erfaring med papegøjer søges.. erfaring med papegøjer søges..
ohøj landkrabber!
jeg har gået noget tid og leget med tanken om en papegøje... vi har en blå/gul ara på mit arbejde og hun er bare SÅ skøn... når hun er i godt humør altså! jeg har så bare hørt at det er en dårlig begynderfugl, men hvorfor??? og hvad gør en jaco til en badre begynderfugl?
og så lige en ting mere... hvor gamle bliver de? jeg har hørt 45-50 år eller er det mere??
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 53 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 31.057
De er ret intelligente, og selvom det jo gør dem meget lærenemme, så gør det altså osse at de ikke er super nemme at træne for en begynder.
Hvis man vil have dem som alenefugl inde i huset, så kræver sådan en rigtig meget tid og aktivering (det gør en jaco osse vil jeg tro). Og det er ikke bare en times kvalitetstid -de har behov for selskab.
Jeg ved ikke en hulens masse om gøjer, men ham jeg kendte var en være ballademager når man var ny i huset.
Han prøvede virkelig ens grænser af. Styrdykkede ned i hovedet på en, og forsøgte virkelig at se om ikke han kunne tryne en (det er jo HANS hjem, og HANS moar). Men forstod man at sige fra, så var han sød og velopdragen.
-men af samme grund kom han jo så osse i sit bur afhængig af hvem gæsten var.
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Og hold da magle, de er FLOTTE
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
okt 2008
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 82 Svar: 1.288
- for nej. en ara er IKKE en begynder fugl i de flestes øjne.
Uanset hvad du vælger skal der sættes ENORM meget tid af, hvér dag.
Gøjer kan sagtens rasere et helt hjem som en nyanskaffen hvalp.
De kan være kropumulige, og utilnærmelige...
Hakke efter en som de lyster osv osv.
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
Fik at vide at det var fordi vi var så tætte på hinanden at det gik så galt. Han betragtede mig som sin mage.
Pappa er nu sammen med mange andre papegøjer og har fået sig en papegøjemage :o)
Jeg skal aldrig ha' papegøje igen, selvom jeg savner ham helt vildt,,,
Kan ikke svare dig på hvilken fugl der er bedst til begyndere,,men uanset hvilket du evt. vælger,,så skal du sætte dig RIGTIG godt ind i det at ha' papegøje. Det er et vidunderligt selskab, netop fordi de er så intelligente. De svarer til et 5 årigt barn siges der. Jeg havde Pappa med i alt hvad jeg lavede, han har et ordforråd uden lige og kan fløjte en masse melodier, er situationsbevidst og virkelig omsorgsfuld. Men de har deres helt egen personlighed og kræver for at fungere, at de er et medlem af familien :o)
okt 2008
- og ja, de knytter sig som bare faen... og dér skal man virkelig overveje, om man skal have 2 der kan gå sammen. (eller nøjes med at synes om den de har på jobbet)hø hø
Ellers kan det ende ud i forbehold overfor gæster..
og hvis man pludselig ikke er meget hjemme, så kan de ændre sig helt dramatisk.- også overfor ejeren.
Jeg skal aldrig have gøjer igen. suk
Den glæde de kan bringe kommer ihvertfald ikke gratis
apr 2007
Følger: 18 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 246
og mange tak for de virkelig gode og fyldestgørende svar
okt 2008
jan 2007
okt 2008
Ville ikke gøre, både med hund OG kat...
jan 2007
Jeg ved ikke det store om gøjer, og har jo blot oplevet en der gik fint i spænd med hundene. Så jeg er bare lidt nysgerrig omkring hvilke problemer der er i at have en gøje med andre dyr?
okt 2008
En kat vil i høj grad se en gøje som en spændende aktivitet, og jeg ville ikke sætte andre dyr sammen med en fugl.
Jeg mener ikke at så stor en fugl skal sidde i et bur heller.
Det er realistisk at sætte hunde sammen med, men de er jo en anderledes end en kat.
Med den tid man i øvrigt bør bruge på sin hund og kat, kan blive problematisk i længden - også overfor fuglen.
apr 2007
okt 2008
apr 2007
jan 2007
En gøje af den størrelse (jago/ara osv), kræver en hel del plads, og det er dælme synd hvis de skal sidde i buret altid (osse selvom man vælger et ret stort bur)
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 6 Emner: 53 Svar: 1.883
En papegøje er en selskabsfugl med en meget høj intelligens, så den vil blive skuffet/fornærmet over at skulle sidde selv i sit bur det meste af tiden, Det får du en "dårlig" fugl ud af som vil gi' dig problemer på sigt.
Meningen er vel at du vil ha' et sjovt selskab :o)
Prøv at søg på pasningsvejledning her på nettet :o) Du vil blive overrasket, du skal jo tænke på at du får en ven for livet, de bliver gennemsnitligt 45 år, men kan sagtens blive både 60 og 70 år :o)
okt 2008
Den egner sig ikke til at sidde inde i buret, men derimod at være en del af dagligdagen på toppen af buret eller lign.
erfaring med papegøjer søges..