1.090 visninger
|
Oprettet:
Motion {{forumTopicSubject}}
Hej derude
Jeg vil meget gerne tabe mig og komme i bedre form, men jeg synes bare gigten er i vejen alle veje jeg forsøger mig - kan fx ikke bare løbe en tur, for det kan min gigt ikke klare, og kan ikke bare "klø på" for igen, det kan jeg ikke med min gigt.
Men det kan ikke være rigtigt at jeg ikke har mulighed for at træne og for at komme i god form, med min gigt?
Kæresten og jeg går i baby-tanker, og vil gerne have en lidt sundere krop for at kunne klare at være gravid.
Hvad har I af råd og vejledning?
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Hvis ikke jeg var så forb..... vandskræk, så gik jeg også til svømning
Og så kan du fortsætte med det, når du bliver gravid...
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Svømning er jo godt generelt, og ja, nok den mindst ledbelastende motionsform, man kan finde. Men for mig sidder den desværre heller ikke lige i skabet :o(
Jeg har forhørt mig hos en gigtlæge, men alt jeg egentlig får med derfra er at jeg skal tage en ordentlig røffel smertestillende, vente en time, og så lave almindelige "smidighedsøvelser".
Det får man jo ikke meget motion af ;o)
jun 2009
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 96 Svar: 1.114
Jeg kan kun prise mig lykkelig for, at jeg i mine "helt unge dage" dyrkede rigtig meget fitness og styrketræning. Det holder stadig min kondition så tilpas meget oppe, at jeg kan klare alle de mange skridt og trapper, jeg forcerer hver dag på OUH. Men det er så også det eneste motion, jeg får. Men jeg ville faktisk ønske, at jeg kunne tage i svømmehallen og svømme. Er sikker på, at det ville gøre min krop godt
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 938
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.268
aug 2006
Før al dårligdommen kom til mig var jeg heldigvis også i god form og fysisk stærk - men det er så mange år siden nu, så det kan jeg ikke længere lukrere på :o)))
Det ræs, det styrer kroppen HELT selv ;o)
MT - ridning er desværre også ledbelastende på rigtig mange måder :o(
maj 2008
Følger: 12 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 154 Svar: 938
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Jeg er ved at planlægge cykelferie med en veninde til sommer, så jeg skal langsomt i gang med at lære at cykle igen.. Det har jeg ikke gjort i mange år, og det kommer helt sikkert til at tage tid inden jeg kan cykle langt, og jeg vil blive øm i starten...
Jeg svømmer ikke, det gør altså for ondt i mine knæ..
aug 2006
MIne ledbånd i det ene knæ er gået i udu, knæet er her der og alle vegne, når jeg svømmer - og det kommer til at gøre naller i længden.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
ja, nemlig.. jeg føler også at mine knæ er alle vegne, og bøjer rundt omkring, hvilket gør ondt..
I mine forældre pool kan jeg tage små svømmeture, og stoppe og bunde når jeg vil, men i svømmehallen er der alt for meget pres på, og det gør alt for ondt..
At cykle stille og roligt kan jeg dog godt.. Hvilket nok også er rigtig godt for både mine knæ og min generelle kondition!..
jun 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 24 Svar: 386
Motion
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside