1.159 visninger
|
Oprettet:
Barnedåb {{forumTopicSubject}}
Min veninde skal holde barnedåb på lørdag og der skal jeg med og selvfølgelig skal jeg da lige ha mit kamera med
Så jeg kan få taget nogle gode billeder som de kunne bruge hvis de vil.. men jaa også mest for min egen skyld så jeg kan ØVE mig noget mere :P..
Men Jaa spørgsmålet er
- Hvilken indstillinger osv ville i bruge/ råde mig til og bruge..?!
- Hvilken objektiv ville i bruge..?! Har et på 18-55 mm standard og et på 55-250 mm...
Hilsen maria
aug 2011
Følger: 22 Følgere: 16 Hunde: 2 Svar: 41
hvilket kamera har du?
Jeg ville lave to indstillinger på kameraet, et med en lukketid 1/400 på indstillingen S (shutter, hedder evt. noget andet på andre kameraer end Nikon) og en anden indstilling med lavest mulige blændetal på indstillingen A. Så ville jeg skifte mellem disse to.....A til personer, der står stille, S til personer, der er aktive.
Og så ville jeg forsøge at få fat i en ekstern blitz og så bruge alt det lys, der er tilgængeligt, når du fotograferer. Åben døren, tænd lamper osv.
Og så ville jeg bruge spotlysmåling.
bare mit bud.
God fornøjelse
dec 2009
Følger: 10 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 368
Pas på med blitz... det kan du få smæk for af præsten så tag dem uden eller spørg ham om du må bruge den.... jeg tror det er et nej men spørg.
alt efter hvad for et kamera du har skal du passe på med ISO i bliver for høj.
Jeg er enig med lone om at bruge TV / S - lukkertids prioritet og blæse på blænden ... den skal bare være så lav som muligt... med dit objektiv får du ikke problemer med dybdeskarpheden med det....
sørg for at din lukkertid ikke bliver lavere end 1/80s da det så bliver svært ikke at få rystede billeder på den anden side mener jeg ikke du behøver gå under 1/250s med mindre de spæner rundt.... og bruger du blitz skal du ikke under 1/125s for så får du sorte billeder da kameraet er færdig med at tage billeder inden blitzen er skudt af
Eksperimenter med indstillingerne på kameraet, find ud af hvad der virker for dig og glem resten af det du hører - man kan ikke lære af andres erfaringer men de kan hjælpe en med at få sine egne.
dec 2009
apr 2008
Følger: 27 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 44 Svar: 139
aug 2011
Nu ved jeg ikke hvor mange fokuspunkter du har, men du kan altid flytte fokuspunktet lidt ved at fokusere, trykke udløseren halvt ned og flytte lidt på billedet, så det passer med det sted, du vil have personen.
dec 2009
aug 2011
Barnedåb
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside