28. apr 2005 Følger: 38 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.098
Fik mig godt nok en tænker over livet Fik mig godt nok en tænker over livet
Hej
Det her handler overhovedet ikke om hunde men og DR1 program
" Alt For Martin "
Jeg havde godt nok en af mine længste tudeture da jeg havde set det program, for hele mit liv blev genspeglet i Martin og hans mor Annette. Det var jo som at se min egen søn der snart bliver 22 år.
Jeg tager virkelig hatten af for Annette at hun har fortalt sin og Martins historie ( Hele deres liv )
Jeg ved jo selv som mor hvad det er hun har gennemgået gennem de 17 år som Martin levede i ...
Alt for godt endda !
Jeg ved oss at jeg engang kommer til at skulle gennemgå det samme og jeg tør næsten ikke tænke den tanke til ende for det bliver så smertefuldt.
Jeg har jo osse passte Dan hele hans liv og vil gøre det lige til den bitre ende. Vores børn kaster et meget specielt lys i vores liv og vi har nogle meget specielle bånd der binder os sammen og de er svære at bryde.
Jeg prøver som mor at forrige Dans liv med så meget glæde og oplevelser og når jeg er nedkørt skal jeg bare se på han og så klarer jeg dagen der på igen.
Jeg er alene med Dan for han far er død og farmor, faster og kusine samt 2 fætre ser ham ikke og har brudt alt kontakt med ham. De har ikke set han i 15 år nu. Jeg sendte i starten billeder og skrev omkring Dan til dem ..MEN de ville ikke og dermed basta !! De må de jo så selv om for de går jo glip af så meget med ham . De kan gå lige forbi ham uden at hilse på os den dag i dag.
Jeg har en søster som jeg ikke snakker med men snakker med min niece og mine nevøer, hvilket er dejligt og så har vi jo momse og hun er til stor hjælp for os og hun starter sin cykel og kommer i næsten alt slags vejr !! Selvom hun brokker sig kommer hun alligevel og Dan elsker sin mormor og jeg er ret sikker på mormor elsker Dan lige så højt !!!! SSS
Jeg er ansat på snart 4 år nu til at passe Dan da kommunen ikke kan opfylde de krav der sættet i forhold til Dan.
Jeg er så heldig at have 40 fritimer om ugen, hvor vi har verdens bedste hjælper Einar som har været her i 3 år og passet Dan så jeg kunne få lidt fritid og have et voksent liv...
Einar er nu gået ned i tid og vi har nu en hjælper udover Einar som er føl for at lære Dan at kende og det virker meget lovende ...
Lars er god til at håndtere Dan så alt i alt går det fint.
Jeg har dog lidt svært ved at give slip og nyde min fritid men jeg er nu sikker på det kommer med tiden.
Jeg kan kun skrive det her på siden og jeg ville sådan håbe at Annete læste det her, for jeg har stor respekt for hende og for de valg hun traf dengang Martin blev født, DU er en stærk kvinde og kæmpede for det kæreste du havde her i livet. Jeg vil ønske dig alt godt i fremtiden ..Må Martin stadig bringe dig lyse stunder.
Mange hilsner My & Co
dec 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 254
MEget stærkt indlæg..Så desværre ikke udsendelsen da jeg var på job........
Jeg arbejder med udviklingshæmmede i dagligdagen, og derigennem også med pårørende.......det er en stor opgave at varetage og passe på et lille liv, der har i nogle tilfælde meget store problemstillinger...Men via mit job ved jeg også, at glæde og livsgnist er en stor del af det der OGSÅ følger med..........Stor respekt for dig og dine.........
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.807
Annette havde jo ikke noget liv.. Jo livet med hendes søn, men intet andet.. Min mening var, at hun havde fået rablende knald i låget..
Det glæder mig, at du skriver i har hjælpere, så du kan have noget tid ved siden af.. Det må du virklig udnytte..
Man gør selvfølig alt for sin søn handicap eller ej, men tænk nu også på dig selv!!
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
Programmet satte en masse tanker i gang,hvad nu hvis og hvordan
Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, hvordan det må være..
Mit barn springer jo rask omkring..
Jeg har meget respekt for jer
Tanker til dig og Dan herfra
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.098
Jeg har skam et liv men det er bare anderledes end jeres og jeg har få nære venner men det skal så oss siges jeg har mistet mange gennem årene.
Jeg har et mott som jeg har levet efter i mange år.
Modgang gør stærk og giver styrke !!!
Mange gange er det heller ikke sjovt men af en eller anden årsag kommer man altid op igen
jul 2005
Følger: 33 Følgere: 90 Hunde: 7 Emner: 569 Svar: 4.639
Så godt "traileren" til programmet - men tuder mig gennem sådanne programmer - så sprang det over - det er sgu så rørende -
Tænkte faktisk på dig da jeg så "traileren" - Ss...
Det er så flot det mødre som dig gør, og anette i programmet... - den kamp i tager - både i hverdagen - men også med det system i skal have jeres hjælp fra - for ved hvor svært det ind imellem er at få tingene på plads der også - ss -
Smil herfra
Julie -
apr 2005
Se prog på DR! hjemmeside
KnuZzer My
apr 2005
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 71 Svar: 802
mar 2007
Følger: 37 Følgere: 34 Hunde: 1 Emner: 74 Svar: 1.103
nov 2007
Følger: 33 Følgere: 46 Hunde: 3 Emner: 182 Svar: 2.662
men Til dig Modstander`... det er super flot at du kan klare det, ikke alle der kan. Du må virkelig være en stærk kvinde, men ja som du siger du har da en normal hverdag, bare lidt anderledes end så mange andres, og det tager jeg hatten af for. Alt held og lykke til dig og dan i fremtiden. Og ja nu vil jeg til at tude.. vi ses
nov 2007
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 145 Svar: 1.181
der kommer et inslag med hende i aftenshowet på dr i aften det skal jeg se
nov 2007
nov 2007
mar 2006
apr 2005
apr 2005
Som jeg skrev så ville jeg sådan ønske man kunne sende hende en mail / brev fordi jeg selv tager hatten af for alt det hun har gennemgået
mar 2006
http://www.dr.dk/odp/player.aspx?mt=frontpagetab&st=frontpageTab_0&fUrl=undefined&sUrl=undefined
mar 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 896
Jeg så det også med masser af tåre i øjnene, og en masse uafsluttede tanker i mit hoved bagefter... Ved simpelthen ikke hvad jeg selv vil gøre i sådan en situation... Men ja jeg tror du har ret i dit motto, men vil da også sige at jeg har hørt om mange hvor det desværre ikke er tilfældet, men det kræver vel også en god psyke...
Jeg syntes det er utrolig flot klaret af dig, hold da op kan kun have alverdens respekt for dig og de valg du har taget for at få det bedste ud af jeres tilværelse...
Hilsen Heidi
apr 2005
Det er hårdt nok man har fået en handikappet barn og så desuden må erkende man "BARE IKKE " kan magte det.
Mange ægteskaber holder ikke , da det kan have meget store omkostninger for en fam. at vælge at have sit barn boende hjemme, mit forhold holdt heller ikke til Dans far og mit ægteskab holdt i nogle få år.
Det kræver sit mod at sige fra, men heller det end at barnet så lider overlast !! Uanset hvad man vælger så er det så fandens hårdt / svært
mar 2006
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 896
Fik mig godt nok en tænker over livet