Forråelse.. hedder det vist {{forumTopicSubject}}
når skrækkelige ting som mord ikke længere er det første i nyhederne ...
er vi blevet så vant til mord, er vi blevet så "kolde" ... sad og undrede mig da tv2 nyhederne kl 18 løb over skærmen, feriepengene først, så pressemødet og først som 3. nyhed en ung mand på 20 år, skudt i en frisørsalon, ved højlys dag .... ja jeg er ikke dum, og er da nok klar over at der nok underliggende er tale om endnu et mord i kriminelle kredse, MEN det er da stadig et liv og noget koldblodigt der sker .... og det er ihvertfald ikke noget jeg er vokset op med som "hverdag"
Synes det er skræmmende og trist det sker, synes det er lige så skræmmende og trist at "vi" tilsyneladende har vænnet os til det
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.814
Jeg har aldrig lagt mærke til hvilke ting der kom først.
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.620
maj 2008
Følgere: 65 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.751
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.391
Så længe de kriminelle dræber hinanden, så rører det mig ikke vildt meget.
Det rører mig, når de blander uskyldige ind i det, og hvis myndighederne gider gøre noget, for at forebygge denne kriminalitet for alvor ... indtil da, ja ... Lad os høre om feriepengene (som ikke berører mig, men en masse andre borgere).
sep 2017
Følgere: 527 Emner: 138 Svar: 10.295
Nej, det er ikke forråelse. Under de værste rockerkrige, var der heller ikke konstant dækning (med mindre de bombede hinandens fester eller sprængte folk i småstykker ved hospitalerne). Fordi der er en forståelse af, at sådan noget ikke skal have taletid.
Hvis du i stedet for de landsdækkende nyheder kigger på de lokale, så elsker de at svælge i de drabelige historier, og gerne krydre det med spekulationer
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.891
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 87 Hunde: 4 Emner: 946 Svar: 17.620
jeg tænker slet ikke på "de kriminelle" og holdningen til det der sker, er sådan set enig, de kan for min skyld også udrydde hinanden hvis ikke uskyldige rammes ..
men jeg tænker mere at der er kommet sådan en "trækken på skulderen" over endnu et mord, endnu et liv, og at der bag disse liv er en mor, far, kæreste, et barn osv ... ja jeg er sgu lidt trist over det er blevet så ligegyldigt, uanset det ikke er blandt guds eller allahs bedste børn det foregår ...
Forråelse.. hedder det vist