{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.015 visninger | Oprettet:

Indica J
Indica J
Online Tilmeldt:
26. jan
Emner: 2 Svar: 10

Snik snak 3 :) {{forumTopicSubject}}

Vi fortsætter her smiley

Linus er hos min mor, han har været der siden i går. Og selvom jeg savner Kaptajnen herhjemme nyder jeg skisme også at kunne få støvsuget og vasket gulv uden at skulle kæmpe med ham imens.
Så nu bliver lejligheden helt ren og lækker igen, og jeg kan så senere på ugen (endelig) få sat en reol op som rumdeler, og selvfølgelig få alle mine bøger frem - nu har vi også kun boet her i næsten 2 år smiley smiley

Det er da så vidst også ved at være på tide at komme rigtigt på plads smiley smiley

Og så får i da lige et billede af Kaptajnen og hans bedste veninde Betty Boo - vi ELSKER at der er flyttet endnu en Corgi til øen smiley smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Cleaning 2 weeks 1.200 kr.
  • I need a certified electrician to fix my socket where the stove is to be connected. 1.250 kr.
  • Opsætning af fjernsyn 550 kr.
  • TV2 kanaler virker ikke 1.149 kr.
  • Rengøring af hele lejligheden 250 kr.
  • Handyman - boreopgave (gardinstænger, hylder) 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Snik snak 3 :)
  • Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 97 Emner: 26 Svar: 3.046
    #1   28. jan Vilma og jeg passer en Balder i dag. Han er Vilmas gode legekammerat, og det går så fint smiley
    Balder er lidt af en velcrohund - følger mig hvor jeg går, lægger sig for mine fødder når jeg sidder - og ville egentlig gerne have siddet ovenpå mig, da jeg lige lagde mig i sofaen og kiggede fjernsyn smiley

profilbillede
  • #2   28. jan Isabelle, jeg ELSKER dit elefant-billede smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#3   28. jan Også jeg, Anne smiley

• #4   29. jan Elsker at få tilsendt billeder og videoer når Sam er i sin hundedagpleje ??

profilbillede
  • #5   29. jan Han nød virkelig at det blev solskinsvejr i går ??

profilbillede
  • #6   29. jan ??

profilbillede
  • #7   29. jan Det går den rette vej med Sam's vægttab!

profilbillede
  • #8   29. jan Jeg var på tre timers kursus hos DKK i går "Intro til Movement Puzzle".
    Aj, det var godt nok en succes og en positiv oplevelse. Det skal jeg helt klart bruge som aktivering til hele flokken.
    I går var det Sheena, der var "på", og hun var en lille stjerne. Alle hunde fik tre pas, og de syv deltagende hunde var fordelt på fem forskellige racer - og det var så tydeligt at se, at alle hundene lærte forskelligt, og gjorde kæmpe fremskridt på vidt forskellige steder i indlæringskurven (og var udfordrede på andre).
    Sheena mente naturligvis selv, at hun var hallens dronning smiley

profilbillede
  • #9   29. jan Gid de hvalpefabrikker ville brænde op i helvede! smiley

https://ekstrabladet.dk/krimi/politi-i-grimt-hunde-fund-simpelthen-ikke-rimeligt/10512584

• #10   29. jan Og folk ville lade være med at købe!

• #11   29. jan Bare -mig ja hvis der ingen kunder er, så vil der ikke være noget at sælge.

• #12   29. jan 11 år i dag smiley

Dorit er officielt den ældste hund, jeg har haft. Bella blev aflivet 16 dage før hun ville være fyldt 11, og Malde blev aflivet 20 dage før han ville være fyldt 11 år.

Jeg har sunget fødselsdagssang for hende (mest fordi hun altid gør med, når jeg synger), og så har de fået “lagkage” til aftensmad. I morgen skal hun have første dosis cartrophen og librela. Hun har været på et nyt tilskud i et par uger, og jeg synes at jeg kan mærke en god virkning på hende smiley

Min allermest nuttede pølsehund smiley

profilbillede
  • Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    jan 2025

#13   29. jan Tillykke til skønne Dorit smiley

• #14   29. jan Tillykke pølse smiley

• #15   29. jan Færdig for i dag. Min dreng er syg og mormor har passet. Konrad eeeelsker mormor og det trætter så godt efter besøg smiley

• #16   29. jan Anne, tillykke til og med søde Dorit smiley
    Hvilket tilskud er hun begyndt på?

• #17   29. jan Tillykke Dorit smiley

• #18   30. jan Tillykke Dorit smiley

• #19   30. jan Tillykke Dorit smiley

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#20   30. jan Tillykke med i går, søde Dorit smiley

• #21   30. jan Kæmpestort tillykke til Dorit med dagen igår smiley Der er nu altså noget specielt ved en elsket gammel hund, man har haft i mange år: Man kender bare hinanden på en helt særlig måde smiley smiley smiley

• #22   30. jan I det nyeste afsnit af “dyreinternatet” på tv2play er der en Hg-kendis med smiley

• #23   30. jan Tillykke til og med Doris. Der er bare noget specielt over ens gode gamle hund. smiley

Jeg håber, hun får lige så stor gavn og glæde af Librela som Sunshine har haft nu i snart 2 år.

• #24   30. jan Tillykke med og til Dorit .... vi ville gerne have fødselsdags sangen med lyd på ...

• #25   30. jan Dorit takker for alle tillykkerne smiley

Anne, tillykke til og med søde Dorit smiley
    Hvilket tilskud er hun begyndt på?

Det er dette, jeg har startet hende på: https://www.zooplus.dk/shop/hund/hund_fodertilskud/led_knogler/snacks/1900280?activeVariant=1900280.0

Hun får stadig Flexadin Advanced også, men jeg vil faktisk vove at påstå, at forandringen er lige så tydelig med det her nyt tilskud, som det var da hun kom på Flexadin.

Tillykke med og til Dorit .... vi ville gerne have fødselsdags sangen med lyd på ...

Hvis du forestiller dig at det er den med instrumenterne, og instrumentet er "vov" smiley

• #26   30. jan Jer der giver Librela, er det altid dyrlægen der stikker jeres hund? Eller har I hørt om muligheden for at købe det hjem og selv stikke?

• #27   30. jan MC mit indtryk er, at det kan / må man ikke.

Ok, jeg kender også en, der gør det, men det er via en dyrlæge i familien, der skaffer librelaen.

Det ville da være rart, hvis man måtte selv, så hvis du ved noget, så del gerne. Nu er Sunshine nok på det niveau, at der ikke er så mange stik tilbage, og selve stikket er ikke særlig dyrt. Jeg betaler jo ikke konsultation for det.
    Jeg kan se på sidste faktura, at jeg betaler 129 + moms for stikket, så det er ikke det, der skal holde nogen tilbage. Til gengæld er selve librelaen forholdsvis dyr til en stor hund.

• #28   30. jan MC, en sygeplejerske må også give det, det kan være en billigere løsning end at booke dyrlægen.

• #29   30. jan Lene, jeg skal give næsten 600 kr pr gang. Det synes jeg er dyrt.
    Jeg kender en der gør det selv, så jeg skal lige have hørt hvordan og hvorledes.
    Jeg var bare nysgerrig om andre selv gjorde det smiley

• #30   30. jan A-S, måske jeg skal høre min dyrlæge hvad prisen er, hvis sygeplejersken gør det.

• #31   30. jan Min dyrlæge fortalte i dag, at de tager konsultation første gang de giver librela og/eller cartrophen, og så koster det derefter 100 kr+selve medicinen.

Cartrophen har ingen kendte bivirkninger på hunde, men librela har vist sig på mennesker at kunne give ledproblemer ved langvarig brug. Så konsultationen bruges til at tjekke hundens status, og så tale eventuelle bekymringer igennem, herunder vurdering af fordele/ulemper, hvis det er en ung hund, der skal have librela.

Min dyrlæge har valgt den løsning med 100 kr, fordi de ser så god effekt af behandlingen, at de gerne vil at folk følger behandlingen, og dér har udgifterne jo betydning.

• #32   30. jan Anne, det giver jo mening smiley Min hund er dog 14,5 år, så jeg tænker ikke han når han oplever så mange led relaterede bivirkninger. Men det giver bare ikke mening, at min dyrlæge sagde til mig, at da det ikke er en konsultation, så kommer man blot ind til stikket, og der ikke for at snakke om hvordan hunden har det. Hvis der er noget man er bekymret for eller andet, så skulle man booke en rigtig konsultation. Og så synes jeg bare det bliver dyrt med 600 kr om måneden. Men måske er det meste bare medicin, som jo så skal betales uanset smiley
    Det er skam heller ikke prisen der er afgørende. Men jeg kan sagtens stikke selv, så hvis man måtte, så kunne jeg jo lige så godt spare de penge smiley

• #33   30. jan Jeg kan se at selve medicinen (librela) til Dorit (under 20 kg) koster 350 kr plus moms, og så kommer så 100 kr for selve indgivelsen. Så måske er 600 kr ikke så voldsomt dyrt, hvis det inkluderer medicinen.

• #34   30. jan Jeg giver ca. 765 inklusiv medicin og miljøafgift. Medicinen alene er 532 kr., så medicinen er klart den største del.
    Men det er en type medicin, hvor prisen i høj grad afspejler hundens størrelse.

• #35   30. jan Min dyrlæge spørger da til, hvordan det går med Sunshine, og måske snakker vi lige kort om det. Der har været en enkelt gang, hvor Sunshine havde fået noget sår, hun lige så på og vi snakkede behandling, men nej det er ikke en konsultation, hvor der skal laves andet. Det er simpelthen en opfølgning på første gang, hvor der var en konsultation.

• #36   30. jan Min dyrlæge var sød lige at kigge på Ellie. Hun er ikke kiropraktor og er ikke ortopæd, men hun kunne intet se eller mærke på Ellie, så hun mente nok at jeg lige så stille kunne skrue op for aktiviteten og friheden smiley Hun har fået sidste smertestillende i dag, så vi er sådan set også færdige med restriktioner. Men det var rart lige at få tjekket.

Så det fejrede vi med en tur på markerne, hvor hun både fik lov at løbe og grave mus smiley Vi sluttede af med et spor med så mange buer, at jeg selv blev rundtosset smiley Det er en meget, meget træt og glad lille schæferhund, der nu ligger og snorker i sofaen smiley

• #37   30. jan Den første gang med opfølgning havde de ikke 30mg ampul hjemme, så der fik Sunshine en 10mg og en 20 mg, og det løb op til knap 750 kr. bare for medicinen. Hele regningen var på næsten 1000 kr. Der var jeg godt nok lidt rystet med tanke på, at den skulle gøres hver 4. uge.
    Heldigvis er det jo så ikke lige så dyrt, når man får den rigtige størrelse ampul.

Under alle omstændigheder har det givet mig 2 år, som Sunshine nok ikke ville have haft uden librela.

• #38   30. jan Ja okay, måske er det ikke så dyrt som jeg først lige havde troet så. Det er til under 10 kg. Men den er stadig ikke gratis. Og ja, hvis det kan give flere gode år, så er det jo ingen pris! Han får previcox allerede, men det er ikke nok kan jeg se.

• #39   30. jan Perlepladen har været med på job hele dagen igen og er godt træt:)

profilbillede
  • #40   i går kl. 08:16 Lens er hendes øjenomgivelser ikke allerede blevet mindre røde? Synes hun ser så fin ud.

• #41   i går kl. 08:21 @Lens: Perle er altså en fint navn til hende smiley Jeg holdt meget af det navn til min gamle dobertøs; hun var min sorte perle smiley

• #42   i går kl. 08:46 MC, Sunshine får Loxicom også.
    Det havde hun fået i et stykke tid inden, men hun lavede et eller andet, jeg ved ikke hvad, med ryggen/lænden, der udløste en voldsom smerte, som vi ikke kunne smertestille ordentlig bare med Loxicom, derfor fik hun både Loxicom og Gabapentin oveni, og det gav bedring inden for timer.
    Gabapentinen stoppede jeg så med igen, men Loxicomen skulle jeg blive ved med, fordi det indeholder antiinflammatorisk, hvilket Librela ikke gør. Det er udelukkende smertestillende.
    Jeg har ikke prøvet Previcox, men mon ikke det samme gør sig gældende som ved Loxicom. Jeg har indtryk af, at det er et par af de produkter, man vælger imellem, alt efter hvad hunden trives på.

• #43   i går kl. 09:46 Jeg har ikke det mindste imod, at aflevere bilen på værkstedet for en kort bemærkning, når jeg så kan kombinere det med en god morgentur med hundene på den her skønne sti, der seriøst ligger lige overfor smiley

profilbillede
  • #44   i går kl. 10:10 Jeg er gået i gang med at rydde op i alt mit hundegejl, så det kan komme videre i systemet. Hold da op hvor har jeg meget smiley
    Jeg fandt det her Hurtta Ultimate Warmer fra da jeg havde Chihuahua - simpelthen det, efter min mening, bedste dækken Hurtta har lavet. Desværre er det for lille til selv min mindste Petit. Det udgik for flere år siden, og ingen butikker har dem i str. 30.
    Så hvis nogen har et eller to i str. 30 cm. brugt, køber jeg gerne smiley

profilbillede
  • #45   i går kl. 10:28 Vi har været ude at prøvekøre vores nye bil. Man er blevet helt voksen når man glædes over omlægning af boliglån og ny bil. smiley

• #46   i går kl. 10:49 Rikke, prøv at kontakte Lens angående det Hurta dækken du har fra din Chi. Hun har jo fået en Chi og leder efter et dækken til den.

• #47   i går kl. 10:58 fxck hvor er det belastende når man arver sine forældres fejlslagne opdragelse af en bror på snart 73 år ......

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

#48   i går kl. 12:10 Husk, at man kan frasige sig arv og gæld, Hanne smiley

Efter at have frygtet kloklip på Vilma, der hader den slags af et ærligt hjerte, har Tessie og en varm anbefaling fra en tilfældig hundedame på stranden fjernet næsten al min frygt.
    Jamen altså nogle søde, kompetente kvinder, der er i vores (fra i dag) nye dyrlægeklinik smiley
    Vilma stod så fint og roligt og fik manicure.
    Bagefter gik vi i skoven og var glade smiley

profilbillede
  • #49   i går kl. 12:22 tak .. har lige sagt at opfører han sig ikke ok så skal han bare glemme mit nummer ... han er simpelthen så urimelig .... der kommer en fodterapeut hver 3. mdr denne har faste køre ud dage, det passer så ikke min bror som ALTID er hjemme, han spørger " hvorfor kan han ikke rette sig efter mig, hvorfor skal jeg rette mig efter ham " fordi han kommer 1 x hver 3. mdr og den dag falder sammen med den dag han hjælpes i bad af hjemmeplejen .. de har sagt det ikke generer dem ...
    jeg er så arrig ....

• #50   i går kl. 12:37 Rikke
    Du må gerne skrive PB om dækken hvis du vil sælge det smiley

• #51   i går kl. 13:10 Bare-mig åh ja vi fik ny bil i november efter at have ventet nogle måneder. Det er bare en vild fornemmelse at blive behandlet vildt godt, når man henter vidunderet. Gavekurv og ekstra måtter, p-skive osv. Selv om det er nogle måneder siden, så er den bare stadig brand new. Elsker det smiley

• #52   i går kl. 13:29 Bare lidt sjov ........ smiley smiley smiley

Hvad hedder en mand.... med en and under hver arm ????
    ..............................................

Svar....... Finn med to NN'er ...... smiley smiley smiley

• Indica J
    Indica J Online Tilmeldt:
    jan 2025

#53   i går kl. 13:44 Det er yderst sjældent at jeg køber nyt tøj, men i dag har jeg flottet mig.
    Jeg har både fået købt nye træningstights (TAK til Eyda for at åbne butik her i Aarhus smiley ), nye hverdagsbukser (igen TAK til Eyda smiley ) og nye sneaks smiley smiley

profilbillede
  • #54   i går kl. 15:14 Så blev Perle tjekket igennem ved dyrlægen og vaccineret:)

Alt er fint. Tænderne er fine - hun har et lille underbid men det er minimalt. Øjnene tror hun er foder så hun anbefaler at se hvad der sker der først og ellers er jeg anbefalet at dryppe øjnene med noget som kan hjælpe. Virker dette ikke vil hun begynde at overveje tårekanaler mm men umiddelbart ser øjnene sunde ud så hun tror det er foder og/eller tørre øjne

Ang led så var Perle så stiv af skræk at hun ikke kunne teste helt men hun mærkede ikke noget og vil teste senere når hunden er mere tryg. Hun så hende gå og løbe og siger at hun jo er ung og knæ mm kan vise sig senere men så tager vi den derfra

Og så skal vi børste tænder smiley

Hun har ikke taget nogen umiddelbar fysisk skade heller af at have haft hvalpe i en alder af 7 ish mdr... det forarger os men sket er sket og nu skal Perle videre og heldigvis har kroppen klaret det fint (men fuck jeg sad på mine hænder for ikke at sige noget under overtagelsen af hende for to uger siden - jeg skulle bare have hende over i mit navn!)

Det var en stor lettelse at få hende igennem dette for hun har jo ikke haft den bedste opvækst men jeg er lettet smiley

Hun fik skærm på og det var heldigt for hun havde sgu bidt dem ellers. Hun har fået mere selvværd og det fornægter sig ikke. Tænderne blev også tjekket med en lille pind i stedet for fingre smiley

Dyrlægen siger - vi kender racen smiley

Men jeg er glad og lettet over at jeg ikke helt har købt katten i sækken - det er held. Det erkender jeg men jeg tog chancen for hun skulle bare have et godt liv - kort eller langt.

Nu håber vi det bliver langt:)

Her gør vi af dyrlægen bagefter undersøgelsen :))) Jeg behøver ikke oversætter- man kan se på hende at hun er rasende gal over at hun skulle stikkes og tjekkes og siger sin mening her smiley Hun tror hun er en stor hund (joke - hun gør bare på job arrrgh - arbejder på en løsning )

(Indsæt smiley der river håret af :))

profilbillede
  • #56   i går kl. 15:56 Maller er nu engang fantastiske. smiley

https://www.facebook.com/share/r/18gRRWGp9n/

• #57   i går kl. 16:37 Apropos - har I set "Dogman" på Netflix? Den er virkelig ikke for sarte sjæle, men der er nogle helt fantastiske scener med maller smiley

• #58   i går kl. 19:17 Dorit er så pisse sød smiley

Jeg har haft en rundt tæppe under mit sofabord, men Dorit har haft lidt svært ved at hoppe op i sofaen selv, fordi tæppet ikke dækker lige hvor hun skal hoppe op. Så jeg har købt et nyt tæppe, så hele arealet under sofaen (U-sofa) er dækket.

Dorit ELSKER det nye tæppe, og hendes nye plads er blevet på hjørnet af tæppet ud mod rummet. Der kan hun ligge og have overblik, og samtidig ligge blødt og dejligt. Og så synes hun bare det er lækkert at møffe snuden rundt i tæppet smiley

Jeg elsker at jeg elsker hende mere og mere, jo ældre hun bliver smiley

• #59   i går kl. 19:30 Lene, jeg tænker Previcox kan noget af det samme. Han skal også fortsætte på det sammen med Librela. Men det er dejligt at høre så meget positivt om Librela. Jeg krydser virkelig fingre for han har et par år mere i sig!

• #60   i dag kl. 08:42 Andre der døjer med at smide billeder op i tråde?

• #62   i dag kl. 09:09 Louise det er det samme der sker her

• #63   i dag kl. 09:13 Hov fik slettet mit opslag i stedet for at redigere.
    Staff ja møg irriterende.
    Mon det er fordi det er fra telefon og ikke pc? Det er faktisk årsagen til, at jeg stort set aldrig sætter billeder ind. Jeg kan simpelthen ikke. Nogle gange lykkes det efter at have trykket prøv igen et utal af gange.

• #64   i dag kl. 09:16 Helt okay smiley

Det kan godt være det er derfor, men har undret mig længe.

• #65   i dag kl. 09:16 Indimellem kan jeg, hvis jeg laver tekst og billede for sig

• #66   i dag kl. 10:15 Jeg har ingen problemer fra min. Har i IPhone?

• #67   i dag kl. 10:27 I dag går turen til bazaren og spise og Perle skal passes et par time af sin gode ven Trine smiley

Det er hårdt at have hund der ikke kan være alene endnu og jeg glæder mig afsindigt til nogle timer uden hund

Elsker hende men trænger til at lade op smiley
    De sidste to uger har stået på diarre, sammenføring med kat, renlighed, lære alt fra sele til gå tur og vuf vuf issue på job - og nu skal jeg have lidt Helle tid smiley

Men jeg savner hende allerede lidt ved tanken ....

profilbillede
  • #68   i dag kl. 11:24 Skulle have haft gæster men både jeg og også gæster hænger i bremsen, så vi slapper af. Hvalpen er ikke med på den og trænger til at der skal ske noget. Så vi smutter i skoven senere og går en lang tur sammen med en hundeven smiley

• #69   i dag kl. 12:49 Susanne nej jeg har en Xiaomi. Det var fuldstændig det samme med min gamle telefon, der var en Huawei.

• #70   i dag kl. 12:49 Susanne, jeg har ikke iphone smiley

• #71   i dag kl. 13:07 Nå ok, jeg har Samsung og oplever som sagt ingen problemer. smiley

• #72   i dag kl. 14:02 Jeg har også Samsung, og det er op og ned om det virker.
    Somme tider virker det fint og andre gange skal jeg prøve mange gange før det lykkedes.

Min gammel telefo er en Sony, og det er det samme med den.

• #73   i dag kl. 14:09 Øv, Ellie blev halt igen til træning i dag smiley Eller, ikke halt, men hun trak benet op under sig. Så jeg må vist hellere få ringet til dyrehospitalet og spørge om hendes kiropraktortid på tirsdag skal laves om til røntgen smiley

Formanden var så sød, for han ved godt at jeg er ret ængstelig, og sagde, at en fibersprængning jo tager et par uger, så det behøver ikke være noget slemt. Jeg håber han har ret smiley

• #74   i dag kl. 14:21 Balder leger vagthund i dag. Han gad ikke spise sin mad i går, og så går kattene og fisker ud af skålen. Så i dag har han besluttet sig for at vogte over sin skål, så de dumme katte ikke spiser af den, selvom han ikke selv gider spise det. smiley

• #75   i dag kl. 15:16 To venner i skoven på tur. smiley

Vi var ude i et par timer og fik leget med hunde venner og udforsket skoven

profilbillede
  • #77   2 timer siden Perle er hjemme igen - det gik godt men det var også svært for hende at være et fremmed sted selvom hun kender Trine så vi har aftalt at mødes og træne det mere inden næste gang smiley

• #78   2 timer siden Se lige mine smukke ænder. smiley

profilbillede
Kommentér på:
Snik snak 3 :)

Annonce