677 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Han pisser over det hele. Dominans???? Han pisser over det hele. Dominans????

Ja. Chester er begyndt at tisse indefor.Han har lige pisset i hele vores seng.
Han er 8 mdr. Og har været renlig meget længe. Det blev han forholdsvis hurtigt.
Det er kun 1½ time siden han var ude at gå tur.
Og pludselig stiller han sig bare og pisser.
Det samme gjorde han tidligere i dag. bare hvor han gik gennem hele lejligheden, mens han gjorde det.
Han plejer at pive når han vil ud, men det gør han ikke. Han giver intet tegn.

Kan det være dominans?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han pisser over det hele. Dominans????
  • #1   28. jan 2010 Og hvordan får jeg ham lige til at holde op?
    Kan jo kun skælde ud når jeg tager ham i det. Og det har jeg kun gjort 1 gang. og det var nu da han gjorde det i sengen.

Han plejer heldigvis og være ret lærenem. Så kan håbe han fattede det.
    I hvert fald møg irriterende.

• #2   28. jan 2010 Hvordan tænker du, det kunne hænge sammen med dominans?

For mig er der to ting. Den mest sandsynlige er, at hunden har en urinvejsinfektion, som den skal behandles for så hurtigt som muligt.

Den anden er territorialadfærd.... Altså ganske enkelt markering. Er der sket nogen forandringer i jeres hjem? Nogle gæster, nye husdyr?

• #3   28. jan 2010 Letter han ben?

• #4   28. jan 2010 Han letter ikke ben.

Og han ser ikke ud til at have ondt.
    Da han var hvalp, tissede han også over det hele. Det fik vi undersøgt. Da han også drak utrolig meget vand. Så vi troede det kunne være sukkersyge.
    Men prøverne viste at hans vægtfylde i urinen var alt for lav. Hviklet var fordi han drak så meget vand, at han fortyndede sin urin så meget, at nyrene ikke kunne koncentrere det. Så derfor kunne nyrene ikke fortælle hjernen at han skulle tisse.
    Vi skulle prøve at give ham meget lidt vand i et døgn, og så fik han taget nye prøver.
    Og de var heldigvis fine.
    Så problemet var bare at han drak for meget. og det må han derfor ikke. Man han drikker ikke for meget mere,da de ikke får så meget vand længere.

Men nej, der er ikke sket noget nyt. Andet end vi har en kammerat på besøg lige nu. Men det har vi tit.

• #5   28. jan 2010 Ok.

Jeg ville nu få det tjekket endnu engang.

Dominans kan du fuldstændig afskrive. Hunden prøver ikke på at overtage noget ved at tisse.

Sørg for ikke at skæld ud, men gør som da han var hvalp - ud efter søvn, mad og leg og ros når han gør det udenfor.
    Husk at skældud kan bidrage til en usikkerhedsfølelse, som gør problemet værre.

• #6   28. jan 2010 Okay.
    Tror nu ikke på at det er det andet. For hans urin er ikke tynd, (det har jeg tjekket) og han sætter sig ned og tisser osv når han kommer ud.

Men ser ham lige an. for hvis det gentager sig, får jeg det self tjekket.
    Der er ingen grund til at tage til dyrlæge fordi han ha gjort det 1 gang.

Men tak for hjælpen.

• #7   28. jan 2010 Ok - jeg havde forstået på den formulering, at det ikke var en engangsforeteelse.

• #8   28. jan 2010 Min hvalp har lige gjort lidt af det samme idag. Han er stadig ikke helt renlig, men tisser kun inden for om aftenen. Men kun 2-3 gange. men idag har han været virkelig umulig og har tisset indenfor 4-5 gange.. Den ene gang i sofaen hvilket virkelig undrer mig meget.. Og når han tisser gør han det lige foran mig, lidt som om det er provokation. Kan simpelthen ikke forstå hvorfor han lige gør det. Og kan desuden heller ikke forstå hvorfor han kun tisser inden for om aftene, når min kæreste er kommet hjem...

• #9   28. jan 2010 Min jack russell han har også haft svært ved at holde sig. Han gik også rundt i hele lejligheden mens han tissede. Han blev behandlet for urinvejsinfektion, og siden har han ikke gjort det.
    Han viste ingen symptomer på sygdom

• #10   29. jan 2010 Ku alts godt tyde på en blærebetændelse - urinvejsinfektion, og jeg ville få det tjekket når dyrlægen åbner...
    Dominans, nej da smiley

• #11   31. jan 2010 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=378998

Se denne tråd, det kan være det kan give et andet indtryk på det

Kommentér på:
Han pisser over det hele. Dominans????

Annonce