DKK snobberne

DKK snobberne

Medlemmer: 374
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.004 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Mere HD.. :o( Mere HD.. :o(

Så har jeg slugt kamelen og kan nu fortælle Cia´s HD diagnose.
HD: E AA:00

Og vil da lige fortælle nu alt det HD debat køre herinde at Cia er trukket ud af alle fremtidige udstillinger og selvfølgelig aldrig vil blive brugt til avl som var drømmen, den braste med et brag !!!

Hun skal ikke udstilles fordi hun ikke lever op til Leonbergernes race standart som hedder HD: A/B ( avl) og hun ville jo kunne give et misvisende indtryk af racen med hendes gyngende hofter og simpelthen fordi det er idioti i mine øjne med HD E... Hun skal kun nyde livet og boble på sofaen nu...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.
  • Køb og installering af Aquastop på vaskemaskine 1.289 kr.
  • Skift af slange til trillebørhjul 205 kr.
  • Afinstallation af gaskomfur samt gasinstallation i lejlighed 3.500 kr.
  • Kitchen clogged 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mere HD.. :o(
  • #1   30. mar 2007 kender godt din følelse af skuffelse - jeg har selv været der - det er rigtig sur mås.

trøste kram herfra

• #2   30. mar 2007 Øv.. kender desværre osse den følelse..

Tanker herfra

• #3   30. mar 2007 Ja det er dælme en hård nyser, vi havde det godt nok på fornemmelsen, men man håber og ønsker jo altid det bedste.

Karin havde været så flink at advare, hun har det jo med at spotte dem på 1000 km afstand... og var så flink at tage med til dyrlægen da hun fik taget foto, og ja min dyrlæge fik ret i sin bedømmelse...

• #4   30. mar 2007 vi havde ingen anelse - vores hund var super gående og aktiv - det var en kæmpe chok - heldigvis lever mange boxer fint med HD - det gjorde vores også, den tid hun nu fik her

• #5   30. mar 2007 Susanne - Nu er Cia jo osse en noget tungerer race og hun har altid været dovent anlagt, lidt for doven i mine øjne og jeg har da nu på fornemmelsen at det er pga hendes HD, også hendes æggende gang.. :o)

Havde din hund osse E ??

• #6   30. mar 2007 Mette: ja, min første boxer, Safir, havde E hofter - hun døde dog af kræft da hun var 3 år - men hendes søster lever i bedste velgående med D hofter og bliver snart 8 år.
    Du kan se Safir, i Equittas galleri - det er den røde boxer på græsplænen.

Håber at vuffer klare sig ok, på trods af HD

• #7   30. mar 2007 Susanne - Ihh skønt, jeg kan altså ikke lade være med at trække på smilebåndet hver gang jeg ser Boxerer, de har bare et og andet over sig der er skønt og for en i godt humør...

Jeg tror desværre ikke Cia kan leve 8 år, vi tar en god dag af gangen også må vi se hvordan det udvikler sig.. :o(

Og hvad sker der lige for den pink spasser Jeep du har dig *GGG* Er det eget design..

• #8   30. mar 2007 Mette: jeg er jo gammel og dement - men derfor kan man jo godt have en streetracer af format - fed øse ikke ;O)

giver du artroflex(staves??) Safirs søster har fået Hokamix i alle årerne og opdrætteren tror på at det har en positiv efekt

• #9   30. mar 2007 Vi giver Hokamix og jeg vil lade det ved det, jeg går ikke ind for at trække tingene i langdrag, men skåne hunden så vidt muligt og den dag jeg vurderer at hun har smerter hun ikke kan bære, så for hun fred, det er ikke mit behov det handler om her, men hundens..

• #10   30. mar 2007 Glemte lige øsen.. Niks du går ikke ram forbi i gadebillede, du mangler bare lige en flaske Whisky i mundkurven.. *GG*

• #11   30. mar 2007 Har sgu ondt af jer i alle ender og kanter.
    Og kunne skyde opdrætteren med .... og det er ikke kun i foden jeg tænker på!

Knus Karin

• #12   30. mar 2007 Taxa Karin.. Ved det godt.. Opdrætter !!! Hun burde ikke hedde det... Tsk tsk..

Selv knus..

• #13   30. mar 2007 Jeg har en veninde, der har en labradorhvalp på 6½ måned.
    Den begyndte at halte på sine forben for nogen tid siden, og blev så røntgen fotograferet i onsdage, både hofter og albuer.
    Den har den værst tænkelige aa på begge forben og på hofter vil den udvikle voldsom dysplasi.
    Jeg har meget ondt af den lille hvalp, og ligeså af din hund Mette, det er næsten det værste der kan ske.
    Labradoren blev opereret med det samme i albuerne, og så må vi se om det hjælper

• #14   30. mar 2007 Maj-Britt - Ja det er sgu et hårdt slag.. Og stakkel dyr, det er forfærdeligt at de skal lide under nogle menneskers uvidenhed om avl og andres begærlighed !!!

• #15   30. mar 2007 Jeg må sige, at den kennel den kommer fra er meget seriøse i deres avl, de fik nærmest et chok, de har aldrig haft en hund med så grimme albuer og hofter.
    De har tilbudt min veninde alle pengene tilbage for hvalpen

• #16   30. mar 2007 Det er da dejligt at høre at nogle gerne vil stå ved deres ansvar, vi er ikke alle så heldigt stillet...

• #17   30. mar 2007 Maj-Britt

Dejligt der findes sådanne opdrættere der ikke skeler til "loven"!! Det gør ondt nok i forvejen.

• #18   31. mar 2007 Mette W... jeg føler 110% med dig/jer....min drøm braste også for alvor for ca 10dage siden...diagnosen er der,billederne er der,alle symptomerne er der også....jeg mangler faktisk kun DKK's vurdering som det sidste, men det vil jeg simpelthen ikke spilde min tid på,for der findes ikke nogen status der hedder HD F........det gør så forbandet ondt at kigge ind under skindet på sine kære når der var drømme og håb som skulle have været vores sammen....men skæbnen ville en anden ting....

• #19   31. mar 2007 Mette- det var godt nok surt :O(( men heldigvis er der mange der lever fint med det...

• #20   31. mar 2007 Helle H: Nej der er ikke noget der hedder HD F - jeg tror det var for at understrege hvor svært angrebet hunden var.

• #21   31. mar 2007 Ih hvor jeg føler med jer - befinder mig selvi et følelsesmæssigt ydreområde pga diagnosen HD D. Det er en skrækkelig sygdom, men jeg trøster mig dog med at Athene ingen smerter har, og forhåbentlig heller aldrig får det. Men at leve med en hund med HD giver en paranoia... jeg kan ihverttilfælde ikke lade være med at tjekke hendes hofter når vi går tur, leger eller når hun rejser sig, og det er til at blive sindssyg af, for til tider ser jeg spøgelser, men det er sgu svært at være 100% afslappet. Athene bliver dog skånet for belastninger så som at løbe på skrænter, hvilket hun ellers er vild med, og trapper, sidstnævnte har vi heldigvis ingen af i hjemmet.

Læste lige en kommentar længere oppe i tråden om opdrætteren... ved ikke hvad den kommentar er baseret på, men vil da lige tilføje at HD er en sygdom som er påvirket af mange faktorer og ingen ved rigtigt endnu, hvilke gener eller hvor mange gener der spiller ind for at hunde udvikler sygdommen, kost og motion har indflydelse på sygdommen, hundens kondition, opvækst - er den vokset op for hurtigt etc. Så man kan ikke "skyde" skylden på opdrætter med mindre man har bevis for at denne har en dårlig moral.
    To A hunde kan sagtens få hvalpe der har udviklet HD hvis de er bærer af genet, hvis genet er vigende hos begge hunde vil de komme til udtryk hos hvalpene selvom forældrene er sunde og raske og HD-frie. Derfor er det så uendeligt vigtigt at undersøge sit avlsmateriale inden man avler....

Undskyld Mette og Cia for dette lille sidespring - jeg håber at i begge vil få et langt og godt liv sammen sygdommen til trods! Mine aller varmeste tanker til jer

/ Trine

• #22   31. mar 2007 Gør mig utroligt ondt at læse på Cias og jeres vegne...

Kram her fra

• #23   31. mar 2007 Øv Mette - det må havde været hård at sluge, det er jeg rigtig ked af at høre.

Har også selv tre tøser der står til fotografering, så jeg er også ret nervøs.

• #24   31. mar 2007 Polski - Det gør ikke noget med dit side spring, vi har nu vidst det i et stykke tid, netop pga jeg skulle under søge alt omkring opdrætter, snakke med DKK´s jurist osv osv.

Cia har ALDRIG gået på trapper, hun har aldrig været med ude og cykle og hun er faktisk altid blevet skånet i kraft af hendes dovenskab, så hendes opvækst har været fin og kan ikke været grunden til en HD E.

Jeg nævnte i en anden tråd en tæve der var gået fra HD D til senere B, dette er Cia´s mor, det vidste vi ikke da vi købte hende, vi fandt ud af det da hundeweb kom op og stå, vi har købt hende til udstilling, hvilket osse var krav fra opdrætters side, vi skulle udstille hende 5 gange i forskellige klasser i følge købs aftalen.

Der er taget HD billeder af 3 af hendes hvalpe, en fra første kuld.. HD E og 2 fra Cia´s, Cia´s status kender du og hendes bror har A, så jeg mener klart ( med DKK´s opbagning) at der her spiller en arvelig faktor ind, og jeg er osse blevet rådet til at kræve 1/3 af prisen refunderet.

Dette har jeg så gjort også må vi se hvordan det kommer til at forløbe, om de vil betale eller den skal ende i klage rådet...

• #25   31. mar 2007 Mette:
    Håber du får refunderet noget af købsprisen, selvom det jo ikke gør din hund rask.
    Jeg forstår ikke at man som opdrætter ikke vil stå ved sit ansvar. Jeg har også været så uheldig at avle en HD hund. Jeg ved ikke om det er hannen - tæven eller miljø der har skylden eller en kombination, men uanset årsag er jeg igang med at finde ud af sammen med køber hvordan vi klarer denne sag. Hunden er ikke mærket af det, men vil jo nok blive det med alderen. Nu er så spørgsmålet vil han have nogle penge eller en ny hund, når den gamle ikke kan løbe agility længere - Det er hvad mit tilbud lyder på. Jeg kan ikke leve med som opdrætter at få et dårligt ry.

• #26   31. mar 2007 Ja som opdrætter vil man forhåbentlig følge med i de kuld man alver, og deres opvækst så man har mulighed for hele tiden at forbedre sit materiale.

Mette jeg forstår ikke helt hvad du mener med at du på hundeweb har set Cias mors status er gået fra D til B? Men kan fortælle at jeg selv har anket DKKs kendelse omkring Athenes D status da jeg har to dyrlægers uvildige vurdering af hendes hofter til at være B hofter, men begge har forberedt mig på at DKK sikkert ville sige C da de er skrappere end den praktisernede dyrlæge.

Så det vil sige, at hvis jeg får medhold i min anke vil begge resultater jo figurere i hundeweb, hvilket jeg kender flere hunde der har to resultater fra dårligt status til status hvor de må parre. Men ved ikke om det var det din kommentar gik på...

/ Trine

• #27   31. mar 2007 Mette W... jeg håber at i får "medhold" og får lidt af købsprisen refunderet...selvom det egentlig ikke hjælper alverden, har det dog alligevel en symbolsk betydning og giver en lille smule mere ro....

Helle....... HD F er ikke en status der eksisterer ;o) ......men Goya's hofter er alligevel ikke under D.....han's HD billeder er blevet vurderet af flere forskellige billeder både i DK og Tyskland......men selvom de måske ville påstå at han ville kunne få C så vil jeg ikke bruge ham i avl for de hofter er IKKE værd at bringe videre i avl, så kommende hvalpekøbere kan stå med de samme "smerter" som vi her hjemme har gjort....

• #28   31. mar 2007 Braks - Det er heller ikke pengene det handler om her, men det er gået hen og blevet en princip sag, for at det ikke skal være løgn opfordrede opdrætter mig til fortsat at udstille " for man kan jo ikke se hunden har HD og den kan da stadig løbe" Der fes gassen altså ud af ballonen fra min side, for helvede hunden har E, den værste status der kan oplyses.. Sygt !!!!

Polski - Jeg har ingen forklaring fået fra opdrætter over status D til B, men i mine øjne og min dyrlæges kan man altså ikke gå fra D til B og den dyrlæge der tog billederne i første omgang er meget anerkendt og jeg har svært ved at tro hun tager dårlige billeder, så jeg er et stort spørgsmål tegn i denne sag ???

Men jeg har DKK´s opbagning og det må jo være fordi de mener jeg har ret..

Og alle jer andre tak for de medfølende tanker.. ;o)

• #29   31. mar 2007 MetteW

Jeg er ked af at høre det med din hunds diagnose, det er et hårdt slag for en hundeejer at få.

Men det undrer mig at du skriver at opdrætteren ikke vil yde erstatning? Hvad er grunden til det?

• #30   31. mar 2007 Louise - Det ved jeg heller ikke 100% endnu, men da jeg snakkede med dem, da lød det ikke som om der var noget at komme efter, jeg sagde så at jeg syntes de skulle tænke over det og give mig besked hurtigst muligt.

• #31   31. mar 2007 Mette Jeg siger på ingen måde atdin opdrætter har rene hænder for det kan jeg af gode grunde ikke udtale mig om, men jeg læser deti mellem linjerne som om der er noget plat med denne opdrætter, og så skal man naturligvis tage kampen op - ikke for pengene, men for at få stoppet et useriøst opdræt der på sigt kan skade racen.

Jeg forsøgte blot at forklare at status kan gå fra dårlig til bedre grad - ikke at jeg selv vil gøre brug af et evt C hvis jeg får medhold i min egen ankesag.
    Jeg synes bare at der er så mange ting man skal tage højde for ved HD, men det gør jo ikke ens sorg mindre.

/ Trine

• #32   31. mar 2007 Polski - Jeg forstår godt hvad du mener, det er en svær balance gang med det forbandede HD.. smiley

• #33   31. mar 2007 Py ha... tak for det!

• #34   31. mar 2007 Mette W.....Nej...det er skam ikke det sølle beløb der gør en gladere...men det gør en gladere at opdrætteren ikke bare kan løbe fra sit ansvar.......og det ér altså en princip sag når man lige pludselig står over for en opdrætter der nægter at anerkende at "fejlen" meget vel kan ligge i dårlig avl........

jeg synes selv at jeg er nogenlunde heldig i min sag....men jeg kender så også opdrætteren af min HD-hund på et meget personligt plan, så der var intet problem i en erstatnings hund fra en anden linie.....gudskelov.........

men som skrevet tidligere.....min medfølelse er der for dig og den smukke, og jeg håber virkelig at det går som du håber for jer... ;o)

• #35   1. apr 2007 Mette

Det gør mig ked af det på dine vegne at din hund har så gral en status, og jeg håber at sagen ender *godt*.

Et klap på skulderen herfra fordi du gør det rigtige (i mine øjne)

• #36   2. apr 2007 Safir havde jo E hofter og så døde hun kort efter af kræft - det var opdrætteren så ked af at vi fik Equitta gratis - mod at hvis hun kunne bruges i avl, så skulle opdrætteren have en hvalp fra hendes første kuld - kunne hun ikke bruges i avl, så var hun bare vores gratis - se der er sgu da fair: Safir mærkede intet til hendes E hofter og hun var jo solgt til om som en familiehund og ikke en avlshund og opdrætteren kunne jo ikke gøre for at hun fik kræft - så jeg synes det var flot at jvi fin en hvalp - han ringede enda selv til os, da vi var kommet os over tabet af Safir

• #37   2. apr 2007 Stående klapsalve til Susanne L's opdrætter, som viser hvorledes man bedst udtrykker at hundene, ikke pengene, kommer i første række.

Hende må du godt give en ordenlig omgang ros fra mig.

• #38   2. apr 2007 Søster: takker og vidrebringer ;O)

Kommentér på:
Mere HD.. :o(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce