424 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Rensdyrskind - bræk Rensdyrskind - bræk

Argh. Nolle har været syg i nat..og kastet op. 2 gange i sofaen. Desværre også på vores rensdyrskind. Så er lidt i tvivl om hvordan jeg får det rengjort. Der står bare en fugtig klud. Er ikke sikker på at det er nok til at fjerne brækket. Vil gerne prøve at redde det, da jeg købte det på min tur til Finland.

Har i nogle forslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• drilling 12 holes near ceiling 1.100 kr.
  • Sætte tre rullegardiner op 550 kr.
  • VVS skift af armatur på lille kbh badeværelsw 735 kr.
  • Beskæring af træ 2.699 kr.
  • Hjælp til at skrue gynger fast i træstativ skruer skal medbringes 300 kr.
  • Flytte min seng og samle et skab sammen. 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rensdyrskind - bræk
  • #1   18. mar 2023 Umiddelbart tænker jeg, at hvis det har siddet på et rensdyr (og det har det jo nok smiley ), burde det kunne holde til både vand og sæbe på en klud. Så jeg ville nok pøse vand på, arbejde sulfo (uden farve) ind, lade det virke lidt og så skylle af. Det skal nok ikke tørre på en varmekilde, da skindet kan sprække, men bare lad det tørre ved stuetemperatur og så lige nulre det nogle gange imens det tørrer.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

Følgere: 6 Emner: 6 Svar: 590
    #2   18. mar 2023 Sulfo er no go, da det affedter og afstedkommer at skindet krymper sammenog kan sprække. Sæbespånevand er langt bedre til skind, der skal vaskes eller hvis du har uldvaskemiddel. Eller hvis du er heldig at bo i nordjylland og stadig har sne.
    Og vandet må ikke være varmt. Ca 30 grader.

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#3   18. mar 2023 Desuden skal man være lidt forsigtig med skrubben på rensdyr. Deres hår er hule og knækker nemt. Det fælder af helvede til under håndtering og kan give store huller i pelsen.

• #4   18. mar 2023 Jeg ville give det en tur med vandslangen, bagefter forsigtig med sæbespåner
    Sådan gjorde jeg med mir yakokseskind

• #5   18. mar 2023 Jeg ville prøve bare med (lunken) vand til at starte med smiley Måske du er heldig brækket ikke har suget sig fast smiley

• #6   18. mar 2023 Tak for forslagene. Jeg vil prøve med lidt mere vand end før også give det en tur. Mange af hårene er allerede knækket da nolle graver i mit skind...

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#7   18. mar 2023 Rensdyrskind er megasart desværre.
    Det egner sig ikke engang til at sidde på. Men de er fine.

• #8   18. mar 2023 Jeg havde engang et rensdyr skind, som det var moderne dengang, så hang det på vægen, men derfor fældede det alligevel.

Det sammegør rådyrskind, derfor smider man det ud frem for at garve dem

• Cookie
    Cookie Tilmeldt:
    okt 2022

#9   18. mar 2023 Lige præcis Anni. De er ikke så meget bevendt medmindre man virkelig passer på dem og kan leve med at de fælder.

• #10   18. mar 2023 Det samme er sket her 2 gange. Kun rent lunkent vand + babyvådservietter. Jeg vil absolut ikke anbefale sæbevand.

Kommentér på:
Rensdyrskind - bræk

Annonce