At sælge smådyr

Jeg er lige kommet af med 5 af mine marsvin igår.
Jeg valgte at finde et nyt hjem til dem, da jeg ikke længere kan gi dem alle det som de fortjener.
Jeg er ikke i tvivl om, at de får det super godt der hvor de er nu, men må da tilstå, at jeg synes det er super svært lige nu.
Desuden synes jeg faktisk det er super svært at erkende, at man ikke længere er den der kan gi sine dyr det bedste, som de selvfølgelig fortjener.

Hvad er jeres holdning til, at komme af med smådyr som marsvin, hamster, kaniner osv?
Er det okay efter jeres mening, at indse, at man ikke længere kan gi sine dyr det optimale?

Man kan jo tænke sig nok så godt om inden man anskaffer sig dyr, og alligevel pludselig stå i en situation, hvor man bliver nød til at skille sig af med sin(e) små venner.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At sælge smådyr
  • #1   6. jun 2010 synes som Anne - det er bedre for dyrene at komme til nye familier, hvis man må erkende at man har taget munden for fuld

• #3   6. jun 2010 Ja det er jo lige præcist også sådan jeg har det smiley Men det er nu hårdt at se, at en anden kan gi ens dyr det man ikke længere selv kan.
    Jeg holder utrolig meget af de små kræ, men at have så mange som jeg havde, går ud over kvalitetstiden med den enkelte. Og kræver samtidig ret meget tid

• #4   6. jun 2010 jeg syns det er i orden ..min kærste har et marsvin han passer den på samme måde som jeg gør min hund,,,,selv om det er små bitte dyr så har de masser at brug for at blive passet og taget sig af ...og det er fair at erkende man ikke har tid til det smiley

• #5   6. jun 2010 Susanne- Jamen der er så fedt at se hvor tillidsfuldt sådan et lille dyr kan blive.
    Jeg savnede meget den nærhed og det forhold jeg havde, til mine marsvin, da jeg kun havde et par stykker at tage mig af.

• #6   6. jun 2010 Jeg synes det er helt okay. Jeg har altid knyttet mig utroligt meget til dyr, både stor og små, mine egne og andres smiley
    Men jeg er også "mor" for mine dyr, og har altid gjort mit bedste for at hjælpe dem.

• #7   6. jun 2010 man skal passe rigtig meget på, jeg solgte engang en kanin i troen om at den vill få det godt, da jeg en uge senere ringede for at høre hvordan det gik, fik jeg a vide at den var blevet slagtet.. smiley det er altid svært at finde den rigtige ejer til sine kæledyr når man ikke længere er i stand til selv at tage sig a det

• #8   6. jun 2010 Carina- Ja det skal man da selvfølgelig, og puha hvor må det have været hårdt.

Jannie- Jeg har netop forsøgt at se ud over min egen næsetip, og gjort det der var bedst for mine dyr smiley

• #9   6. jun 2010 Camilla:

Ja, og alene dét, synes jeg er rigtig flot smiley

• #10   6. jun 2010 Janni- Tak skal du have smiley

• #11   6. jun 2010 Camilla:

Bare tænk på at kærlighed også er at give slip. Kærlighed er ikke kun ensbetydende med at man skal holde ved, og kæmpe. Nej, nogle gange skal man også give slip, og du skal vide at dét at give slip på dem eller det man elsker, er mindst lige så stor en kærlighedserklæring smiley

• #12   6. jun 2010 Janni- Ihh du bliver jeg jo helt rørt:-) Sikke en smuk måde, at se på tingene smiley

• #13   6. jun 2010 Camilla:

Tro mig, jeg ved godt hvor hårdt det er. I løbet af de sidste 2½ år, har jeg mistet en kat, en hund og et hamster. Den første er forsvundet, den anden ved jeg ikke længere hvor er, og hamsteren er på de evige græsmarker. Men tit er det bare rigtig rart at tænke på alle de gode minder man har med sine dyr. Og så selvom man fælder en tåre (eller 100)..

• #14   6. jun 2010 Jamen du har helt ret smiley Synes specielt det var svært at komme af med dem, hvor jeg har været med til fødslen.
    Men jeg forsøger at se på det positive. Og det her er bestemt en positiv ting for mine dyr:)
    Men samtidig vil jeg også gi mig selv lov til, at være ked af det, for det er skisme hårdt, og en rigtig svær beslutning.

• #15   7. jun 2010 Camilla:

Det er godt du forsøger at se det positive, dét skal du også. Livet har mange gode ting at byde på, også selvom man en gang imellem skal træffe nogle svære valg.

Kommentér på:
At sælge smådyr

Annonce