NyChihuahua

NyChihuahua

Medlemmer: 430
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
1.923 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 48 Svar

Har lært at gå på trapper :O Har lært at gå på trapper :O

Hej alle smiley

Felia er jo egentlig ikke ret gammel, hun er 3,5mdr. og idag, har hun da lige lært sig selv hvordan man går op til sin mor når jeg lader dem være i stuen..
Jeg bor for 14dages tid hjemme hos mine forældre som har trappe (der er slid'sikkert' tæppe på hver trin).. I den gamle lejlighed har hun ikke 'turde' tage mere end to trin af gangen, for så at jeg sku bære hende ned derefter (kylling) smiley - men i morges tog hun så turen op til mig, det gik altså fatisk bare fint - ingen rigtig usikkerhed hos hende, andet end de første par trin..
Men men, jeg kan ikke rigtig finde ud af min egen holdning til det, om det er ok.. Hun er jo en meget robust hvalp for det første, hun gik meget sikkert op (nu har hun gået op 3 gange idag, hun gjorde det mens min mor var herhjemme alene, hun havde nemlig ikke ´set det første gang) - men, hun går kun ovenpå, hvis det er fordi jeg e deroppe (eller min mor), det er ikke noget hun gør for udfordringens skyld..
Min anden chi, går ALDRIG op og ned af trapper - det kunne hun simpelthent ikke drømme om, så har aldrig tænkt dybere over om det er okay for mig? smiley

Nogle der vil hjælpe med lidt for og imod? smiley

God sommerdag/weekend til alle smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Har lært at gå på trapper :O
  • #1   3. jul 2010 Begge mine er super til trapper, selv bette Shika..
    - Paya lærte lynhurtigt at gå på trapper da vi fik hende som 8 ugers (selvlært!), og det havde jeg det faktisk fint nok med. Men var naturligvis obs på hende når hun skulle op/ned!
    - Shika kunne gå fint på trapper da vi fik hende som 7 måneders.
    - De bliver dog altid båret ned af trapperne her i opgangen og går selv op (da jeg har fået at vide at det ikke er såå godt for deres ben er at gå ned, da de får stød i benene. Og at gå op af trappen er det godt for deres muskler).
    - Men, det siges jo ikke at være så godt for deres ben når de ikke er så gamle. Men når det kun er nogle få gange dagligt tror jeg ikke der kan ske noget?
    - I din kommende lejlighed har de jo ikke tilgang til trapper, så der slipper du for at være urolig : )

• #2   3. jul 2010 mine får ik lov at tage trapperne -- så vi tager elevatoren eller de bliver båret smiley

• #3   3. jul 2010 Ann-Sophie:
    Jeg glemte jo netop at skrive at i min nye lejlighed er der ikke trapper, så det vil ikke være en 'dagligdags'ting for hende at gå op og ned :-))
    Hun kan faktisk også kun gå op nu smiley Og bliver båret ned:) Og som sagt, er det indtil videre kun på mine forældres trappe, at hun 'tør', tror jeg - pga. det skridsikre tæppe (hun har ikke turde i den tidl. lejlighed jo) .. Tænke tænke, man er jo så skide bange for det PL L**T, ikk?

Jeg kan bare huske at jeg to gange har haft læst tråde med MEGET blandede meninger omkring at gå på trapper osv smiley
    Jeg skåner dem jo ved sofa og sengen, der ligger fast puder som en slags trappe smiley og den bruger Felia udelukkende, selvom hun faktisk kan komme op og ned uden:-) Så med alle andre ting skåner jeg selvf.!!

Men endelig, kom med nogle meninger smiley Det er jo altid godt at hører de blandede meninger om det smiley
    Men Det trøster mig da at hører at det er ned af, det siges at de får mindst skade af - tror kun hun tør gå op nemlig ;-))

• #4   3. jul 2010 Ja altså, mine går altid op til 2. sal ihvertfald (havde jeg haft en hvalp havde jeg nok båret den i starten, nu hvor jeg har valget). Men de går ihvertfald op, netop fordi jeg har fået at vide at det ikke er skadeligt og netop er sundt for muskelerne. Hvilket også lyder ganske sandsynligt og sandt i mit hovede? : )
    Men tror ikke du skal frygte noget mht PL, hofter mv., når det er så sjældent de går på trapper (men snak evt med din dyrlæge, om de har en holdning til det)?
    - Du skal nok mest af alt frygte chancen for at hun falder ned - Så sørg for at vise hende hvordan trappen bruges korrekt og at hun skal koncentrere sig på trappen. Ikke lege og lalle på trappen! : )

• #5   3. jul 2010 Ja mine har aldrig lært at gå på trapper og kommer heller aldrig til det:o)....

Jeg har det sådan at hvorfor lade dem gøre det når de kan blive løftet?? Og så ville jeg slet ikke ha nerver til det, ville hele tiden og igen kunne se at de trak på benet eller noget og garanteret havde udviklet patella;o))

Jeg bilder mig selv ind det må slide benene og det ønsker jeg ikke, mine får opbygget gode muskler ved daglige gode gåture og svømning...

Jeg ved ikke om det kan være årsag til Patella, men det bilder jeg også mig selv ind at det kan, hvis en hund i forvejen har lidt dårlige ben tror jeg måske det kan gøre sådan at hunden får endnu dårliger ben... Det her er noget JEG tror, men har jo ingen beviser for det:o)...

Men jeg ville slet slet ikke lade en hvalp der ikke er fuld udvokset gå på trapper....:o)

Jeg er meget pylret med mine og løfter dem også ned af de div. trappetrin fx på bytur(alt over 2-3 trin) Jeg er crazy I know, men sådan tænker jeg;o))

Men nej skal jeg se realistisk på det tror jeg ikke det skader i ny og næ at lade sin chi gå på trapper, men kan bare ikke se hvorfor man skulle gøre det, når de er så små at de kan løftes:o)

• #6   3. jul 2010 Ann-Sophie: De gange, hun har gået op idag - har hun været meget koncentreret, hun holder et rigtig flot fokus på det og tager sig 'tid' til at komme op smiley Og vi har et lille stykke hegn tilbage som min mor satte fast da hun gik hjemmefra og til jeg kom hjem smiley
    Men ok, der kommer snart baby i familien, så der vil der nok komme gitter - men omvendt, kan jeg bare huske i den ene tråd at hvis ikke de lære det, når der er trapper til gængeligt vil de måske bare vise mere interesse for dem? smiley hvem ved?
    Jeg tror også hun får lov til det når vi er herhjemme - hun bliver jo båret ned, for der tænker jeg at der kan være størst sansynlighed for at falde forover og ned :s og dét frygter jeg, da Fie i julen faldt ned af trappen smiley
    Ikke sjovt!!!!!!!!!!

Fru Robbie: Jeg har også haft det helt fint med at Fie aldrig har vist interesse for trapper, hverken hos min mor eller i mit eget hjem, hun står bare forenden af trappen og kigger op hvis vi går ovenpå, men hun har aldrig prøvet at komme op smiley Så nu må hun heller ikke lære noget af Felia, for hun er mere spinkel og 'skrøbelig' end Felia smiley

Men at bære hende op, hver gang jeg går ovenpå, ville også være lidt overburderet herhjemme smiley - toilettet er ovenpå, og stue/spisestue osv, er nede under smiley Så det ville være lidt for meget hvis hun skal bæres med op hver gang jeg render op på f.eks toilettet smiley Indtil videre, har hun kun gået op hvis vi har været alene herhjemme og jeg går op, eller min mor har været her alene og hun går op, så render hun med - men i morges da vi alle sad og spiste morgenmad, rendte hun ikke med (der var det sjove selskab jo i stuen) smiley

Men nej, det er jo svært egentlig at vide, om det bare kan styrke eller om det kan gøre 'skade'/slide benene? Tænke tænke..
    Men ved ikke om det lyder 'indlysende' for mig at det styrker musklerne, for igen - tænker jeg, at der er grund til man hører om alle de forholdregle mht. hoppe op og ned, osv - og eksp. trapper smiley Så jeg er meget i tvivl om hvorvidt det skal være ok for hende? Altsååååå - og NU SKAL jeg jo tage stilling da hun er begyndt det nu og vi har 14 dage herhjemme inden vo flytter.. Så det er jo relevant at jeg tager mig en beslutning ;p hehe..

Når vi er hos Jesper, går Fie faktisk nogle gange op af trapperne (opgang), så dét kan hun godt - men også kun i opgang ;p Sjovt nok smiley Men dét ville Felia ikke få lov til nu, fordi hun netop er hvalp og det er højere trin og længere vej op smiley

• #7   4. jul 2010 Vi har trappe op til soveværelset, og den hopper hun selv op og ned fra. Hun kan godt lide at ligge og putte i vores seng, når vi ikke er hjemme, og det skal hun have lov til.

• #9   4. jul 2010 Nete det tror jeg er en svær konklusion, for som det tit ses her på forummet, så har dyrlæger tit forskellige holdninger.

Min dyrlæge mener eksempelvis at en chi skal behandles som en HUND, det gør hun meget ud af at fortælle hver eneste gang. Og når jeg spørger om sådanne ting, så ville hun brøle at det er en hund og den selv afgrænser sig hvis det ikke er godt for den.
    Men en anden dyrlæge måske ville fraråde det.

• #11   4. jul 2010 De her synes ihvertfald at det er HELT okay at deres hund går på trapper - Og det er åbenbart deres form for motion til deres hund! smiley Hmm...
    (link fjernet)

• #13   4. jul 2010 Jeg synes det er komplet vanvittigt at lade en hund færdes sådan på trapper! Uanset om det er en voksen hund eller en hvalp - Jeg bliver helt skidt af det! : /
    Men mine vil ALTID komme til at ligge i sengen om natten, så ender vi en dag med 2 etager, vil hundene skulle gå på trapper. Dog har jeg altid helst ville have et hus i et plan smiley

• #14   5. jul 2010 Karina,
    Ej tør i godt at lade hende løbe op og ned af trapper når i ikke er hjemme?? Altså, tænker på hvad hvis hun falder og slår sig??

Vi har boet i hus i 2år og ikke en eneste gange gik de på trapper selvom vi havde 1sal. De blev løftet hver gang de skulle med derop(og det var hver dag for soveværelset var deroppe). Det var bare helt naturligt at de ikke selv gik op.... Havde det ikke været det og ville de prøve at hoppe op havde jeg købt en låge så de ikke gik derop indtil det var indlært 100%.

Men man må jo selvfølgelig helt selvom hvad man udsætter sine hunde for:o).... Sådan er min holdning bare til trapper.. Små hunde skal ikke gå på trapper...

• #15   5. jul 2010 Jeg ville heller aldrig lade Felia, eller Fie - for den sags skyld, gå op af trapper når de er alene smiley Eftersom vi 'bor' hos min mor i 14 dages tid, har vi et 'hegn' for trappen, til at afskærme - ikke fordi jeg tror Felia går op, hvis de er alene - bare for en sikkerheds skyld smiley

Men det er jo også kommet fuldstændig ud af den blå luft, at hun kan smiley - hun gad da ikke efterlades i stuen med søster Fie mens jeg var oppe og tisse ;o haha.. "her kommer jeg" smiley What? smiley
    Nå men, altså - synes det er noget af et dilemma, mest af alt også fordi hun er hvalp - men igen, hun har SÅ LANGE ben og er SÅ robust, men ved ikke om det gør en forskel? smiley
    Jeg tror faktisk jeg med det samme lige ringer og spørg min dyrlæge - dem har jeg også fuld tillid til smiley

• #16   5. jul 2010 Ja det tør vi fint :- ) hun kan også få legetøj, tyggeben eller andet galt i halsen mens vi ikke er hjemme. Hun kan også hoppe ned fra sofaen og slå sig der lige præcis som på et trappe trin.

• #17   5. jul 2010 Afhængig af trappen, ville jeg altså heller ikke være nervøs for at de gik på den hvis vi ikke var hjemme.
    Det er klart at var det en stejl og glat trappe, ville jeg skærme den af eller nægte dem adgang til rummet hvis de var alene.
    Men en almindelig trappe, evt. med skridsikkert underlag kan jeg ikke se er et problem.
    Men nu er vi jo alle så forskellige i vores hundehold, og dét synes jeg der skal være plads til : ) Ingen gør jo noget for at skade ens hund, og vi kender alle vores hund bedst.

• #18   5. jul 2010 Jeg er helt enig Anna-sofie, er ganske simpel med brede trin og ikke særlig langt imellem dem, faktisk hopper hun mindre i afstand ned fra dem end fra sofaen. Og så kommer det også an på hunden, for hvis jeg så at hun var usikker, en lille klodsmajor osv. så ville jeg skærme hende af med det samme. Men hun har tvært imod fra hun kunne springe, brugt trappen som en helt naturlig ting og er super god til den.
    Det giver hende SÅ meget ro og tryghed at kunne være i vores seng når vi ikke er hjemme, hun er en helt anden "alene hjemme hund" hvis vi lukker rum af, ryster og har det rigtig skidt, så det er hvad vi har valgt er bedst for hende :- )

• #20   6. jul 2010 Altså på min mors trappe, er der 'huller' gennem hver trin - derfor ville jeg netop være bange for hun sku rende op og ned når hun er alene - og specielt fordi hun ikke endnu kan komme ned ;)) haha.. Så hun ville jo ikke ku komme ned til vand og mad - men hvis hun kunne komme ned, og jeg havde trapper derhjemme måtte det også være vurdering af hvor brede, trinene er fra hinadnen osv - om der er hul igennem osv osv.. Men so udgangspunkt tror jeg bare den sku være lukket af når de alene og åben når jeg så er hjemme smiley men får jo heldigvis ikke trapper i den nye lejlighed - så der bliver det ikke et 'problem' smiley
    Men, jeg har lige talt med dem fra Karlslunde (der er to specieliseret i små hunde med knæ osv) og, den ene sektretæren talte med, fortalte at det er næsten værre at skåne en hund for trapper, end at lade den gå - fordi den opbygger faktisk også noget muskulatur af trapper - MEN, en hvalp bør selvf. ikke rende op til 2. sal eksplvis. eller, gøre det som hverdagsting - men er der trapper i f.eks. ens mors hjem eller andet, bør man ikke skåne dem, de mener de skal lærer at gå på trapper - det kan nødvendigvis ikke skade mere, når det IKKE er hver dag de skal rende op og ned smiley
    Så Felia får lov at rende på trapperne herhjemme, når vi andre smutter op, og vi bære hende jo ned smiley
    Men, det er faktisk mere hårdt for dem at rende op af, end ned af smiley
    Men det er nu sundt nok for dem, at de som andre hunde får lov smiley
    Så dét 'råd' hænger jeg mig ved - de er også super dygtige derude smiley

• #21   6. jul 2010 Ja det er nemlig hårdest at rende op end ned, derfor de opbygger muskler ved at gå op.
    Tilgengæld får de ikke stød i benene ved at gå op, som de gør ved at gå ned.
    Derfor det generelt er bedst for en hund at gå op af trapper, end ned af trapper. Derfor mine går op af vores trapper, men ikke ned af vores trapper..
    Men det er jo op til folk selv hvad de gør, jeg er personligt ligeglad med om folk har angst for trapper, eller om de lader hund rende på trapper. Det er jo folks eget valg, tror ikke på det kan ødelægge en hund at gå på trapper i ny og næ.

• #22   6. jul 2010 Ved ikke noget omkring det med 'stødet' i benene, det fortalte hun ikke om at han havde nævnt smiley Men det lød som om det var mere skånsomt når de sku ned end op smiley Men hva søren, det er vel et fedt det hele:P Hun får i hvert fald lov - men det er nu også meget sjovt at høre om folks blandede mennger om det herinde smiley

• #23   6. jul 2010 Okay, - Jeg har altid fået at vide at det bedste er at de går op, da de får stød i benene ved at gå ned. Så det er dét jeg agere efter - Men ja, i sidste ende er det nok lige fedt.. : )

• #24   6. jul 2010 Det tror jeg, at det er ja :-)) Men hun får lov herhjemme, den lille fis smiley Hun har jo så laaaange ben alligevel, at jeg snart tvivler på sværhedsgraden for hende ;-))) haha.. smiley

• #25   6. jul 2010 Ja hun har godt nok umådeligt lange stænger! Hehe.. Hun ender med at være den største hund af alle, når I er til træf! *GG* Men så er hun da deligt nem at finde ; ) ''Feeliiia, Felia, Feliiiiiiia...!!''

• #26   6. jul 2010 Hahaha, shhhh!! smiley
    Men ja, hun bliver en stooor trunte, gør hun smiley Men det er sgu kun positivt - fremfor visse andre SMÅ hunde, FIE og SHIKA!!!! ;p hehe.. Er så spændt på at følge hendes vægt, som hun vokser ;p

• #27   6. jul 2010 Hov hov, Shika er sku da blevet en modig tøs må man da sige - Trods sin størrelse! Så det er kun Fie vi mangler.. Hehe!
    Ja Paya er ihvertfald vild med Felia - Men kan godt være Paya synes mindre godt om hende, når hun vokser Paya over hovedet! Haha..

• #28   6. jul 2010 Haha, ej - jeg tror faktisk heller ikke hun ryger over 3kg, men der omkring - det ender med at være Tante Felia, fremfor Tante Paysen smiley hahaha.. De bytter roller inden længe:) Men ja, Felia har fået sig ogle enorm gode venner, Molly, Paya og Bailey - hun bliver vild lige når hun ser de 3 smiley Ret komisk - men tror det må være fordi hun har mødt dem, MEGET tidligt, og de selv har gidet lege fra start smiley

Haha, bare vent, Fie skal nok sterelliseres i efteråret - så skal du se en fedeberg hun sikkert bliver ;))

• #29   6. jul 2010 Hæhæ! Paya ender med at blive den lille baby, mens stooore tante Felia beskytter hende! ; )) *LOOL*
    Men det er godt med hundevenner - Mon Shika kan blive én af dem engang? Hmm.. NEJ! ;D
    Ja jeg har også overvejet at få Shika steriliseret, men det er bare for at hun kan blive lidt fed :') Smil.. Men jeg har det lidt sådan, at kan det undgåes vil jeg helst dét, synes selv det er et stort indgreb hvis det ikke er nødvendigt. Men nu må vi se hvad det ender med : )

• #30   6. jul 2010 haha, Paya er bare en stor glad baby smiley Hehe..
    Jamen, jeg gør det så også pga. Fie sidste gang blev indbildsk, og det tror jeg bare huun gør igen så - det gør de jo som regel.. Så det er derfor, jeg har valgt det med FIe smiley Synes ikke hun skal gå det igennem efter hver løb, plus det mindsker risikoerne for livmoderhalskræft osv.. Så når hun alligvel ikke skal ha hvalpe - så kan hun lige så godt få fjernet det smiley

• #31   6. jul 2010 Stina - Ja det er rigtigt, hendes reaktion var jo også relativt voldsomt, ik? Så synes jeg det er en god idé at få det gjort, helt klart.

• #32   6. jul 2010 Jo, eller - ikke så voldsomt som jeg ellers har læst af andres tråde - MEN, hun var meget stresset og jeg måtte kun røre hvalpen - kom jo den første dag jeg fandt ud af det, til at kaste med hunden fordi jeg ville lege, og hun blev jo dybt ulykkelig :s Det var jo også herre ondt af mig, men vidste jo ikke bedre smiley
    Men jo, hun reagere i hvert fald på det, den stakkel - så der er ikke grund til hun løbende skal gå det igennem smiley

• #33   6. jul 2010 Årh, du er så ond en hundemor! TÆNK at kaste med hendes hvalp smiley Hehe.. Ej kan godt se det, er heller ikke sjovt når hun stresser på den måde og besyttter sin babs. Så er det nok bedst at hun slipper for den tilstand fremover.
    Hvad skal du give for at få hende steriliseret og hvor? Er det ikke 3-4000,- det koster? Eller har du ikke undersøgt det så nøje endnu?

• #34   6. jul 2010 Jeg skrev faktisk lige med en anden herinde fra, omkring en anden form for sterellition som de faktisk kan gøre på Karlslunde (dem jeg fast bruger) smiley Og den er så 1500kr dyrere, mener jeg hun skrev, men så skla de ikke opereres på samme måde, gå med kraven efterfølgende osv. Men det ligger vidst mellem 3000-6500, hvis det er den anden, altså, den er dyrere end normal måden smiley Nu må jeg se, har ikke taget endelig stilling, det er først i August hun kommer i løb, og sidst blev hun først indbildsk efter 2 mdr. og de skal vidst være ude af tilstanden - eller, dvs. hun havde jo hele tiden været nindbildsk, jeg opdagede det bare der ;p Så de skal være ude af den sindstilstand, har jeg forstået.. Så det bliver først til vinter engang smiley

• #36   6. jul 2010 Stina - Ja det er Mette som har fortalt om den metode, ik? Har ihvertfald set, at hendes hund er blevet opereret på den måde..
    Men ja, de bliver jo først falsk drægtige 2 måneder efter de er blevet ''parret'', altså 2 måneder efter deres højløbskhed. Da det jo er dér de skulle føde deres hvalpe.
    Men ja, der skal gå noget tid efter, så de ikke bliver ''fanget'' i deres skøre tilstand.. Smil.. Sådan har jeg ihvertfald opfattet det : )

• #37   6. jul 2010 Haha, Nete: jeg har ellers haft mistanke om at Amy havde mødt en lækker han ræv, som hun havde haft en hed vinteraften med- for at holde varmen .. ALLE har bare sagt hun ligner en halv ræv, hahahahahaha smiley :D smiley :D
    Men ok, halv chi, kvart ræv, kvart stork smiley Hun er da en fantastisk blanding smiley haha..

A-S: Jo, det er Mette so skrev det i en anden tråd - og det lød jo også som en super god måde at gøre det på - nu må jeg se når tiden nærmer sig smiley Ja, altså, sidste gang tog Fie jo 200gram på, lyn hurtigt, så hun var oppe på 1700gram, men det var jo egentlig kun fordi hun troede hun var med hvalpe, så hun åd og åd.. Jeg bemærkede det bare ikke som undbildsk, da hun legede og løb afsted som hun plejer.. Så jeg synes bare det var fedt hun havde taget på, men så fandt jeg ud af hvorfor smiley haha..

• #38   6. jul 2010 Hæhæ! Ja netop, hun tror jo at hun skal brødføde hvalpen.. Årh altså, stakkels bette mus da - Men kender alt for godt dét med at juble over stigende vægt. Jeg gør jo helt det samme ved Shika :')

• #39   6. jul 2010 Jaa smiley Har hun taget mere på? Tager hun også på efter sin løbetid? smiley

• #40   6. jul 2010 Jeg håber bestemt ikke det er pga. løbetiden hun har taget på? Hehe..Men hun er jo heller ikke længere i løb. Men hun vejer sådan omkring 12-1290 gram nu.. Weehuu, det er stort! smiley
    Mit mål er 1400 gram, og gerne 1500 gram med en lille topmave :') Ville klæde hende.. Smil..

• #41   6. jul 2010 Ja, det ville klæde hende godt - men, hun er jo også bare bygget meget lille:) Men jeg lrydser, hvad krydses kan for hendes vægtøgning smiley
    Ej, det er nok bare 'naturligt' hun har taget det på smiley Hvor gammel er hun nu? Det er så forvirrende med de aldre ;p

• #42   6. jul 2010 Ja jeg håber det er naturligt - Hun lever simpelthen så godt den lille dame! Hehe.. Speciel foder og godt med fedtrigt ost dagligt! ;P
    Hun er 21 måneder nu, så det er på tide at det sætter sig :')

• #43   6. jul 2010 Haha, fedtrigt ost :)) Sødt, købt til ære for hende?
    Ja, vi hepper på det sætter sig på hende nu smiley Men det er da egentligt ret vildt, fordi Fie får også smør og fransk leverpostej næsten dagligt, om morgenen, og det sætter sig bare IKKE!! Tror virkelig der er nogle af de dumme hunde der har et overdrevet stofskifte.. smiley

• #44   6. jul 2010 Ja lige præcis, Shika får også en masse junk ud over hendes tørfoder - Og alligevel er hun bare så klein.. Det er sku' hårdt at fede en hund op! :') Smil..
    Men jep, osten købes kun for hendes skyld. Står altid og ser efter den fedeste ost jeg kan finde, og så sniger jeg de i kurven! *GG* Folk tror jeg er totalt kalorietæller.. Høhø! Og dét kan jeg ikke prale af, fatter hat af dén slags.. Blondine? Hmm.. He!
    Men kan sagtens have noget med stofskiftet at gøre, tror jeg bestemt det har..
    Men Paya tager altså også lidt på at Shika's opfedningskur - For kan jo ikke stå for Paya's våde og tiggende øjne :'))

• #45   6. jul 2010 Hahaha, du gør det bare omvendt af andre unge piger, du tager det der er flest kalorier i, hvorimod andre tager det med færrest ;-))
    haha, neeej - kan godt forstå, at du ikke kan stå for Paysens dådyrsøjne smiley Hun må også gerne være en fedeberg - det kan jeg godt li' :-))) På, med fedten smiley Fie og Felia får også lige en klat ren smør om morgen smiley haha..

• #46   6. jul 2010 Netop! Køber bare det jeg synes ser bedst ud, og er det til hundene skal det være frygteligt fedtrigt (ihvertfald til Shika).. Hehe! Folk tror jeg er et madsvin! Huhu ; ))
    Mums, rent smør - Er der noget bedre? ;P

• #47   6. jul 2010 Haha, hvor godt smiley Men folk løfter nok heller ikke øjenbryn af at du køber en stor fed klam ååst :-)) haha..
    Nej, de sætter stor pris på deres morges smør ;p Adr!! Men, forstår faktisk heller ikke Fie er så mager, hun fpr fransk leverpostej(den med aller mest fløde i) og en klat smør ? smiley Hmmmm....

• #48   6. jul 2010 Nææ.. Det er også mærkeligt at det ikke sætter sig.. : /
    Men pas på Felia og alt dét junk, hun ender som en negerbolle med drys! ; ))

• #49   6. jul 2010 Hahaha, det kun fordi hun ser så meget op til Paysen ;-)))))))

• #50   7. jul 2010 Synes du da at Paya ligner en negerbolle med drys?

• #51   7. jul 2010 haha, hun ligner bare en negerbolle uden drys smiley

• #52   7. jul 2010 smiley

• #53   7. jul 2010 Ae, ae Paysen smiley

Kommentér på:
Har lært at gå på trapper :O

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce