1.219 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Løbe ænder Løbe ænder

vi taler om, hvordan holder man løbe-ænder ?

Altså kan man fx have dem som fx høns i et område og så have dem ude om aftenen ... eller skal de gå ude konstant ? og så tænker vi at det vil Oda næppe gå med til, men går de ude aften og fx nat, så er vi bange for ræven tager dem ...
Og stækker man dem ?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbe ænder
  • #1   16. jul 2024 Løbeænder flyver ikke, lav en indhegning til dem og luk dem ud nogle timer hver eftermiddag fx, hvis du kommer med foder til dem, i den samme skål hver dag, vil de hurtigt lære at komme, når du kommer med skålen;) så kan de lukkes ind på den måde.

• #2   16. jul 2024 skal de have foder om sommeren udover at de skal æde de der møg snegle ?

• #3   16. jul 2024 Jeg ville give dem lidt korn dagligt, de kan ikke leve af snegle

• #4   16. jul 2024 Køb en sæk hvede, der er til lang tid i 20 kilo og det koster under 100 kr smiley

• #5   16. jul 2024 hvordan overvintre de? skal man have sådan a la et hønsehus, og med halm osv .. altså bliver det minus 10-12 grader kan de så overleve ... I kan godt høre jeg er helt på herrens mark smiley ... og kan jo heller ikke finde nogen nu, men man kan jo forberede sig .

• #6   16. jul 2024 De bør ærligt, gå ude hele dagen når det er så fint vejr som nu. Og nej, de kan ikke leve af snegle. De skal altså også have mad. En del har god erfaring med at fodre om aftenen, og så lukke dem inde samtidig. De skal ikke gå ude om natten, ræven tager dem så og nej, de kan ikke flyve. De har brug for et ordentligt hus om vinteren og jo, ænder kan sagtens fryse.
    Jeg ruger løbeællinger ud og de er voldsomt populære.

• #7   16. jul 2024 Meld dig ind i gruppen for løbeænder på Facebook. De er ikke nemme at gøre tamme, spiser en begrænset mængde snegle, går ikke selv hjem i huset til aften osv. Har været medlem nogle år, da vi overvejede dem. Dog ikke pga snegle. Er dog hoppet fra, da jeg ikke tror vi får den glæde af den, som vi havde forestillet os. Flere anbefaler moskusænder i stedet. De er nemme at gøre ramme og skulle spise flere snegle.

• #8   16. jul 2024 Udover det de andre siger. Skal man være opmærksom på at de ligesom andre fugle altså sviner. Så man skal nok overveje om man vil have dem i ens have. Ikke fordi de ødelægger ting, men det de spiser skal jo ud igen.

Derudover vil jeg virkelig anbefale at de har badebassin/sø eller lign. For de kan som andre ænder virkelig godt lide at være i vandet.

Jeg ved ikke om min far har løbeænder nu, men det har han haft førhen, og jeg elskede at se dem blive lukket ud om morgenen, for de skyndte sig direkte hen og hygge i vandet hele flokken smiley

• #9   17. jul 2024 Jeg laver farveavl på moskusænder. smiley
    Og ja, moskus bliver tamme, modsat løbeænderne.

profilbillede
  • #10   17. jul 2024 vi har ikke verdens største have, så det lyder ikke til et ande-projekt smiley ... det kunne nu ellers, måske være hyggeligt ..

• #11   17. jul 2024 Jeg siger det samme som zenta smiley

Min datter og svigersøn har en lille flok. De tager dem ind om natten, for ræven er meget aktiv hos dem. Så høns og ænder er inde om natten.

Sjovt nok har der været taget høns om dagen, men aldrig ænder.
    De bor på et lille landsted og ænderne bliver kun på den ene halvdel af plænen. De går aldrig over indkørslen til den anden halvdel af plænen, det er lidt sjovt.
    De har forsøgt nu at lave en indhegning til dem, så de ikke har lort i det hele, og ungerne render rundt med bare tæer smiley

• #12   17. jul 2024 Det er efter min mening ikke smart at holde ænder i en almindelig have.
    Ænder sjasker i vand, og det sviner.
    Det der kommer ud i bagenden af en and er vådt og snasket.
    Hvis man holder ænder i en almindelig have, vil det hurtigt blive en snasket og stinkende affære.
    Hverken hund eller børnebørn vil kunne komme i haven.

Hvis du har naboer, så aftal, at I alle går ud hver aften i en uge, bevæbnet med en spand, en saks og en lommelygte - og gerne et par engangshandsker. Så er der dømt sneglejagt.
    Det bedste tidspunkt er, når det er næsten helt mørkt.
    Hvis I smider de døde snegle i restaffald, så sæt en plastpose i spanden, inden jagten går ind.

• #13   17. jul 2024 det er problemet i sådan et kvarter som vores, der er jo nogen der er ligeglade, deriblandt vores naboer .... tænker hvis der er 10 parceller så er det max de 7 der gider at gøre noget ..

• #14   17. jul 2024 Hanne, det hjælper også, selvom naboerne ikke gør noget.
    Men det er klart en fordel, hvis alle gør en indsats.

Kommentér på:
Løbe ænder

Annonce