789 visninger
|
Oprettet:
trækker? {{forumTopicSubject}}
hej alle sammen tænkte på hvorfor trækker thor hele siden nu har jeg prøvet alt og det hjælper ikke tager gerne imod forslag håber i kan hjælpe
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 413
Tror de fleste hunde trækker fordi de gerne vil hurtigt frem.
Scooby (9 mdr gammel lab) har også tendens til at trække. Vi stopper simpelthen op og venter på at han sætter sig. Det har resulteret i at hver gang han trækker så stopper jeg op og han sætter sig med det samme.
Ved ikke hvilket slags halsbånd du bruger eller om du bruger sele. En sele er med til at styrke hans brystparti, hvor ved han altså bliver stærkere. Jeg bruger kæde til Scooby, Ikke fordi den er sådan rigtig kvæler. Jeg sætter den i den store ring som om den skal være som kvæler men så ind i de små ringe som er en del af selve kæden. Dette gør at han stadig mærker det lille niv og lyden af kæden men uden at han bliver kvalt.
apr 2008
Følger: 35 Følgere: 31 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 265
okay bruger selv en kæde og har bestilt sådan en ting hjem som han får over snuden så når han trækker bliver hans hovede bugget ned over brystet.
men hva mener du med dette og jeg siter
Du skal gøre det kedeligt for ham at trække.
jan 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 413
Du skal gøre det kedeligt for ham på den måde at hvis han starter med at trække det øjeblik du åbner hoveddøren så skal du bare blive stående. Når han så vender sig om og ser efter dig, kan du gå for så er han opmærksom på dig. Når du så kun at gå 2 skridt før han trækker igen jamen så stopper du bare op igen. Hver gang han trækker skal du stoppe op.
En anden løsning som kan kombineres med dette er at hver gang han trækker rykker du hårdt i linen og siger bestemt HER! han skal så komme over til dig og sætte sig før I går videre.
På denne måde at bliver det meget kedeligt for ham at trække, for han kommer ingen steder, heller ikke hvis han skal over til et træ og tisse. Det er dig som bestemmer hvor I går.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 304
Ps..-du skal nok ikke gøre det en dag du skal nå bussen..-hehe
okt 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 69
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 44 Emner: 137 Svar: 5.810
Det gælder om at være konsekvent, og bruge tid, meget tid på gåture, ikke lange ture men 5-10 min 5-10 gange om dagen hvor du udelukkende træner gå pænt. derudover skal der selvfølgelig de sædvanlige lufteture og dagligdags træning.
Det er forskelligt fra hund til hund, og fra menneske til menneske om hvilken metode der bedst virker, men essensen af det er konsekvens og konsekvens.
Husk at det kan tage lige så lang tid at bryde en dårlig vane som det tager at få den opbygget, og det er (stort set) ALTID ejeren der har lavet ged i det hvis ikke hunden gør som ønsket
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 8 Svar: 70
Et godt råd: Husk ikke at give op halvvejs på turen med at stoppe, fordi du gerne vil hjem, så hellere gå kortere ture
Du skriver at du har prøvet alt, ville egenligt gerne hører hvad du har prøvet på din hund ?
trækker?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside