Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gudforældre til barnedåb? GAVE
  • #1   30. apr 2009 Gudforældre? Har man ikke kun en gudmor/far?

Men tror ikke der er nogle specielle regler/traditioner omkring det, jeg har hvertfald aldrig hørt om dem.

• #2   30. apr 2009 Louis: Jeg tror ingen regler der er. Jeg var gudmor til en lille dreng op til jul og synes også der skulle være noget specielt når man nu skulle være gudmor. Jeg fik en dygtig håndmaler til at lave en glaskugle - til juletræet - med drengemotiv og hans navn. Jeg fik selv sådan en til min dåb og den har hængt på juletræet siden og jeg fik den med da jeg flyttede hjemmefra, det er en hyggelig tradition.

Nu er det ikke juletid, men måske det kunne inspirere lidt, hvis du gerne ville give noget specielt - nogen som kan gemmes.

• #3   30. apr 2009 Janne - Ej en sød idé, det har jeg aldrig hørt nogle gøre. Men syntes da det er en rigtig sød ting.

• #4   30. apr 2009 ja, både min lillebror og jeg har en og fører traditionen videre i hver vores familer. hyggeligt. Så noget lignende kunne man jo gøre, eller hvis der er nogle andre traditioner i Louises familie som de kunne dele ud af.

• #5   30. apr 2009 Jo, men tror man i helhed bliver kaldt gudforældre.. Selvfølgelig er der kun en der bærer smiley

• #7   30. apr 2009 Jeg tror da jeg vil stjæle ideen lidt, og undersøge om jeg ikke kan få lavet sådan en til min kommende datter. Kunne da være en rigtig sød julegave.

• #8   30. apr 2009 Louise - Nåå okay, blev bare lidt forvirret, for har hørt flere snakke om at de har både en gudmor og gudfar.

• #9   30. apr 2009 De få gange jeg har været gudmor, har jeg købt et lille guldkors med kæde til dåbs-barnet !
    Synes det symbolisere meget godt den handling og den funktion det er at være gudmor/gudfar.

• #10   30. apr 2009 Jeg gav et dådsrør, hvor man kunne få ingraveret barnets navn, og de forskellige dataer på..... Plus den var på for så den kunne stå fremme som pynt...... Selve røret kunne bruges til at ligge vigtige papirer ind i.... Såsom barnedåbsattest, og senere en vielsesattest.

• #11   30. apr 2009 Jeg tror det er meget forskelligt. Jeg skal selv stå med min niece her i maj, og min søster og hendes mand kan ikke fordrage alle de her "normale" ting, såsom dåbsrør, sølv sparegris osv. Så jeg har endnu ikke besluttet mig hvad det bliver ;o) Tror jeg køber en lilla fatboy til hende i stedet for ;o)

• #12   30. apr 2009 Hva med et sødt sæt bestik altså ske, gaffel og kniv med datoen på dåben på. det fik jeg både til min dåb og da jeg blev født og er stadig meget glad for det:)

Kommentér på:
Gudforældre til barnedåb? GAVE

Annonce