{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
706 visninger | Oprettet:

Blæst, bål og brand {{forumTopicSubject}}

Hvordan slap i andre over stormvejret?

Her hos os blev det en lidt dramatisk aften.

Det startede med at fyret for første gang kogte over. Nå ja, tænkte vi, der var jo rigtig meget træk i skorstenen, så der var nok kommet for meget luft til brændet og så blev det lige varmt nok.

Så igang med at tørre vand op fra gulvet. Og midt i det hører jeg så at der er noget der bulrer. Underligt, for der var kun gløder tilbage i fyret, men da jeg så kiggede ind igennem renselemmet til skorstenen var der flammer hele vejen fra fyret og op i skorstenen.

Og ud på gårdspladsen og se på skorstenen hvor der kom en god blanding af sort røg, gnister og flammer.

Så måtte vi jo ringe efter brandvæsenet og sige at der var ild i skorstenen. Og hvilken service!!! 5 min. senere kom indsatslederen og få minutter senere sprøjten (der blev gloet noget fra naboernes side) og 5 brandmænd i gang med at rense skorstenen (den var nu næsten brændt rent så der kom ikke gang i vandslangerne). Og der blev 100% ryddet op inden brandmændene kørte igen. De havde ikke engang svinet så meget som vi selv gør når vi renser fyret og alligevel spurgte de efter en kost så de selv kunne feje inden de kørte. Der fik de nu høfligt besked på at det behøvede de altså ikke bekymre sig om, det skulle jeg nok selv feje op.

Brandmændene mente at det var pga. stormen at der var kommet flammer og gnister helt ud i skorstenen og havde antændt den.

Så nu har vi kun 2 små elradiatorer, for vi må ikke fyre op igen før skorstensfejeren har været her, så jeg frygter det bliver lidt koldt i løbet af dagen.

Og midt i det hele knækkede flagstangen, så det var en rigtig stormaften.

Og her til morgen er Maggie så gået i løbetid, så nu skal jeg lige have alting på plads, så jeg kan få sæd hjem til hende om ca. 12 dage.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blæst, bål og brand
  • #1   23. feb 2008 Wouv hvilken nat i har haft ;0/
    Her var det bare stille og roligt blæsevejr ingen problemer ;0)

• #2   23. feb 2008 Her ved Hobro var der godt gang i den.. Da vi gik til køjs omkring kl. halv 11 - 11 var det som om at taget var ved at lette fra huset..
    lågen vi har ved huset kunne ikke engang stå lukket så hundene kunne komme ud og lege så der måtte vi med hver gang bare der var en af dem der skulle ud og tisse..
    Ellers ikke det vildt store er der sket her hos os..

• #3   23. feb 2008 uha det lyder godt nok ikke rart...
    Jeg havde været ude hos min opdrætter, da hun gerne ville se Vanni igen (efter lang tid i forhold til, hvad hun plejer:-)) på vejen hjem kom jeg til en lysregulering, hvor lyset var gået ud (dette var ved Viborgvej ved sabro). Folk kører desværre meget stærkt og tager ikke meget hensyn, så jeg ventede længe på at komme over. Da jeg var ved Hammel, kunne jeg se at på vejen mod Silkeborg var der sket et uheld, for der var masser af blå blink:-(
    Men jeg kom i det mindste sikkert hjem:-)

• #4   23. feb 2008 Det var også lidt en underlig fornemmelse at gå og vente på brandvæsenet, mens man vidste at skorstenen brændte.

Men heldigvis var vi jo godt klar over at en skorstensbrand kun sjældent breder sig og at det ofte bare er et spørgsmål om at alt soden indvendigt i skorstenen skal brændes væk.

Men de så lidt vildt ud at der stod gnister og flammer op af skorstenen.

Heldigvis var hundene fuldstændig ligeglade med alt postyret. Det eneste var at de synes det var lidt træls at de ikke måtte komme ud og hilse på alle de fremmede mænd.

• #5   23. feb 2008 Juelsgaard. Sikke en omgang. Har også prøvet det med brand i skorstenen. Jeg var helt ung og tænkte overhovedet ikke få det kunne være farligt, så den brændte selv ud. Havde så heller ikke stråtag men tegl.

Kommentér på:
Blæst, bål og brand

Annonce