{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.931 visninger | Oprettet:

har hun ret? {{forumTopicSubject}}

eller er hun bare irriterende smiley

jeg var en af dem hun hader. Jeg har klaret mig godt og hustlede mig igennem. Jeg regnede min fravær ud som den gang var 15 og satte en ære i at være på 14,9.
det er jeg stadig stolt over

og når vi lavede gruppearbejde sørgede jeg naturligvis for at komme i gruppe med de dygtige.

til mine eksamener var der kun én jeg ikke kunne snakke mig ud af og det var fransk. der fik jeg 7. ellers fik jeg 10 og 11.

ingen arbejdsgiver har bedt om at se mine karakterer. De har sgu nok i stedet ansat mig på min evne til at overleve, tilpasse og regne den ud fremfor at sidde og stræbe og læse, og nok også min ærlighed smiley

jeg laver lidt sjov her men også lidt alvor.

Det er min umiddelbare reaktion på indlægget. hun er sød men jeg håber ikke min datter lavet sådan et indlæg som 18 årig. hold dog lidt fri. vær lidt ung. sådan tænker jeg.

men jeg var jo også skrækkelig i gymnasiet og helt tabt smiley

hvad tænker du når du læser det?

https://www.bt.dk/samfund/18-aarige-katrine-traet-af-sine-dovne-klassekammerater-fuldstaendig-tabt


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  har hun ret?
  • #1   29. dec 2019 ps stavefejl herover skyldes min mobil og ikke mine dårlige evner som helt fortabt....og så min dovenskab... Jeg har den åbenbart stadig for gider ikke rette dem smiley lol

  • #3   29. dec 2019 Jeg giver hende helt ret. Det er total mangel på respekt at sidde på facebook og youtube midt i undervisningen. Det er respektløst overfor læreren og det er respektløst overfor de elever, der gerne vil lære noget.
    Og så ER det da belastende at komme i gruppe med nogle, der hellere vil lave alt muligt andet end opgaven.

    Når det er sagt, kan jeg sagtens forstå, hvis man som elev melder sig lidt ud, hvis kvaliteten af undervisningen vitterligt ikke er i orden. Jeg ved ikke, hvordan det er i gymnasier i dag, men hvis man igen og igen oplever en lærer, der møder uforberedt op til timen eller en lærer, der "ikke kan stå inde for egen undervisning," så forstår jeg godt, hvis man bliver lidt træt.

    Jeg synes dog stadig, at man skal prøve at få det bedste ud af det og lade være med at sidde hele dagen og stene på youtube. Så kunne man ligeså godt blive hjemme.



  • #6   29. dec 2019 Jeg synes hun har ret.

    Uden selv at have været en mønsterelev (jeg sad gerne og tegnede i de kedelige fag), så brokkede jeg mig gerne over folk, hvis de var forstyrende for min læring. - Hvis de larmede for meget, hvis de ikke klarede deres del i gruppearbejde, eller hvis de sad lige foran mig og spillede computer i timerne.
    Det var heller ikke unormalt at samtlige personer midt i timerne lige skulle ud og ryge.


  • Marie A
    Marie A Online Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #8   29. dec 2019 Jeg har næsten altid gået i en kaotisk klasse, og halvdelen af vores tid gik med at læreren forsøgte at få nogle elever ned fra bordene, få dem til at holde op med at kaste møbler, synge, råbe og slå f.eks. Parallelklasserne kom meget længere med læringsmaterialet, det var meget tydeligt hvor langt bagud vi havnede.

    Selvom det er et par år siden at jeg havde gruppearbejde, så kan jeg stadig mærke en smule irritation over det du skriver smiley Det er nok fjollet, men det er altså træls at være den "kloge", der laver 1-3 personers arbejde udover sit eget, og får trukket i karaktererne fordi "gruppen" ikke har nået nok - samtidigt med at læreren undskylder med at de ikke må dumpe de andre, og de derfor er i din gruppe.

    Så jeg er enig med hende, det er et stort problem mange steder, så hvorfor skal det ikke være ok at hun siger fra? Eleverne burde presse mere tilbage og ikke bare være tvunget til at finde sig i det. På mit gymnasie gjorde jeg at en lærer ikke fik sin kontrakt forlænget, og sammen med en håndfuld andre elever fik jeg rektoren fyret. Rigtigt hårdt og irriterende at jeg blev nødt til det, men det har helt sikkert forbedret skolen på alle måder.


  • #9   29. dec 2019 Ja da Isabelle smiley

    hvis du mener at det er det jeg er. en snyder og en nasser... men måske misforstår jeg dig smiley



  • #10   29. dec 2019 Det er super hun siger fra. bare hun husker at skolebænken ikke er alt her i livet. der er nok unge med stress og 12 tals ræs

    det er ikke altid dem arbejdsgiverne søger. mange andre kvaliteter spiller ind på om man er en god ansat og flere af dem lærer man by doing. ikke ved at læse om dem


  • #12   29. dec 2019 Jeg giver hende ret. Det er altså også vildt forstyrrende når folk sidder og snakker og laver alt muligt andet.
    Jeg er ikke en 12 tals pige, havde jeg ikke haft min angst kunne jeg sikkert godt være det, men det betyder jo i sidste ende ingenting med karakteren, men jeg gider ærligtalt heller ikke sidde og få lorte undervisning fordi de andre ikke gider holde deres mund, så må de sgu gå ud hvis de ikke gider være der. Det er da også respektløs overfor den lærer der bruger tid og energi på at skulle undervise.
    Jeg er i øvrigt fuldstændig ligeglad med om de dumper eller får dårlige karaktere, det er jo deres liv ikke mit, men de skal ikke ødelægge det for andre.

    Jeg har ikke en uddannelse, jeg var igang med en hf men måtte droppe ud, jeg har ikke gjort min 10 klasse færdig, så jeg har faktisk kun en fuld 9 klasse og der er rigtig mange ting derfra jeg aldrig har lært. Jeg fik mit nuværende job, fordi jeg er lærenem og dygtig til det jeg laver. Ikke en gang i det år jeg var derude inden min ansættelse blev der spurgt til karaktere i skolen.

    Og ja den type findes også på arbejdspladser og de er pisse irriterende, men heldigvis kan man da på en del arbejdspladser bedre gå væk og passe sig selv. Selvom jeg da gerne indrømmer at når de er i mit team, bliver jeg pisse træt af at skulle tage mere arbejde på mine skuldre for at det kan hænge sammen, end når vi har folk der faktisk gider at arbejde. Men i sidste ende er det jo dem selv det går udover. Jeg ved jo at jeg har mit på det rene, så det er ikke mig der bliver kaldt ind til samtaler med lederne, for de har da heldigvis selv øjne i hovedet til at kunne se hvem der laver noget.

    Der er også lige den forskel at på et arbejde kan du blive fyret, på en skole bliver du altså ikke bare sådan lige smidt ud.


  • Marie A
    Marie A Online Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #17   29. dec 2019 Men man bruger alligevel en del år i skolen, og der skulle man gerne lære, i stedet for at sidde stille og forsøge at koncentrere sig, og vente på at læreren får tid til at undervise.
    Når man så bliver vant til at være i så meget uro, fem dage om ugen igennem hele sin barndom, er det svært at komme ud til stilheden på den anden side, og tror jeg den uro skaber mere stress end angsten for at præstere gør.


  • #21   29. dec 2019 Isabelle jeg tror du ville have elsket min matematik/historielærer, det var dog i folkeskolen, men han blandede gerne de to fag sammen, nu han havde os i begge, så det var sjældent kedeligt, og vikingerne fyldte en hel del, jeg har ikke tal på hvor mange gange han har fået klassen med ved at begynde at fortælle en historie om de nordiske guder.

    Vi havde engang en periode hvor hver anden matematik time var mere historie end matematik, vi kaldte det konge matematik, for vi skulle bygge vores egen landsby, og dermed bruge matematikken til at bygge det, imens vi fik historier fra den tid vi byggede fra. Man bestemte også selv om man ville arbejde sammen i en gruppe for at bygge de større bygninger som et slot, eller om man som mig ville sidde alene med det, jeg byggede et lille stråtækt hus med bindingsværk, der passede til den tid det omhandlede. smiley

    Vi havde også en der var ved at uddanne sig til lærer, han lyttede rigtig meget til hvad vi sagde, desværre var jeg syg den dag vi skulle udenfor og have matematik, så vi kunne bevæge os og have det sjovt samtidig.
    En dag skulle vi bare have nogle ark med regnestykker på, fordi det var op til jul, men mig og en af de andre piger syntes de var for nemme, så i stedet for at vi skulle sidde og kede os, lavede han en lille konkurrence kun imellem mig og hende for at se hvem af os der blev først færdig, det var så simpelt en ting at gøre for ham, men det gav os motivationen til faktisk at lave det han havde givet os, selvom det var et lidt lavere niveau end vi kunne.
    Han kendte os jo heller ikke særlig godt og ikke alle var på vores niveau, så selvfølgelig skulle der også være plads til de andre smiley


  • #23   29. dec 2019 Det er super hun siger fra. bare hun husker at skolebænken ikke er alt her i livet. der er nok unge med stress og 12 tals ræs

    HL, jeg læser ikke, at hun taler om 12-taller og stress. Blot at man deltager aktivt i undervisningen på en skole, som man trods alt selv har søgt ind på.


  • #24   29. dec 2019 Du siger, at du laver lidt sjov - men samtidig sætter du altså også tingene ret kraftigt op mod hinanden, HL.

    Pigen snakker om engagement, motivation og respekt.
    Hold lidt fri, vær lidt ung.. fordi.. det gør hun ikke, eller hvad?
    Hun har dårlige evner til at overleve, tilpasse, regne den ud.. fordi hun "sidder og stræber og læser"?

    Nej, jeg må nok indrømme, at jeg ikke helt forstår dit startindlæg. Hvorfor skulle de egenskaber, du nævner, være modsætninger?

    Du kan sagtens holde fri selvom du afstår fra facebook, musik og snak i undervisningen. Taler af personlige erfaringer smiley
    Det er til gengæld ret populært at sige "ej vær nu lidt ung og nyd livet" uden at præcisere hvad man egentlig mener, og så er det, at man pludselig ender ud i de der underlige (nok utilsigtede) modsætninger.


  • #25   29. dec 2019 Jeg forstår nu godt, hvor hun kommer fra. Jeg har altid klaret mig godt i skolen, men mit engagement var noget svingende i gymnasiet. Jeg var en af dem med fravær, som lå lige på grænsen, men jeg var ikke stolt over det. Jeg forstår slet ikke, at man kan sætte en ære i at forsøge at være så lidt som muligt til stede, når man nu selv har valgt at gå der? Jeg ærger mig derimod over alle de ting, som jeg er gået glip af, fordi jeg ikke orkede at stå tidligt op. Det er jo både fagligt og socialt, man går glip af ting. Måske er jeg en nørd, men jeg er da ærgerlig over, at jeg havde muligheden for at lære noget nyt, for i stedet at se Horton-sagaen hjemme på sofaen.

    Jeg synes ikke, at hun er irriterende, men derimod føler jeg en stor frustration fra hende. Det er da også irriterende at være 'forkert', fordi man bare gerne vil have noget ud af sin undervisning.

    Jeg har lige ansøgt en PhD-stilling, og der spiller karakterer faktisk en ret stor rolle (selvfølgelig ikke dem fra gymnasiet). Hvis du gerne vil ind på universitet, så kræver mange uddannelser også et bestemt gennemsnit, så at tale karakterer ned til noget helt ligegyldigt, det synes jeg er ærgerligt.


  • #26   29. dec 2019 Isabelle sandheden var nu en anden smiley jeg blev ikke udfordret nok og derfor kunne jeg gøre det med venstre hånd.

    hvor skriver jeg at jeg ikke deltog i gruppearbejde? Jeg koblede mig naturligvis på de dygtige. det synes jeg er klogest og de ville gerne have mig med for jeg bidrog med flere andre ting og så som de kunne bruge

    Jeg forstyrrede dog ikke klassen.

    jeg gik ud med et snit på 10,9. men jeg har aldrig haft brug for det. Jeg fortryder intet ved mit forløb og ganske som mange synes denne pige er fantastisk så har jeg lov til at synes hun virker irriterende.

    Jeg kan meget bedre lide formanden for gymnasieelevernes udlægning. den matcher mig bedre som forklaring. Jeg fandt niveauet lavt, savnede udfordring og blev faktisk ikke set med de behov.

    før man dømmer folk som nassere bør man måske overveje om de virkelig er problemet eller om problemet skal findes i det miljø de sidder i.

    det er mit indtryk at en del urolige elever faktisk ikke er tabte som hende her mener men nok skal klare sig. det er bestemt ikke dem alle der er placeret forkert men blot placeret i et miljø hvor de ikke tilgodeses fordi de kræver mere.

    men lærerne har for lidt tid og hvad ved jeg og klasserne er fyldte. og satte man ind der i stedet for at række en gruppe elever ned som måske er over en i niveau når det kommer til stykket så tror jeg man ville nå meget længere og opnå et mere konstruktivt resultat der favnede i stedet for at pege ud

    endelig kan man sige at det afhænger af vinklen om sådan en som mig er en snyder. man kan også tage positive briller på og anse mig for et kvikt og kreativt ungt menneske der fik det bedste med fra to verdener og som problemløste og navigerede i et ustimulerende miljø og stadig fik en masse med uden at genere andre. og det er dælme kvaliteter som arbejdsgivere kan lide har jeg lært. der er jo flere typer intelligens end den denne pige har.

    ja jeg skriver det karikeret og det er med vilje. naturligvis kan hun have et liv også men det jeg beskriver er mit første indtryk og der står jeg helt fast på at jeg sandelig ikke synes hun virker ret tiltrækkende i sin måde at ture frem over for sine klassekammerater.

    Der kan sagtens være et par stykker imellem de tabte på bageste række som kommer til at overraske denne pige gevaldigt når klassen mødes til jubilæum smiley

    men jeg kan godt huske den alder. man tror man ved alt. noget der heldigvis går over hos de fleste med alderen. selv ved jeg umådeligt lidt men min sociale intelligens er høj og den har jeg ikke læst mig til. til gengæld har den reddet min røv utallige gange

    men der er ikke tid nok og det er reelt synd for både lærere og elever. men derfor behøver man ikke pege en hel gruppe ud. Jeg tror ikke den tilgang flytter en dyt andet end hun får luft og ret af nogle af vennerne mens andre vil synes hun er for meget.

    men tabte behøver bageste række ikke være. tvært imod. man kan finde diamanter i kul men det kræver ressourcer


  • #27   29. dec 2019 jvf mit indlæg med begrebet karikeret

    jeg taler ud fra min virkelighed og her har de tal aldrig haft betydning. så kan andre dele deres erfaringer, som man gør i en debat.

    Jeg kan se at jeg provokerer med min bramfrihed. det er sådan jeg er. og jeg er ikke bange for at være ærlig om det

    ville jeg være mere til stede i dag hvis jeg tilmeldte mig noget. ja for pokker da! men nu er jeg også 41. ser sker ting med alderen som jeg ikke havde da jeg var 19 smiley heldigvis!


  • #28   29. dec 2019 Du snakker om noget helt andet end denne pige. At du har X og Y og Z kvalifikationer som dine arbejdsgivere har sat pris på, det er sådan set irrelevant. Du behøves ikke sætte det op mod hinanden og skabe modsætninger på den måde.

    Selvfølgelig har du lov til at finde hende irriterende - men jeg kan stadig ikke helt lige greje hvorfor. Du bruger lang tid på at profilere dig selv og argumentere mod noget, som den her pige faktisk slet ikke har påstået smiley


  • #29   29. dec 2019 "Gymnasiet er jo ikke noget, du bliver påduttet. I og med at du har skrevet dig op til det, så ved du, at man skal møde op, møde til tiden, høre efter, lave gruppearbejde. Det er man begavet nok til at vide, når man starter på en videregående uddannelse."

    Gymnasiet er ikke en videregående uddannelse men en ungdomsuddannelse.

    Og nu er ens snit jo noget der er relevant hvis man vil ind på bestemte uddannelser.


  • #30   29. dec 2019 Vi læser nok bare tingene forskelligt mon ikk smiley

    jeg er nysgerrig på folks umiddelbare reaktion som jeg skriver først og dette var min.

    Jeg profilerer mig som en nasser må du forstå. ...det et en kvalitet som hårdtarbejdende har det svært ved... lol... eller også svarede jeg på folks indlæg. det må hver enkel selv om hvordan de læser. De kender mig jo ikk og det skrevne er fattigt og modtages forskelligt hvilket der skal være plads til. hvis du ser mig sådan er det helt ok med mig. Jeg ved du ville opleve mig anderledes hvis vi mødtes smiley

    nogle gange kunne man dog ønske at man kunne få hele spektret med online, herunder humor osv men det er svært. og det må vi leve med fordi vi mangler en masse når vi kommunikere med ord på skrift alene smiley

    men min umiddelbare reaktion er nu stadig at hun et irriterende selvom jeg godt ved at det ikke er rart at en mener det. men det synes jeg altså og så tror jeg som nævnt herover ikke det er vejen at gå s8m hun vælger her

    og jeg synes ikke mine bidrag er irrelevante. det synes du. og præcis som jeg har en holdning til hende har du en til mig og det er ok smiley


  • #31   29. dec 2019 karakterer kan være fine men mange andre ting spiller også ind for en kommende arbejdsgiver.

    nu står det vist mere tydeligt smiley

    og nej jeg har aldrig vist mine til en eneste chef. Jeg ved godt hun ikke skriver om dette men hendes indlæg fik mig til at tænke på detv12 tals hysteri som jeg ikke synes er sundt


  • #33   29. dec 2019 Hvordan mener du jeg ser dig? Jeg synes ikke, jeg har skrevet noget om dig som person. Jeg tænker bare, du bruger en masse krudt og ord på at argumentere mod noget, som pigen slet ikke snakker om.

    Det er ikke fordi, at alt du skriver er irrelevant - det er bestemt ikke min pointe. Men nogle af dine argumenter omkring dine egne kvaliteter og arbejdsgivere og "at kunne regne den ud" har bare ikke nogen relation til lige dette emne smiley


  • Marie A
    Marie A Online Tilmeldt:
    feb 2016

    Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #34   29. dec 2019 "Jeg blev ikke udfordret nok og derfor kunne jeg gøre det med venstre hånd" tror jeg ikke gør dig til "en af dem hun hader".
    Det jeg tolker er at hun er træt af er dem der laver alt muligt andet, og læreren derfor må bruge tid på at gentage ting fordi de elever ikke kan(/vil) følge med. Tiden til undervisning af dem der gerne vil følge med begrænses, og der bliver aldrig tid til dem som har brug for ekstra støtte og heller ikke dem der mangler udfordringer.


  • #36   29. dec 2019 Jeg synes i øvrigt ikke hun har ret. En del af dem jeg kender er pålagt at gå i gym af diverse årsager. Krav fra forældre. Krav for at komme på den uddannelse de vil. Krav fra kommunen for at være under uddannelse og lave noget. Du er jo under 18 ofte og derfor kan det være krav til unge mange forskellige steder fra.

    Derudover kender jeg os folk der simpelthen laver andet i timerne enten fordi de keder sig fordi lærerne er håbløs kedelige og monotone, eller fordi de ikke kan følge med og derved føler sig meget afhægtet i timerne. Folk der har svært ved ting grundet ordblindhed eller lign men som ikke får eller kan få hjælp, og derfor er lidt afhægtet.

    Min kæreste endte på gym grundet dårlig vejledning fra en skolevejleder på hans folkeskole og kedede sig voldsomt på gym fordi det var alt for nemt for ham, så han er en af dem der har lavet andre ting i timerne men ikke grundet dovenskab eller de ting hun nævner.

    Billedet er meget mere nuanceret end hun gør det til. Bare fordi folk sidder på Facebook er de ikke nødvendigvis dovne.

    Faktisk er det eneste jeg synes hun har lidt ret i er når folk er forstyrrende med at høre musik i et for højt niveau eller tale uden relevans under timer.


  • #37   29. dec 2019 Enig Anya god pointe. vigtig at have med

    #32 ja den lukning er en stor skam smiley min fætters dreng har en høj IQ og den artikel er spot om!



  • #38   29. dec 2019 batdog jeg synes hun virker irriterende. om hun er det ved jeg ikke men det er min umiddelbare reaktion når jeg læser det. må jeg ikke have den holdning?

    Jeg tilhørte den gruppe hun snakker om. at jeg så kan nuancere årsagen er for mig relevant. Jeg var ikke doven. Jeg kedede mig

    og jeg var næppe den eneste.

    jeg bruger mig som et eksempel på hvorfor hun i mine øjne generalisere over en gruppe som hun tror hun kender


  • #39   29. dec 2019 Helt ærligt, der findes ingen undskyldning for at forstyrre undervisningen for andre, da slet ikke “at man keder sig” så må man da tage sig sammen og gøre noget ved det!

  • #40   29. dec 2019 Du snakker om “bare hun husker at skolebænken ikke er alt her i livet”, om unge med stress, om 12-tals ræs og kvaliteter ved learning by doing vs læse om dem.

    Hun snakker faktisk hverken om intelligens eller karakterer eller boglig viden. Hun snakker om engagement og respekt for undervisningen - hvilket sådan set er uafhængigt af dine faglige evner. Og forøvrigt ikke har noget at gøre med 12-tals hysteri.

    Der er en forskel.


  • #41   29. dec 2019 Nogen kommere lettere til det end andre.. smiley

    Jeg kæmpede ikke særlig meget for at ligge blandt de bedste i klassen, mens andre knoklede for det smiley

    Jeg kunne sikkert havde fået bedere karakterer, men jeg ville være dyrepasser lige som den jeg vidste hvad det var, og her er det ret ligemeget med karakterene.


  • #42   29. dec 2019 Jeg prøver lige at svare lidt bredt da jeg ikke kan citere smiley bær over med mig smiley jeg vil gerne prøve at forklare


    jeg læste indlægget, syntes hun virker irriterende og snæversynet og jeg mener ikke den tilgang her flytter noget. Jeg tog udgangspunkt i mig selv fordi årsagen netop ikke var dovenskab. herefter følger en umiddelbar reaktion og tankerække, også om ting hun ikke berører men som jeg vælger at berøre fordi jeg mener der er en sammenhæng og det er områder som jeg går op i. hertil er sat en del af mine egne erfaringer som jeg har fået siden jeg var 18 19 år, bla om arbejdsgivere og karakterer.

    jeg karikerer det hele lidt i håb om at få nogle til at trække lidt på smilebåndet gså, fordi det er en stor del af min personlighed at joke og drive lidt gæk også med alvorlige emner, men jeg er temmelig handicappet af kun at kunne lave en type smiley fra min mobil.

    og så spørger jeg bredt hvad er din holdning til dette og de ting indlægget vækker. har hun ret eller er hun irriterende. og så var tanken sådan set at folk kunne melde ind på hendes udkast og deres tankerække om emnet.

    nej jeg forstyrrede ikke men derfor kan jeg sagtens se at jeg iflg dette unge menneske tilhørte de tabte. det synes jeg er typisk unuanceret for hendes alder og irriterende men jeg ved godt at hun sikkert modnes i det med tiden. som jeg skriver, jeg husker hvordan verden var smiley jeg var skide irriterende på andre områder i den alder.

    jeg er derfor meget mere enig med formanden for eleverne som jeg synes nuancere og har en bedre tilgang.

    naturligvis må hun havde sin uddannelse osv. Jeg har ingen steder sagt det modsatte. men hendes holdning irriterer mig fordi jeg finder den unuanceret og var det mit barn ville jeg nuancere det i stedet for at klappe i hænderne.

    hvorfor irriteres jeg? Jeg er generelt træt af folk der råber op her og der uden at nuancere og derfor ikke flytter en fløjtende fis. Jeg irriteres over indlæg uden egentlige formål andet end at en person får luft. ikke fordi det er forkert men fordi der nærmest er gået mode i det

    nu håber jeg det står mere klart og at alle fik svar og ellers er det som sagt ok også. Jeg gider ikke gentage og gentage som der til tider vist er et ønske om herinde og jeg har besvaret efter bedste evne nu smiley


  • #44   29. dec 2019 hun beskriver en hel gruppe af mennesker som ikke deltager aktivt og engageret. dem der forstyrrer er en del af den gruppe. men ikke hele gruppen larmer - håber jeg da ikk smiley

    jeg larmede ikke

    når jeg ikke deltog men blev spurgt brugte jeg ikke ekstra tid. så kunne jeg godt svare.

    derfor forstyrrede jeg ikke men i indlægget er sådan en som jeg var en del af gruppen på den bageste række dvs en helhed... selvom folk sagtens kan sidde der af forskellige årsager

    beklager jeg svarede i to etaper smiley blev lige forstyrret


  • #46   29. dec 2019 så læser vi det forskelligt. for jeg synes hun er unuanceret og tager en hel gruppe mennesker under en kam. så du mig ude fra i gymnasiet ville du måske have tænkt som hun gør men årsagen kan sagtens være en anden. fx dårlige lærere eller mangel på udfordringer eller for mange i en klasse

    havde hun peget på de årsager havde hun været spot on. men det synes jeg ikke hun gør.

    synes du?

    men det går formanden for eleverne ganske flot


  • #47   29. dec 2019 Jeg læser det altså som om det kun er de elever der netop skal have tingene forklaret igen, fordi de ikke følger med, de der ikke arbejder sammen til gruppearbejde og de som forstyrrer de andre hun har problemer med. Om andre yder deres bedste eller får noget ud af undervisningen er da deres eget problem, så længe det ikke går udover andre end dem selv, men det er jo så ikke tilfældet her.

    Da jeg gik i skole var det altså også helt almindeligt at der var mere uro i den bagerste del af klassen. Jeg elskede at sidde helt oppe ved tavlen, for det var der jeg fik den bedste undervisning, fordi der ikke var nær så meget der distraherede og en masse uro. Det var nemmere at lukke det ude når man sad helt oppe ved læreren.


  • #48   29. dec 2019 måske har I ret men så skal jeg læse det igen. det var min umiddelbare reaktion jo men jeg læste det sådan.

    det må blive senere så. men skal prøve at kigge om jeg er enig ved en læsning 2 smiley


  • #49   29. dec 2019 nå læste det lige igen og nej jeg læser det stadig på samme måde som formanden udlægger det... generel tese er også det jeg læser i det. det er i øvrigt hans udsagn der får mig til at drage 12 tals ræs og stress og pres ind i debatten

    citat

    Jeg kan ikke udelukke, at der er nogle af de 120.000 gymnasieelever, som er havnet på den forkerte hylde. Men derfra til så at udlede en generel tese, om at der ikke stilles krav, mener jeg er forkert,« siger Martin Mejlhede og fortsætter:

    »Man har de seneste år løbende strammet skruen over for gymnasieeleverne. Det har man fået en stresset ungdom med ud af med mange tilfælde af angst og depression. I stedet burde man sikre, at kvaliteten af undervisningen er i orden,« siger Martin Mejlhede.




  • #50   29. dec 2019 Jeg har ikke læst tråden.

    Men jeg sidder på den anden side.
    Jeg går på HF(VUC) på mit sidste år.

    Og jeg sidder på Facebook, hundegalleri og bruger min telefon i timerne.
    - jeg får alligevel karaktere over gennemsnit i alle fag, udover matematik.

    Hvorfor skal andre blande sig i, hvad jeg laver? Jeg har ikke lyd på noget som helst, så jeg forstyrre ikke nogen.

    Vi har tidligere diskuteret det i klassen, fordi nogen syntes det er forstyrrende. Men så må de jo kigge væk.

    Jeg bliver så irriteret over folk der tror de skal bestemme hvordan jeg bruger min tid i skolen.

    Hvis de nu fokusere på deres fremtid, så fokuserer jeg på min.


  • #51   29. dec 2019 Men selv karikeret, og selv ved jokes, tager det jo udgangspunkt i noget substans.

    Så hvorfor tænker du: "hold dog lidt fri. Vær lidt ung"? Hvorfor står det i kontrast til diverse andre menneskelige kvaliteter - hvorfor så modsætningsfyldte forhold?

    Det kan godt være, at det er fordi du perspektiverer meget meget bredt, og lige hæfter dig ved en tilfældig tanke som egentlig ikke berører emnet, men det er jo ret svært at vide for mig.


  • #52   29. dec 2019 Men seriøst, dem der skal have det forklaret igen? Det behøver jo ikke være fordi de ikke har fulgt med? Måske forstår de det bare ikke? Jeg nægter at tro på at alle der skal have forklaret noget igen bare er fordi de ikke følger med. Måske KAN de ikke følge med fordi det går for stærkt?

    Det er SÅ unuanceret det hun siger. Og det virkelig ærgeligt hvis folk ikke kan se det.


  • #55   29. dec 2019 Selvfølgelig bidrager jeg aktivt smiley

  • #57   29. dec 2019 #51 det udspringer af det formanden siger om pres og stress. Jeg har helt sikkert fået tanken pga det kan jeg se da jeg genlæste den. det synes jeg slet ikke er uden for emnet

    Isabelle det er ok at du tænker sådan om mig. Jeg ved at hvis vi mødtes ville du få et mere rigtigt indtryk smiley


  • #59   29. dec 2019 Jeg ikke enig men pyt smiley

    kan vi vende retur til emnet i stedet for. Jeg bliver så lidt langhåret af at svare på de samme ting kan jeg mærke og jeg synes det er et spændende emne. så nu kan du tænke jeg et langhåret hvilket jeg også er lol smiley


    hvorfor sidde i undervisning som keder en? jamen fordi man er ung tænker jeg. i dag ville da aldrig vi se spilde tid på det men den gang var jeg uden den modenhed jeg har nu. havde jeg vidst bedre var jeg da smuttet men ingen vejledte sådan en som mig. Jeg håber det er bedre i dag smiley


  • #60   29. dec 2019 #50 spot on!

  • #62   29. dec 2019 Ida sikke dog en negativ svada at udlede af denne tråd. Jeg synes ikke du opsummere det ret godt og jeg synes det er en skam for de mange gode indlæg om emnet.

    Vi er nogle der mener at hun generalisere, lige som formanden udlægger det, andre mener det ikke. men selvom vi er uenige kan vi jo godt skrive sobert til hinanden ikk smiley det vil jeg i hvert tilfælde gerne bede om som ts da jeg synes emnet er spændende og lærerigt

    så lad os lade nytårsfreden sænke sig lidt før vi svarer for så er svaret tit et andet. vil så nødig have tråden ødelagt. stor tak smiley


    ang mig mig kulturen. har den det? Jeg spørger fordi jeg synes jeg ser mange tegn på det modsatte rundt omkring. nogle gange tænker jeg at unge i dag ikke er meget anderledes end unge før i tiden... og at det altid er en ældre generations opgave at pege den nuværende ned... også når det egentlig bare er helt normale unge... måske som de selv var smiley men det er vist en anden tråd selvom det er et interessant emne


  • #63   29. dec 2019 Anya det har jo intet at gøre med hvilket niveau man er på. Men om man er med i undervisningen og ikke sidder og ødelægger det for andre.

    Nu er det igen folkeskolen jeg snakker om, for jeg har ikke gået i en gymnasie klasse. Men en af de mest aktive i min klasse, var faktisk ham der havde allersværest ved det og fik special undervisning ved siden af. Det er jo ikke disse personer der ødelægger det for de andre, de bedrager med det de kan, og det skal der være plads til og selvfølgelig skal man spørge hvis man er i tvivl om noget.

    Jeg TROR altså heller ikke det er disse mennesker der bliver snakket om i artiklen. Eller jo selvfølgelig hvis de der ikke kan, bare giver op og sætter sig til at snakke eller forstyrrer på anden måde, men der handler det jo ikke om hvad man kan eller ikke kan, men om respekt for de andre elever og læreren og der er der altså ens regler for alle. Hvis man alligevel har givet op, kan man ligeså godt bare gå hjem. Hvis man virkelig vil det, så gør man altså også sit bedste, også selvom det er svært.


  • #65   29. dec 2019 Ida det bestemmer du men du må nu hjertens gerne blive hvis du skriver sobert smiley

  • #66   29. dec 2019 Ida det ved jeg, men jeg mener bare at hele diskussionen jo ikke handler om de elever der har svært ved det men som stadig prøver at være med og ikke forstyrrer andre, det handler om de der gør uanset grunden til hvorfor. smiley

    Jeg synes da kun det er fint hvis man på trods af at man har svært ved det, forsøger at være aktiv i timerne, det er da sådan man lære.
    Men selvfølgelig skal man da ikke gå på gymnasiet hvis man ikke har lyst eller ikke har evnerne til det. Der skal da helst være en mening med at gøre det. Man tager da forhåbentligt den uddannelse man har lyst til og som man føler man vil være god til smiley


  • #67   29. dec 2019 Jeg tror faktisk en del føler sig presset til gymnasiet... det er bare en fornemmelse jeg har... eller også vælger de det fordi kammeraterne gør... igen en fornemmelse... Jeg kan ikke dokumentere det

    hvad siger I der går der?


  • #71   29. dec 2019 Enig radar at være på hele tiden er ikke sundt

    men det er heller ikke let ikke at være på...

    det virker som en ond spiral...


  • #72   29. dec 2019 Jeg synes stadig ikke helt jeg har fået svar på #51, selvom du mener at du gentager dig selv.

    Du siger, at din kommentar ikke er udenfor emnet, og den relaterer sig også direkte til denne pige ("hun er sød, men jeg håber ikke min datter laver sådan et indlæg... etc).
    Så: hun skal holde lidt fri og være lidt ung. Hvorfor tror du ikke hun gør det nu - hvad forhindrer hende i det? At hun opfordrer til engagement og seriøsitet i undervisningen?

    Jeg synes ærlig talt også det er lidt pinligt at blive ved med at skrive det samme indlæg igen, men jeg synes oprigtigt ikke, at jeg har fået svar - og jeg synes faktisk det er ret problematisk at opstille det så modsætningsfyldt, som det umiddelbart lader til, at du gør.


  • #73   29. dec 2019 næh funke der står da ingen steder... Jeg orker virkelig at skrive det igen og kan ikke citere. men kort sagt så udsprang den med at være ung og opleve andre ting af det som formanden skriver. og jeg har et par gange skrevet at det ved jeg ikke om hun gør eller er men at hun giver mig et umiddelbart indtryk som afføder en reaktion som jeg reagere på. om hun så er sådan ved ingen af os jo naturligvis

    nu håber jeg virkelig vi kan vende retur til emnet smiley
    undskyld det lidt hurtige svar men det står vist 2 3 gange herover og jeg er på vej i seng for skal op kl 5 og har tømt hus hele dagen så det er ikke fordi jeg ikke vil svare pænere men jeg er mega træt smiley


  • #74   29. dec 2019 Det var dælme en kringlet måde at komme omkring det på smiley

    Okay, lad os vende tilbage til emnet - eller, det var vist hvad jeg netop spurgte ind til. Hmm, jeg forstår nok bare ikke helt meningen med emnet, så smiley


  • #76   30. dec 2019 Jeg forstår vist ikke dit spørgsmål så funke. Hvad er det du savner svar på? meningen med emnet? Jeg er simpelthen ikke med? kan du spørge igen mere konkret. det er som jeg skrev naturligvis ikke fordi jeg ikke vil svare men jeg var på vej i seng da jeg er ret tidligt oppe pt

    Ja jeg er enig med formanden for eleverne Isabelle. Jeg synes det nuancere emnet mere end pigen. Jeg har forsøgt at svare det et par gange plus sæt hans citat ind. Hvad er det I ikke får svar på?


  • #77   30. dec 2019 Jeg synes simpelthen ikke jeg kan skrive det tydeligere end i #72.

    Det kan godt være at du siger "jeg ved ikke hvad hun gør.." / "det ved ingen af os naturligvis" / "det afføder bare en reaktion jeg reagerer på" - men faktum er, at du bl.a. har skrevet hun skal holde lidt fri og være lidt ung. Som om at man umuligt kan gøre det når man, øh.. opfordrer til seriøsitet og engagement i undervisningen?

    Måske skal man bare lige holde igen, inden man smider de der typiske "slap nu aaaf, nyd liiivet, vær uuung" op - fordi de har nogle konsekvenser for de pointer man får sendt afsted smiley

    Det er en meget udbredt stereotyp opfattelse at hvis man er virkelig engageret og top seriøs med den boglige undervisning, så kan man ikke også være ung og nyde livet og have gode sociale evner - og dine formuleringer bidrager i hvert fald ikke til at nedbryde det.


  • #79   30. dec 2019 Tak, Isabelle smiley

  • #80   30. dec 2019 Jeg er helt med på, hvor hun kommer fra.

    Fordybelsen er en afsindig god skole, men umulig at opnå, hvis man bliver trukket ud af den konstant.
    Det forunderlige ved fordybelsen er også, at den altid starter der, hvor man er. Fodres af nysgerrighed og drives af lysten til mere.
    Det betyder at det i bund og grund er ligegyldigt hvor underviseren og de andre er, man tager bare sit eget afsæt - og så keder man sig aldrig for så udfordrer man konstant sig selv.

    Men skal man hele tiden forstyrres, samle andre op, motivere andre til at deltage, være ordstyrer og pædagog for at få arbejdet gjort, så er fordybelsen long gone....








  • #81   30. dec 2019 nå okay sorry overså den del. Jeg troede du mente hvorfor jeg skrev om pressede unge og det skyldes jo formandens kommentar. Jeg har simpelthen svaret på noget forkert.

    Jeg synes ikke der er grund til at tage det sådan op. Jeg har jo bare svaret på noget forkert og ikke med vilje....

    ang spørgsmålet

    det står ikke i kontrast for mig nødvendigvis. Det var bare et forsøg på at karikerer min holdning og også lave lidt sjov med den holdning men som tydeligvis faldt til jorden. Jeg synes naturligvis ikke at man ikke kan begge dele. det kan rigtig mange heldigvis.

    håber det forklarer det smiley det er jo ikke fordi jeg ikke vil svare dig funke men fejl kan jo ske i en debat. Jeg misforstod hvad der blev spurgt om fordi der var en del ting jeg skulle svare på og i mit forsøg på at svare alle glippede dette åbenbart. Jeg erpå fra mobil og det synes jeg tit handicapper mig lidt smiley



  • #84   30. dec 2019 Det står lige herover.... Jeg er nødt til at svare i to etaper da jeg skulle gemme mit første svar, se spørgsmålet og så svare på det. rolig nu smiley jeg er hurtig men ikke så hurtig! smiley

  • #85   30. dec 2019 Det er da helt i orden, misforståelser kan ske.

    Men måske skal man så lade være med at karikere noget, eller joke med noget, hvis man reelt ikke synes der er nogen sandhed i det smiley Dét skaber nemlig ret hurtigt misforståelser


  • #86   30. dec 2019 min humor vil jeg nu altid gøre brug af. det holder jeg for meget af at grine til at stoppe smiley nogle gange virker det, andre gange ikke og sådan er det. det går nok alt sammen smiley

  • #87   30. dec 2019 Ej, HL. Du har lige sagt, at du mener noget andet end hvad du faktisk har skrevet. Det handler altså ikke bare om humor der falder til jorden smiley

  • #88   30. dec 2019 Men så ved du da i hvert fald, hvorfor du ofte bliver misforstået og er nødt til at forklare dig gang på gang

  • #89   30. dec 2019 Jeg synes der er noget grundlæggende ulækkert i at forstyrre andre, og forhindre deres læring. At snylte og nasse er usympatisk, og skaber usympatiske mennesker. Uanset hvordan man forsøger at pakke det ind, eller joke sig ud af det.

    At en ung ikke selv har “valgt” at gå på en ungdomsuddannelse, kan da aldrig blive andres problem. Så må de jo finde et alternativ, og bruge krudtet dér i stedet.

    Hvis man ikke er bogligt anlagt, skal man selvfølgelig ikke spilde sin tid på at være boglig, men man skal da slet ikke ødelægge det for dem, der faktisk vil det.


  • #91   30. dec 2019 That's life online nu og da. heldigvis går det bedre i virkeligheden! ... hvordan var det nu Piet sagde det.. smiley nå men vi må vist også videre, sagde hesten smiley



    A men gør flertallet det? Jeg tror som sagt at hun anskuer gruppen for unuanceret. prøv at se formandens kommentar. hvis der sad en kæmpe gruppe af den slags du beskriver så ville nogle forhåbentlig handle.... der er vel en voksen til stede med et over ansvar


  • #93   30. dec 2019 hvorfor er der så mange?

    burde man starte der?

    jeg skrev tidligere at det er er mig indtryk at en del vælger gymnasiet fordi mor og far siger de skal eller fordi deres kammerat gør.

    sådan var det da jeg gik der. men om det er sådan i dag ved jeg ikke...

    Jeg er klar over lærernes svære kår... smiley

    smider man egentlig ikke sådanne elever ud? Der røg da nogle i min tid....

    får skolerne penge per elev der starter egentlig?


  • #94   30. dec 2019 Måske fordi deres forældre har lært dem at være uengagerede nasserøve smiley

  • #95   30. dec 2019 hvis det er det de er...

    Jeg tror årsagen er en anden men jeg er sgu også altid sådan et positivt gemyt indtil det modsatte er bevidst smiley

    fx tror jeg ikke ungdommen i dag består af en stor gruppe dovne, sløve nassere... og de der er, er sgu nok samme antal som da vi var unge

    jeg synes jeg ser en masse engagerede dygtige unge omkring mig.

    men hvis skolerne får penge per elev der starter så er det jo klart man fylder på lærerne... det er forkert.

    Jeg tror flere årsager spiller ind. herunder dem Isabelle nævner. Jeg har ikke en løsning... men det bekymrer mig...

    at det er curling børn eller hvad man skal kalde dem... det tror jeg ikke på... måske er der et par af dem. men ikke dem alle da.



  • #97   30. dec 2019 ja der er nok en tendens til at evnen til fordybelse forsvinder som flere har påpeget pga zapper kultur. der var ingen smartphone osv da jeg gik der. vildt at tænke på... smiley

  • #99   30. dec 2019 man føler sig lidt gammel så... lol smiley

  • #100   30. dec 2019 Jeg ville nok have været super træls for hende at arbejde sammen med.

    Jeg sad ofte på youtube og så videoer for at abstrahere fra at sidde i et klasseværelse. Det var mere end min angst kunne klare, hvis jeg havde 100% fokus på det. Jeg hørte stadig efter, men nogle af mine klassekammerater kiggede lidt skævt engang imellem.

    Dem der reelt set arbejdede sammen med mig vidste godt, at jeg fulgte med, men det tror jeg ikke, de andre gjorde.

    Jeg kunne heller ikke altid fremlægge. Formåede det et par gange, men andre gange gik jeg ud af klassen og satte mig til at tude.
    Min aftale med lærerne var, at en fra min gruppe tog min del, hvis jeg ikke var i stand til det.

    Jeg gjorde mit absolut bedste, og alligevel ville jeg falde i en kategori som den der beskrives her.

    Det sidste år tog jeg til gengæld online, og det fungerede meget bedre for mig, fordi jeg ikke behøvede at bruge energi på at tolerere et rum fyldt med mennesker oveni at lære noget nyt.


  • #102   30. dec 2019 Ja, men Isabelle, det vidste alle i min klasse jo ikke, at jeg var - Så det kan nu stadig være relevant. Hvis de ikke ved det, hvordan skal de så vide, at jeg ikke "bare" er doven og uengageret?

    Jeg kan også huske, at jeg fandt et interessant indlæg engang om, at dovenskab ikke findes. Det var meget interessant, faktisk. Kan prøve at finde det.


  • #104   30. dec 2019 Det er et spændende perspektiv. Tak for link!

    Det håber jeg alle lige læser så man får den del med


  • #106   30. dec 2019 Hahaha! Den er ellers virkelig god. Den fik mig til at føle mig mindre skyldig, når jeg sidder og udsætter de ting, jeg skal, men istedet forsøge at lave en overskuelig plan til det.

  • #107   30. dec 2019 du går glip af guld smiley

    jeg har aldrig tænkt det sådan. men det vil jeg fremover.



  • #108   30. dec 2019 Nu er det længe siden jeg har været på en ungdomsuddannelse så hvordan det er i dag - pas.
    Men jeg var godt tilfreds dengang. Jeg var dygtig men bidrog meget lidt - hvorfor.? Fordi Det rager ikke andre hvad jeg ved og ikke ved.
    Jeg mener ikke jeg var forstyrrende men i dag kunne jeg snildt have været på diverse medier osv.


  • #109   30. dec 2019 Ååh vi har desværre også haft diskutionen om angst i min klasse, og muligheden for at abstrahere fra klassen gennem Facebook osv.

    Der var desværre flere i min klasse der mente, at hvis man havde den slags problemer, hørte man nok ikke til på sådan et uddannelses sted.

    Det er ikke ligefrem det mest motiverende for de angst påvirkede i klassen.

    Her blev der også sagt, at man ikke ville arbejde sammen med elever under ens eget niveau, og at man ikke ønskede at være en del af andre elevers fremlæggelser, hvis de ikke var på samme niveau.

    Den slags kan jeg slet ikke håndtere, og jeg blev rigeligt upopulær, fordi jeg valgte at åbne munden og sige noget.

    Der er desværre også unge mennesker, der ikke har forståelse for sygdom på den måde...


  • #110   30. dec 2019 Ork ja! Det er så en helt anden snak.

    Det er enormt mange fordomme om den slags. Mine klassekammerater, i hvert fald dem jeg arbejdede sammen med, var heldigvis forstående... Men den forståelse er svær at finde hos en skræmmende stor mængde mennesker.

    Jeg kan garantere dig for, at en person med angst til hver en tid havde valgt anderledes, hvis de kunne. Ingen ønsker sig det skidt.


  • #113   30. dec 2019 Jeg var irriterende på den modsatte facon.
    Fyldte relativt meget fordi jeg ikke holdt mig tilbage. Det har jeg senere måtte øve mig på for folk tager det ikke ret pænt....
    Man må helst ikke reklamere med sin dygtighed her i DK, og det gør man åbenbart, når man ofte rækker fingeren op..

    I øvrigt synes jeg ikke det her har noget med dygtighed at gøre, men om at man gør, hvad man kan, engagerer sig og prøver...



  • #114   30. dec 2019 Well, jeg er fundementalt uenig med Katrine. Selvom jeg er sikker på, du har ret, så mener jeg også, at man bør kigge dybere, som den artikel, jeg postede, også så fint påpeger.

    Jeg tror ikke på, at nogen ønsker at fejle, at skuffe, ikke at opnå deres mål. Det er simpelthen urealistisk. Hvis de ikke er engagerede studerende, så er der en grund til det. Det er for "nemt" at skyde skylden på dovenskab og modvilje.


  • #115   30. dec 2019 Alexandoria - på en selvvalgt uddannelse har vi selv ansvaret for vores uddannelse og det må være logik at man forpligter sig til at vise hensyn til andre.
    Er det umuligt af en eller anden årsag, så må man handle på det.
    Ikke bare sætte sig tilbage og sabotere de andres læringsmuligheder.


  • #117   30. dec 2019 Jeg siger IKKE, at den enkelte ikke har noget ansvar - Jeg siger, at man er nødt til at se dybere istedet for bare at give dovenskab skylden.

    Dovenskab giver grobund for, at man bare er uvillig, og når man så ikke er det, men alligevel ikke får det gjort, så sidder man og dunker sig selv i hovedet i timevis og kommer ikke længere. Hvis man istedet kan spore sig ind på grunden, løse det grundlag eller på en eller anden måde strukturere sig på en måde, hvor man er mere effektiv, så får rent faktisk løst problemet på en konstruktiv måde istedet for at ligge og sprælle i skyldfølelse.

    Igen, det er urealistisk at tro, at alle de studerende bare ikke gider deres uddannelse. Den er helt sikkert et af trinene i deres fremtidsplaner.

    Det hjælper dem ikke at bade i skyld. Det hjælper dem til gengæld at acceptere grundlaget og løse problemet derfra - Uanset hvad det er.


  • #118   30. dec 2019 Skyld er ikke det samme som ansvar.

  • #120   30. dec 2019 Jeg ved ikke hvorfra du får det der, CH? Det har jeg altså ikke sagt.

    Igen, hvis I ikke har læst den, så prøv at læse den artikel, jeg linkede. Så giver det, jeg skriver, altså noget mere mening.


  • #121   30. dec 2019 Kommer måske lidt for sent til "festen". Men vil bare fortælle om da jeg gik på HF i 2013.

    Jeg var selv lige fyldt 18, og havnede i en klasse med ca 20 elever hvoraf 10 af dem var en flok drenge som kom direkte fra den samme 10. Klasse. De drenge var der kun fordi det er blevet en selvfølge for mange (måske forældrene) at man da skal have en gymnasial uddannelse. De valgte en HF fordi den jo er kortere end STX.
    De brugte timerne på at snakke om alt muligt andet, se YouTube, høre høj musik, grine højlydt, lave sjov med hinanden, gøre grin med læreren. Mange af dem så sig sure på vores dansklærer så det endte med at ALLE dansk timerne gik med diskussioner imellem læreren og disse elever, det endte med at udvikle sig til direkte mobning af læreren. Fx når hun mødte ind om morgenen kunne de finde på at låse døren til klasseværelset, eller gemme sig for hende. Det var så synd for hende. Og det var ærgerligt for dem der gerne ville lære noget, at misse så meget dansk undervisning. Gruppearbejde gik ofte med at drengene bare sad og så film.
    I de andre fag var der også konstante forstyrrelser og dumme kommentarer. Alle lærerne brugte enormt meget tid og energi på at bede folk om at slukke for høj musik, sætte sig ned, finde bogen frem, være stille, sidde stille, lægge telefonen væk, tage høretelefonerne ud.
    Det var fuldstændig som at gå i folkeskole. Når jeg skriver dette, bliver jeg trist over at det OGSÅ var sådan at gå i folkeskole. Men jeg var simpelthen i chok over at "voksne" mennesker kunne opføre sig sådan, når de selv havde valgt at gå På HF.
    Så vidt jeg ved endte det med at de fik en ny dansk lærer. Jeg droppede selv ud efter et halvt år. De fleste af de drenge fik deres hue.

    Jeg tog selv HF online senere hen og afsluttede med et flot gennemsnit. Hvis jeg havde fortsat HF i den klasse havde jeg slet ikke fået så gode karakterer. Jeg endte endda med at få 12 i kemi og biologi, det var ellers mine to HADE fag som jeg forstod absolut intet af på HF, da det var nogle af de fag der var mest kaotiske.

    Så ja, behøver jeg at sige, at jeg er enig med Katrine smiley
    Og det handler om så meget mere end folk der "bare" er uopmærksomme, kigger på mobilen og ikke følger med. Det er jeg så ligeglad med. Men dem jeg gik i klasse med, saboterede fuldstændig undervisningen og de andre elevers læring. Hver eneste dag.


    Jeg tror, som Isabelle nævner, at det ville være sundt for mange at holde en pause fra skolen og arbejde et år eller to inden de starter på en gymnasiel uddannelse. Disse drenge var skoletrætte, fulde af energi, og havde udelukkende fester og piger i hovedet smiley


  • #122   30. dec 2019 Tanja hvorfor greb ingen ind?

    Det lyder helt vildt at hverken de andre voksne eller elever gør noget når en gruppe tyrannisere en hel klasse.

    den var ikke gået i min klasse. Vi gik imod al den slags mobning. fx da en engelsk lærer drillede en elev der stammede. eller da ham læreren fra Pink Floyds best days of our life, for ja ham havde vi!, mobbede en stille pige ved at tvinge hende til at sidde ved tavlen foran alle....

    Det du beskriver her er jo psykisk vold mod en lærer/ ansat... der skulle rektor have grebet ind

    jeg er ked af du skulle opleve det. det kan jeg sandelig godt forstå påvirker din holdning


  • #123   30. dec 2019 PS den nye lov om at man ikke må starte på en ny uddannelse hjælper næppe på de forhold her... blev den egentlig afskaffet?

    uddannelsesloft....


  • #124   30. dec 2019 Ja de har afskaffet loftet så vidt jeg ved smiley

  • Juru
    Juru Tilmeldt:
    jul 2016

    Svar: 1
    #126   30. dec 2019 Altsååå.. Jeg går i 2.G på et teknisk gymnasium, i en klasse, som har rigtig store problemer fagligt (og også socialt, for den sags skyld). Jeg har altid gået meget op i skole, og det har jo ikke ændret sig efter jeg er kommet på gymnasiet. Efter gymnasiet vil jeg gerne læse psykologi - det er en uddannelse med en ufattelig høj adgangskvotient, så det kræver altså, at jeg holder fokus og klarer mig rigtig godt i sådan cirka.. alle fag.

    Mine "medstuderende" gør det dog ret svært for mig at opnå dette. Egentlig ikke i timerne, for deres YouTube eller Facebook larmer ikke så meget - men når det kommer til gruppearbejde, bliver det problematisk. Når vi laver projekter i grupper, som ikke er selvvalgte, kommer det til at gå ekstremt meget ud over os, som gerne vil lave noget og få en god karakter, fordi vi skal bruge tiden på at trække andre elever op. Elever, som egentlig ikke selv vil gøre en indsats i gruppen. Jeg synes virkelig det er træls, for enten skal jeg lave hele deres del af opgave, og forærer dem en god karakter, eller lade det være, og få en dårligere karakter, selvom jeg egentlig har lavet det jeg burde.

    Så jeg forstår godt Katrines frustration. Løsningen er sværere at komme med et bud på. En start ville i hvert fald at få de unge til at føle sig mindre pressede til at vælge en gymnasial uddannelse, hvis de ingen motivation, lyst eller interesse har i det.


  • #129   4. feb 2020 hahaha er næsten nødt til at prøve at Google det nu

  • #130   4. feb 2020 Det må vi huske fremover i debatter... Google kan spare os for meget. hun har ret. se lmao

    profilbillede
  • #132   5. feb 2020 enig Isabelle

Kommentér på:
har hun ret?

Annonce