769 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Brombær træ/busk... Brombær træ/busk...

Heii...
Sidste sommer fandt jeg en selvplantet brombær træ/busk inde i bøgehækken.. Den var nu meget lækker at have der, men den havde de vildeste torne og den groede sig ind i alt mulig. Så den måtte lade livet da hækken blev klippet..
Mine kære bedsteforældre har så skaffet mig 2 "stiklinger" (Hedder det, det?) Som jeg fik sent på efteråret.. De er rimelig lange/høje.. Men jeg nåede aldrig at få dem plantet rigtig indend er kom frost.

Min spørgsmål er så nu.. De har stået i hver deres potte, udenfor hele vinteren og de ser/ er nu pænt visne og jeg tror egentlig at de er døde.

Er der nogen af jer der ved hvordan såen en plante ser ud efter vinteren..?
Bladene er visne og grenene brune og rimelig stive..

Jeg tænker jo om de kommer igen hvis jeg planter dem og giver dem en omgang Ko lort og godt med vand..
Samtidig er det tåbeligt at grave huller i græsplænen og sætte pæle og hegn op som de kan gro op af , hvis der er meget lille chance for at de kommer igen smiley

Håber i forstår hva jeg mener smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Brombær træ/busk...
  • #2   19. apr 2010 Okay smiley har tænkt tanken at de sikkert ikk var til at slå ihjel smiley

De er ca 2 meter lange nu, hvis man ligger dem hen af jorden.. Kan man klippe dem ned til 1 meter ca..? smiley

• #3   19. apr 2010 Prøv at kradse lidt i en gren, kun lidt -og se om der er grønt inden under.

"lort" er glimrende, men pas på ikke, at give for meget -et par spiseskefulde er rigeligt. *s*

• #4   19. apr 2010 Hvis de lever, kan du klippe lige så meget du har lyst -de er meget sejlivede!

Kom lige til at tænke på jeres hæk!
    Med mindre i har gravet brombæren op med roden, så kan du udemærket regne med at den stadig lever! smiley

• #5   19. apr 2010 Jeg kradsede lidt igår... Og der var ikk noget grønt smiley

Hehe.. Så må jeg finde lidt "lort" og give dem.. smiley Måske Freya´s er nok smiley

• #6   19. apr 2010 Hehe... Den i hækken.. Blev bare klipet HELT ned til roden.. Og så dryppede jeg lidt Round up ned i den... Man kan ikke komme til at grave roden op desværre...

Men der stikker stadig såen en lille stup op..

• #7   19. apr 2010 De grene der bar sidste år skal væk, og de skud der kom sidste år i løbet af sommeren skal blive, det er dem der bær i år, altså, hvis i skærer de nye ned bær de ikke!! før næste år

• #8   19. apr 2010 uhm brombær er lækre at spise, men knap så skønt er det, når de breder sig i hele haven og man stikker sig, ligemeget hvor man prøver, at luge. Det er nogle slemme torne der kan være på dem.

Ude i vestskoven er der mange kæmpekrat med brombær, så det tager lang tid at gå tur i brombærsæsonen, for man kan jo ikke gå forbi sådan nogle lækre bær.....uden at guffeæde af dem.

Jeg har godt formuldet hestemøg til fri afhentning, her hos mig :o)

• #9   20. apr 2010 Såå.. Nu har jeg været ude og klippe lidt i dem..

De er ikke grønne indeni i den forstand.. Men der er en lysegrøn kant forude " i " grenen... Men nu er de blevet klippet ned og plantet i nogle store krukker med noget kompost/alm jord og lidt låårt smiley

Så ser vi om de har tænkt sig at gro.. Så kan de blive plantet rigtig hvis de kommer... smiley

• #10   20. apr 2010 Hanne..

Tak for tilbuddet af heste låårt smiley
    Min far er landmand.. Så jeg henter bare derhjemme smiley

Kommentér på:
Brombær træ/busk...

Annonce