Råfodring/barf-gruppen

Råfodring/barf-gruppen

Medlemmer: 734
Forside Forum Medlemmer Annoncer Hunde
951 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Fodring med vådt og tørt.. Fodring med vådt og tørt..

Jeg vil gerne høre om der er andre der fodre både vådt og tørt til deres hunde og hvordan I gør det fordelingsmæssigt (halvt af hver eller hvordan) og også gerne hvilket tørfoder i bruger?

Når jeg siger vådt og tørt mener jeg råt kød og tørfoder efter barf-princippet. Jeg overvejer Orijin, hun gider ikke at spise Fitness Trainer..

Grunden til at jeg vælger at supplere med tørt er at hun tit får tynd mave hvis det ikke er kød med brusk og ben.

På forhånd tak.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fodring med vådt og tørt..
  • #1   18. sep 2009 Jeg fodre med Gour mix og så barfer jeg ca 2 gange om ugen.
    Det er lidt med foreskel hvad jeg gør nogle dage får hun kun barf og andre gange får hun barf til aftens mad der får hun så kun det der svare til en halv potion.

• #2   18. sep 2009 Jeg starter op her i weekenden på halvt af hvert.... Således at hun får råt om morgenen og tørfoder om aftenen... Bruger MM da det er det foder hun har fået det sidste stykke tid, og er fint tilfreds med det - hun udvikler sig godt på det :O)

• #3   18. sep 2009 Jeg fodre ½ råt og ½ Markus Mühle - det fungere Zeus rigtig godt på.

De to små er kun råfodrede, men elsker MM, så de får lidt når de f.eks skal være alene hjemme, eller blot som simpel forkælelse smiley

Mvh
    Anette

• #4   18. sep 2009 Tak for jeres gode svar!

Så tror jeg også at jeg vil prøve med halvt af hver, vådt om morgenen og tørt om aftenen og så beholde en fastedag. Så håber jeg at hun vil spise Orijen smiley

Jeg vil lige tilføje at jeg har været af BARF i 2 mdr., her har jeg fodret med RC FB, hvorefter Luna er blevet meget tyndhåret og klør sig, man kan nærmest plukke hende, stakkels Putte.. Dyrlægen er ikke sikker på hvad hun fejler, måske er det hårsækkemider eller allergi, men han er ikke sikker, da huden ikke ser betændt, rød eller skællende ud, et skrab viste heller ingenting.

Derimod anbefalede han mig faktisk at vi skulle gå tilbage til barf (til min store overraskelse når man tænker på at dyrlæger ellers ofte er imod barf), da han havde set stor forbedring hos mange hunde med hudproblemer. Så nu går vi tilbage på barf og håber på det bedste smiley

• #5   18. sep 2009 Heidi - jeg tænker også lidt at det kan være foderskiftet... At det er et tegn på at hun ikke trives på Rc foderet - synes ofte det viser sig i pelsen først...

Annette - får Zeus råt og tørt hver for sig?? I så fald har du så nogle problemer med at få ham til at spise tørfoderet?? Er lidt spændt på om min kræsne hund stadig vil spise MM når hun begynder at få råt ;O) Dog får hun sjældent tørfoder alene, der er som regel iblandet fx røræg og/eller svinefedt...

• #6   18. sep 2009 Michelle - Det er også det jeg tænker, så nu går vi tilbage på barf og skifter kun foder hvis hun slet ikke fungerer på det. Og ja det er også noget jeg håber ikke bliver et problem, før da vi fodrede med råt og tilføjede en håndfuld tørfoder i det rå, spiste hun udenom tørfoderet. Mne hvis det gentager sig at hun bliver for kræsen til at spise tørfoderet må jeg bare som Louise også foreslår, give mere ben, så maven forbliver fast.

• #7   18. sep 2009 Michelle - Det er forskelligt hvordan han får det. Her til morgen fik han det bare i madskålen oveni det rå (det er dog sjældent vi bruger skålen).

Som regel kaster jeg lidt over halvdelen af hans tørkost-ration ud på græsset, han elsker det og søger indtil der ikke er en krumme tilbage.
    -resten får han så som godbidder eller når han skal være alene hjemme.

Mvh
    Anette

• #8   18. sep 2009 Anette - det var da en skide god ide :O) Det tror jeg at jeg vil gøre fremover - har nemlig fået at vide min hund keder sig.... Hun ynder at åbne mine skabe når hun er alene... Så er sikker på det ville skønt for hende at skulle bruge de små grå på at søge efter maden :O)

Tror allerede hun elsker mig for dette valg - skålen er i hvert fald næsten tømt på meget kort tid... Så selvom jeg ik er stor fan af kallun, så er hun :O)

Kommentér på:
Fodring med vådt og tørt..

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce