1.384 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

hvad pokker gør jeg? hvad pokker gør jeg?

hej...

vi har et kæmpe problem mht mad herhjemme indtil på fredag...

vi er ved at løbe tør for næsten alt, bortset fra ris og grovpasta. og vi har kun 20 kr tilbage til på fredag (får penge tilbage fra skat)...

jeg har mange ting i mit skab, men ikke noget kød.
jeg har:
brune bønner
kikærter
grønne linser
jasminris
basmatiris
brune ris
grovpasta
10 dåser tun
2 små dåser kokosmælk
1 glas tahin
1 lille glas sorte oliven
bouilloner: grønsag, okse, hønse,
solsikkefrø,
græskarkerner
hørfrø
sesamfrø
2 dåser tomatsuppe
ketchup
2 dåser baked beans
mayo,
remo,

i fryseren er der kun to pakker hakket oksekød. kan dele dem op til 4 i det hele så kæresten får kød (han kan IKKE undvære kød)

i køleskabet:
leverpostej
salami,
jordbærmarmelade,
æg

rugbrød har vi heller ikke for meget af mere....

hvad pokker gør jeg...?
vi skal spise hos svigermekanikken i morgen...
jeg har ikke noget imod bare at spise ris og dressing, men kæresten kan ikke undvære kød...

jeg vil ikke låne penge, da vi allerede har lånt 1500 kr af kærestens forældre til regninger....

jeg er fuldstændig tom for ideer... hjælp...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad pokker gør jeg?
  • #6   20. mar 2010 Tomat sovs, put tun i til sidst, smager faktisk godt...

• #7   20. mar 2010 kødsovs er også mit bud....det kan sagtens strække sig langt, hvis de putter lidt af dine bønner i, så har du til et par dage.

tun kan også laves til en kødsovs, det smager dejligt sammen med pasta. så skal du bare have købt dig et løg.Tun er jo også kød.

en skam din fryser ikke indeholder en pose frostgrønt, ellers kunne du lave en ret i wok/gryde, med kokosmelet i....og så ris til

brug pengene på rugbrød

hvis din kæreste ikke kan undvære kød, har han så nogle ideer til hvor i får noget kød fra.

jeg køber gerne ind i små brugsforeninger, da de tit har sidstedagstilbud og der får man virkelig billigt kød en gang imellem.
    men 20 kr strækker jo godt nok ikke langt

• #8   20. mar 2010 Selvfølgelig kan han klare sig uden kød!
    Og ja, køb rugbrød (eller bag det selv) for pengene. Ellers kan du lave chilli con carne og spise det 2 dage i træk, så er noget af kødet brugt samt baked beans. Man kan også komme linser i, det smager udmærket.

• #9   20. mar 2010 Nu vil jeg så spørge, og det er ikke smart ment på nogen måde. Hvordan kan det være at man vælger at have hund, når man har så stram økonomi?Er det ikke bedre at bruge de penge på sig selv? Hvad sker der hvis hunden skal opereres fx? Vil bare gerne forstå det?

• #10   20. mar 2010 Henriette

Hvem siger der ikke kan skaffes penge hvis der sker hunden noget ?

Synes sgu det er træls, den altid skal komme i indlæg der overhovedet ikke handler om hunden !

• #11   20. mar 2010 rikke - det lyder faktisk lækkert...

hvordan skal jeg tilberede linserne? har aldrig prøvet det før?

kødet bliver også delt op i 4...

i aften overvejer jeg at koge ris, servere det med tun og et spejlæg og drysse med rå løg... og så spise enten dressing eller ketchup til...

hmm... i morgen spiser vi ikke hjemme.
    mandag kunne vi få pasta med kødsauce.
    tirsdag det samme som i dag.
    onsdag ris med kødsauce
    torsdag

michelle - økonomien er der blevet kigget på... det der er gået galt er, at jeg har mistet mit arbejde, så vi er gået 3500 kr ned i indkomst (udbetalt) og det her er første måned med næsten ingen penge......

Henriette og Michelle - hvordan vil du lave tomatsaucen med tun?

• #12   20. mar 2010 hvilken hund....?
    Buller er der jo ikke mere

• #13   20. mar 2010 vi har IKKE hund........

den hund jeg har på min profil er min "gamle" hund... min x har ham i sønderjylland ude på landet....

• #14   20. mar 2010 Ok, troede i havde hund..
    Håber det løser sig for jer hurtigt igen..

• #15   20. mar 2010 connie - lige præcis.....

han lever dog i bedste velgående.... bare ikke hos mig....

vi vil dog begge gerne have hund, MEN ikke så længe vi ikke har penge nok! smiley

• #16   20. mar 2010 hov... torsdag ved jeg ikke helt hvad vi skal have endnu....

og dog.... der kan vi få de dåser tomatsuppe vi har.....

hvordan laver man en nem og billig tunmusse? som også smager godt?

• #17   20. mar 2010 det gør det.... når vi får penge tilbage i skat og får brugt feriepengene på et lån der sluger 2000 kr af vores indkomst hver måned....

smiley

• #19   20. mar 2010 Henriette, måske det ville være en ide at undersøge bare lidt inden man kaster sig ud i en sviner.

Hvil i fred.

Kog ris og køl dem ned i et fad.
    Kog nogle æg.

Når risene er kolde, lægges tun og æg ovenpå.

Normalt ville jeg også bruge majs, ærter og læg, men du kan jo tilføje noget af det du har i skabet.

Spises med groft brød og dressing, du kan evt. blande ketchup og mayo.

• #20   20. mar 2010 Tunmuse kan laves enkelt - tun, salt peber og mayo til den har en fin konsistens :o)

• #21   20. mar 2010 Tunsalat .D, tun mayonaise, løg smiley

• #22   20. mar 2010 raceist - det lyder faktisk rigtig godt også....

det ser faktisk slet ikke så sort ud alligevel smiley

flere idéer søges smiley

bare så det bliver lidt varieret....

evt også noget med oksekød smiley

• #23   20. mar 2010 Jeg har ikke læst alle svarene igennem, så jeg ved ikke om det har været postet.

Men kog nogle ris og sæt dem på køl.
    Læg ris og tun i lag i en skål. Hvis du har frosne ærter i fryseren, så bland dem i.

Det smager faktisk rigtig godt, når det er koldt

• #24   20. mar 2010 har desværre ikke ærter... men har løg, bønner og linser... en af de ting kan jo bruges også....

• #25   20. mar 2010 I skal i hvert fald allesammen have tusind tak for hjælpen...

• #26   20. mar 2010 tunfrikadeller

• #27   20. mar 2010 Vi kan altså godt undvære noget kylling og lidt andet, hvis du er interesseret?

• #28   20. mar 2010 og har du mel kan du købe en pakke gær for din 20'er og bage brød...

• #29   20. mar 2010 Og kan i hente, har jeg også ting jeg kan undvære.,..

• #30   20. mar 2010 Henriette & Michelle J

Nogle gange hjælper det at undersøge sagerne og ikke bare gå ud fra noget.

Forstår ikke lige hvad du mener med "hvil du også i fred"

• #31   20. mar 2010 Med de ting du nævner, så skal du nok få dækket ind til hele ugen til 2 personer smiley .... Og din kæreste må jo så undvære kødet når der ikke er mere kød - eller også må han jo skaffe noget kød selv smiley ...

Ris og kokosmælk med f.eks. tomater og måske en boulion terning kan faktisk smage rigtig godt til en "nødløsning" og ret billig mad .... Evt. for lidt af jeres 20,- kan i købe en neutralsmøreost og blande op med noget tun - det smager VIRKELIG godt smiley ....

I kan også få et par pakker rugbrød for 20,- smiley .. Hvis i evt. kender en som arbejder i supermarked kan det være at i kan få noget som er lidt for gammelt (læs: kan måske bare ike sælges i butikken) gratis smiley ......

• Zelda S
    Zelda S Tilmeldt:
    mar 2010

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 19
    #32   20. mar 2010 Henriette: Vi har 2 hunde og der er også tømt på kontoen nu, efter jeg har været i karantæne i 3 uger i a-kassen da jeg selv sagde mit job op.

Men søde Henriette, nu er det heldigvis sådan, at bare fordi der er småt med penge, behøver man jo ikke være uansvarlig hundeejer. Vi har forsikringer på begge vores, og har altid beløbet til selvrisikoen stående på budgetkontoen...

• #33   20. mar 2010 du kan lave en nem tunmousse bare ved at blande tun, løg og krydderier. så skal du bare selv vælge om du vil bruge mayo eller cremefraise, til den får en god konsistens..

• #34   21. mar 2010 det har heldigvis løst sig....

da jeg snakkede med min kæreste, sagde han at han ville låne af hans forældre...

så nu har vi lige fået 300 kr.... men tusind tusind tak for hjælpen alle sammen.... det er fantastisk at der er folk som jer.......!

Kommentér på:
hvad pokker gør jeg?

Annonce