25. jan 2006 Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Meget små mennesker... Meget små mennesker...
når man er nødsaget til at få støtte og opbakning til sine synepunkter blandt sine ligesindet og ikke kan stå ved sine holdninger alene.... Jeg undre mig over flg:
Hvad er det som gør, at man føler, at man pga af uenighed i en debat skal rotte sig sammen mod en person som man så i fællesskab kan nedgøre og komme med nedgørende bemærkninger om de udsagn man er uenig i?
Hvorfor skal det være nødvendigt, at man linker en tråd fra offentligt forum til sin gruppe for at få støtte og opbakning?
Synes det er en meget kedelig tendens, at man ikke kan debattere på holdninger og egne erfaringer uden at man skal nedgøre andre.
Mange føler sig gået trådt på og gået for nær når man kommer med kritik af deres race - det kan være når talen falder på opdræt, sundhed, tavle vs tavleløs etc...
(og læser ikke det skrevne ord, men begynder straks at tolke på det de tro man har skrevet)
Hvorfor ikke bruge en god debat og den konstruktive kritik til noget positivt istedet for evig og altid, at være i forsvarsposition, og dermed komme med perfide ytringer...
Har slev meldt mig ud af flere grupper fordi jeg ikke synes der er plads til mangfoldigheden og debatter der er taget på holdninger og ikke personer. Og har meget svært ved at tage det seriøst når man pga uenighed bliver sat på filter (især når den som har sat en på filter ikke føler, at deres ytringsmuligheder er begrænset og tager kontakt både i tråde og ens hund´s profil)
Skal løbe nu men kigger ind senere, hvis jeg skal svare på noget... men ellers er ordet frit!
/ Trine
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 267 Svar: 3.431
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 241 Svar: 5.957
Mener derimod der er tale om at en ret stor fejl bliver rettet... For mig er det vigtigt at folk ik tror sådan om min race, for den beskrivelse passede jo på ingen måde...
Og ærligt bliver jeg ikke stødt over hendes holdning, men hendes måde at ytre sig på samt det faktum at hun bygger sin STORE viden på mødet med en enkelt fransk bulldog... Hvor hun endda selv fortæller at ejeren måske ik er den mest hunde-egnede idet hun intet vidste/ved om racen...
jan 2006
Følger: 88 Følgere: 125 Hunde: 5 Emner: 395 Svar: 9.576
Nej denne tråd er ikke lavet med henblik på den aktuelle tråd som du referere til, men på baggrund af en meget kedelig tendens jeg selv oplever her på Hg, og i særdeleshed i nogle grupper, hvor der er en lille gruppe af mennesker, der mener de har patent på hvad der må debatteres og hvad der ikke må.
Har selv været ved, at nedlægge en af mine grupper pga debatter, der ikke kun føres på et sagligt plan.
Desuden mener jeg godt, at man kan fortælle folk, at de har taget fejl af ens race uden man i den grad skal nedgøre dem, og komme med sakastiske / ironiske indlæg - det mener jeg bestemt ikke er fordrende for nogen positiv debat og desuden ikke noget ens race vil vinde point på - nærmest tværtimod
Jeg synes ofte der er tale om, at rotte sig sammen, og har nu oplevet flere debatter, hvor en "gammel i gårde" skriver noget der går imod flertallet i debatten uden nogen tager notits af dette for det er jo bare xxxx men hvis et nyt medlem af gruppen mener det samme som xxxx så er der blot en der skal rette sine agressioner mod personen, hvorefter mange andre følger trop, og føler de har ret til at komme med formanende kommentarer til dette nye medlem.
(ofte har jeg set personer, der er / har været offer for gruppens pres / uenighed bla i spørgsmål om avl eller tavle vs ikke tavle.. selv deltage i denne hån af det nye medlem)
Jeg kan da kun ryste på hovedet af folk, der mener at have en større viden om mine hunde end jeg selv har, og er sikker på, at hvis man sætter sig ordentligt ind i racen inden man køber hund så ved man også at det er helt ude i hampe at komme med sådan en påstand....
apr 2006
Trist at høre du oplever at det er en generel tendens her på HG... For vi skulle jo gerne alle kunne være her, og det burde være hyggeligt at dele vores fælles interesse for de 4-benede...
Men kan godt følge dig i det du skriver... Men det er en hård-fin grænse... og samtidig har vi ikke alle samme grænser...
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 30 Hunde: 1 Emner: 102 Svar: 563
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
Så jeg forstår hvad Polski siger, og jeg er meget enig.
apr 2006
Og man kan sgu lade vær at være så hovski-snovski når man ik har noget at have det i... For det var jo ik en diskution om holdning, men om fakta som findes mange steder sort på hvidt...
Meget små mennesker...