281 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
hvad er symptomerne ?? hvad er symptomerne ??
Hej med jer...
Er der nogen der har erfaring med hjerte/lungeorm ??
Hvad er symptomerne på det ??
0 synes godt om
maj 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 9 Emner: 166 Svar: 1.244
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
(link fjernet)
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.350
Symptomerne vil ofte være de samme, som man ser ved almindelig lungebetændelse:
Hoste
Nedsat appetit
Vægttab
Nedsat udholdenhed
Hurtig vejrtrækning
Evt. opkastninger
(link fjernet)
Hvad er symptomerne på lungeorm?
Symptomerne er ofte de samme, som man ser ved almindelig lungebetændelse:
Hoste
Hurtig vejrtrækning
Let feber
Nedsat appetit
Evt. opkastninger i forbindelse med hoste
(link fjernet)
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
Her er et indlæg jeg tidligere har skrevet, og der passer symptomerne overhovedet ikke.
Min Jack russell har haft hjerteorm, men han var ikke syg, og det kunne ikke påvises i afføringen. Men jeg var til gravtræning med ham i august sidste år, og det var meget varmt. han skulle trække en død ræv af grav, men inden han nåede så langt, kunne han pludselig ikke trække vejret og faldt om. Det første jeg tænkte var et hedeslag, så han blev smidt i åen, og blev nedkølet. 14 dage senere var jeg til gravtræning igen, denne gang var jeg forberedt, så jeg havde vand og massser af våde håndklæder med. Han var ved at miste bevidsheden igen, men jeg skyndte mig at køle ham ned.
ringede igen til dyrlægen, og skulle tage de tre prøver og så komme. De var negative, der blev taget blodprøver, der var intet. Røntgen blev taget, og der var noget " ormelignende" i overgangen lunger/bronkier. Han blev hjerteskannet og her blev det kriminelt, han havde forstørret hjerte i højre side og for lav blodstrømning til lungerne. Dette er typiske tegn på hjerte/lungeorm, så han kom i tre ugers ormebehandling og fik cortison for at lette vejrtrækningen. ca. 4uger efter behandling blev han skannet igen, og denne gang var alt normalt.Så selom afføringsprøverne er negative, kan hunden godt have hjerteorm. Han er nu i forebyggende behandling for hjerteorm, ræveskab, lopper og jeg ved ikke hvad
apr 2006
Følger: 27 Følgere: 27 Hunde: 2 Emner: 107 Svar: 493
hvad er symptomerne ??