795 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Hvordan kommer jeg op igen? Hvordan kommer jeg op igen?

Hej alle .. måske er det dumt at spørge om .. men jeg har bare brug for at få det ud .. NU !

I april måned startede jeg i hæren som konstabel elev.. det er noget jeg har drømt om så længe jeg kan huske .. men jeg følte hele tiden jeg skulle kæmpe meget hårdere for tingene end de andre .. mit humør svingede fra at være lykkelig det ene øjeblik, til selvmordstanker næste øjeblik ..

jeg besluttede at gå til lægen og han konstaterede at jeg havde en depression .. det betød at jeg ikke kunne fortsætte i hæren - og mit hjerte var knust .. nu sidder jeg her og er ikke kommet et skridt videre.. jeg er bedste venner med min sofa.. har stadig intet overskud eller lyst til noget som helst.. men min kæreste støtter mig hele tiden og tager mig med ud og se verden så jeg ikke ender helt alene i sofaen..

nu er det bare at jeg ikke vil finde mig i det mere!! jeg vil have mit gamle friske jeg tilbage.. jeg var aldrig bange for noget og tog det hele med stiv arm!! jeg har taget skridtet og sendt en ansøgning til hæren og skal måske starte til april..

men .. hvordan.. hvordan får jeg min psyke tilbage?? please hjælp mig.. jeg aner ikke et levnde råd..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan kommer jeg op igen?
  • #1   9. jul 2008 ja ved det .. men jeg har simpelthen mistet min viljestyrke :o(

• #2   9. jul 2008 Op og ud af sofaen. Faktisk skulle sollys og lidt god motion være noget af det bedste for humøret!
    Plus at det nok vil være en god idé at forkæle sig selv vlidt. Gør de ting som du længe har haft lyst til, men ikke gjort...

Og held og lykke med det!

• #3   9. jul 2008 tak .. jeg har faktisk prøvet at hive mig selv på stranden og sådan lidt, det gjorde mig meget glad men desværre kun i øjeblikket.. da jeg kom hjem var det hele det samme igen..

• #4   9. jul 2008 Ups, ja, og psykolog!
    Lider selv af slemme vinterdepressioner, og har klaret mig op selv indtil videre, men det er en træls periode...

• #5   9. jul 2008 men psykolog er meget dyrt .. og jeg har ingen penge :oS

• #6   9. jul 2008 Og endelig - det tager tid. Masser aj sjove ting, og tålmodighed! smiley
    Og så hjælper det at tro på det, kan jeg fortælle...

• #7   9. jul 2008 vups det er godt du har det godt igen .. jeg kan genkende alt hva du har skrevet.. specielt den med at kun se pc'en og bytte om på dag og nat (jeg har ikke sovet endnu) jeg vil virkelig prøve at fortlle mig selv det hver dag fra nu af !!! jeg vil nemlig ikke finde mig i det mere ..

• #8   9. jul 2008 men det er også svært .. for jeg har ikke haft et arbejde i 2 måneder jeg har søgt som en desperat!! føler bare ingen har brug for mig .. og har heller ingen penge.. det gør jo ikke lige frem situartionen bedre .. :oS

• #9   9. jul 2008 ja det er nok en god idé´at lave om på .o) hehe.. ja det er meget svært at starte op igen .. også fordi det var virkelig mit drømmejob der lige gled ud af mine hænder.. men har som sagt taget skridtet og søgt ind igen.. men er bare bange for endnu et nederlag :oS

• #10   9. jul 2008 det lyder faktisk som en god ide .. ved ikk lige helt hvordan man gør men det skal jeg nok finde ud af .. jeg mener nemlig at det virkelig hjælper at få det ud .. da jeg gik op til lægen med det i sin tid turde jeg ikke engang sige det til ham .. jeg gik helt i sort og begyndte at græde ..

men hva kan man kalde sådan en gruppe ?

• #11   9. jul 2008 Jeg har været hele turen igennem.
    Jeg fik en depression da mit første barn kom til verden og den har forfulgt mig de næste 15 år.
    Der er kun en ting at gøre og det er at finde ud af hvad der i virkligheden nager dig. Du har måske fortrængt noget fra dit tidligere liv. Jeg gik til psykiater (henvisning fra lægen og gratis men med lang ventetid).
    Han fandt ud af at der var noget med min onkel, men ingen i min familie vidste noget om noget, så jeg glemte det igen.
    En dag snakkede jeg så med ham (efter 30 år), og mit indre univers eksploderede ved lyden af hans stemme ....-da han spurgte om jeg huskede da han kom ned til mig i kælderen da jeg var ganske ung.

Fra det tidspunkt fik jeg billeder på nethinden fra dengang og har ikke siden haft depression. Jeg er så lettet og glad for at det er ovre, og jeg må begefter erkende at jeg faktisk sammen med psykiateren havde fundet frem til "hunden"........

Min onkel døde for et halvt år siden og hvilken smuk dag det var!
    Lise

• #12   9. jul 2008 hold da op en historie .. det er da væmmeligt at høre .. men godt du er på toppen nu!! jeg føler virkelig ikke der er noget der nager mig .. kan ikke finde det frem .. men det kan da godt være .. :oS

• #13   9. jul 2008 Nej. Man føler ikke der er noget der nager.....det gjorde jeg heller ikke......

• #14   9. jul 2008 hmm .. det er væmmeligt at tænke på .. men vil da prøve at få det undersøgt .. tak for rådet .. :o)

• #15   9. jul 2008 hold da op .. det er nogle frygtelige ting folk kommer ud for .. hvor er det væmmeligt .. tusind tak alle sammen for forståelse, råd og trøst.. men ja det kan godt være selvom man ikke husker det at der r noget der trykker i baghovedet ..

• #16   9. jul 2008 Det bedste du kan gøre for dig selv er at tvinge dig selv til at være aktiv.. Du vil nok ikke kunne overskue at være vildt aktiv til at starte med, men start stille og roligt..

Gør gåturen med hunden 10 min længere osv..

Det at være aktiv var med til at hjælpe mig ud af en depression som jeg havde haft i 6 år (er stadig ikke helt ude af den, men det går den rigtige vej)

Og så kan jeg varmt anbefale dig at få noget professionel hjælp.. Men en henvisning fra lægen koster det ca 3-400 kr at gå til psykolog. Ved godt at det er rigtigt mange penge, men det er bestemt pengene værd at få det bedre.

Hvis du på ingen måde har penge til at gå til psykolog, så brug din læge.. Jeg havde mange lange snakke med min læge om hvordan jeg havde det.. Og bare det at få sat ord på alle mine tanker hjalp rigtigt meget :o)

• #17   9. jul 2008 det har allerede hjulpet at få det ud herinde .. det hjælper lidt på det.. jeg ved det .. jeg skal igang.. jeg kan ikke gro fast på sofaen.. det går ikke :o)

• #18   9. jul 2008 tusind tak.. det er altså også rigtig rart at få ud.. og det hjælper også lidt at få at vide man ikke er unormal :o) hehe .. min kæreste er også flink til at støtte og trøste .. og det hjælper da en del .. men som skrevet står .. rom blev ikke bygget på en dag .. og jeg må bare oven på igen og videre i livet :o) jeg har nemlig fået lidt mere mod nu .. at i alle sammen har fortalt mig i har eller har haft det mindst ligeså svært og at så mange er kommet videre er så flot .. og jeg vil også videre !! :o)

• #19   9. jul 2008 det var smukt og sandt :o)

Kommentér på:
Hvordan kommer jeg op igen?

Annonce