Hordan gør jeg det bedst? Hordan gør jeg det bedst?
Ja jeg skal jo have Gizmo transporteret hjem fra Vietnam og det er en laaaaaang tur. Jeg har ikke lige den endelige flyveplan endnu, men vi skal jo tjekke ind en time før afgang (det tror jeg også gælder når jeg har hunden med), så er der en times tid til Bangkok, hvor vi ikke skal af flyet, men sidde og vente en times tid, så er der ca 10 timers flyvning til Frankfurt, hvor han han så kan komme ud af kassen for at blive grænsekontrolleret, tror jeg, vi har vist en 3-4 timers ventetid på flyveren til Billund, og den tur tager så også ca en time.
Ved ikke om jeg må lufte ham lidt i Frankfurt, men kunne egntlig ikke forestille mig det, så det er altså 18 timer minimum han skal tilbringe i transportkassen og det kan jo ikke undgåes han skal af med i hvert fald det ene, men jeg har vandsugende ting til at lægge i bunden så det skulle ikke være det store problem.
Det jeg tænkte på var med at fodre ham, han skal ikke have noget på turen er jeg ret sikker på, det vil jo blive tørkost og han er sikkert ikke med på at skulle have noget og spise alligevel. Men ville det være en god ide at faste ham dagen før vi skal afsted og så fodre ham nogen timer inden vi skal afsted? det tager sådan ca 24 timer for hans mad og passere, hvis han ikke har fået ben, så det kunne jo måske undgåes at han skulle nummer 2 i kassen?
En anden ting er at han bliver meget nemt køresyg og det anbefales at de ikke har fået mad 6 timer før de skal ud og køre og jeg kunne forestille mig det var det samme med en flyvetur, men ved det ikke.
Har en pille han kan få mod køresyge, den gør at han slapper af i hovedet, men han bliver ikke sløv eller lammet eller noget. Var det en ide og give ham sådan en? Den varer i 8 timer, men flyselskaberne ser vist helst at man ikke giver hunden noget beroligende, men denne her gør jo blot at han slapper af i sit hoved og ikke bliver køresyg.
Puh, lang smøre, men det er vigtigt for mig han har det så rart som muligt på sådan en lang tur
feb 2008
Følger: 39 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 343 Svar: 3.609
Finder lige ud af hvornår vi skal afsted herfra, for hvis det er om eftermiddagen, så kan han jo få et kæmpe måltid tidligt dagen før
feb 2008
mar 2008
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 3 Emner: 65 Svar: 454
feb 2008
Og tak for ønskerne om en god tur, håber det hele går glat. Jg synes det er en lang tur, så hvordan bliver det ikke for den lille mand og så skal han hjem til Frostvejr og alt muligt, det har han aldrig oplevet før *GG*
mar 2008
feb 2008
mar 2008
Nu ved jeg selvfølgelig ikke om det foregår ens alle steder,men har du set det program på tv, Airport, der viser de ofte hunde og andre dyr som sendes med fly, jeg tror der bliver taget sig godt af dem i de forskellige lufthavne :o)
Rigtig god tur
feb 2008
feb 2008
jul 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 130 Svar: 620
feb 2008
Men vil give ham mad dagen før, måske et stort måltid, det er jo alligevel næsten 48 timer han skal undevære så. Overleve skal han nok hehe
Hordan gør jeg det bedst?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside