Brækket ankel - genoptræningsforløb? Brækket ankel - genoptræningsforløb?
Nogen herinde som har prøvet det?
Har googlet, men egentligt kun kunne finde noget diffust om tid og et par øvelser.
Det jeg kunne tænke mig at vide noget om, er sådan mere praktisk.
27/2 skal jeg til røntgen med efterfølgende tid på ambulatoriet. Jeg aner faktisk ikke om støvlen så ryger permanent, eller om man laver sådan noget med belastning uden og så støvlen på igen... og så langsomt trapper ud. Og hvornår man fx må gå en tur med hunden... tage på arbejde nogen timer.... osv...
Ja jeg ved godt at det er spørgsmål jeg kan få svar på om 14 dage... men vil måske gerne kunne forberede mig mentalt på at sådan et forløb evt kommer til at tage langt flere måneder end jeg kunne tænke mig.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.446
.... det var set i bakspejlet ikke særlig smart. Jeg blev ved med at have ondt i min fod og svært ved at finde fodtøj jeg kunne holde ud at have på. Efter knapt 2 år kunne jeg ikke holde det ud længere og tog til egen læge der sendte mig til en fys med speciale i sportsskader. Han scannede min fod og konstaterede at brudene var vokset 'rodet' sammen og min fod er blevet uflexibel. Jeg har lige siden brugt en mindre formue på indlæg og fysioterapi og sko jeg kan gå i.
SÅ min pointe er at du nok skal se at få snakket med din egen læge om henvisning til genoptræning og rådgivning så snart du har fået støvlen af
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 82 Hunde: 2 Emner: 348 Svar: 6.087
Jeg har jo fået skruer og plader og dimser i... med strenge ordrer på ikke at støtte på den uden støvle. Jeg er så til gengæld pænt sikker på at jeg ikke får et thumbs up og så bare tilbage til hverdagen.
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.446
sep 2005
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 93 Hunde: 4 Emner: 954 Svar: 18.068
sep 2005
Så må jeg hvordan med genoptræning... om det er noget på ambulatoriet eller der henvises ud eller hvordan.
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
Ro på, mærk efter, og stille fremgang og lidt tilbage. Husk ingen af ens, og du skal støtte det du kan.
Tricket er at ramme en høj belastning, og aldrig for høj. Det nemmeste her er svømning og blid styrketræning og vent så længe du overhovedet kan med hop, spring og padel (pludselige hop i alle retninger)
God genoptræning
Og tag andres historier med et gran salt, når de siger du godt kan tage med skiferie, himmelbjerget og padelkampen, fordi de kender en, der var frisk efter et par måneder - Mettes historie er lige min pointe her. Var hun rask med det samme? Eller teknisk set stadig ikke rask efter flere år?
Mærk din egen krop
sep 2005
Jeg må jo nok bare vente og se hvad lægen siger d 27
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
Brækket ankel - genoptræningsforløb?