{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.578 visninger | Oprettet:

Border Collie størrelse {{forumTopicSubject}}

Halløj kloge hoveder
Hvor vejer jeres bc'er og især hvor høje er de?

Kaos vejer 12 kg og måler 45 cm i en alder af 16 uger.
Er han meget høj allerede?
Hans forældre var hhv. 50 og 53 cm, så han mangler muligvis kun omkring 10-13 cm.

Mange har nævnt at han er stor af sin størrelse, så jeg er nysgerrig på at høje jeres mening ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Border Collie størrelse
  • #1   28. jan 2019 Jeg har et væddemål med en om, at han ikke vejer mere end 20 kg som 18 måneders - så du har bare at holde ham til maks 20 kg som 1,5 årig !!! smiley

• Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 4 Svar: 97
    #2   28. jan 2019 Min Maze vejede 8 kg og var omkring 40-41 cm som 16 uger smiley hun er nu næsten 2 år og vejer omkring 15,5 kg og er ca. 50 cm høj smiley hun er jo så også en tæve, hendes brødre var og er noget større end hende.

• #3   28. jan 2019 Det er jo en af de racer hvor der virkelig er kæmpe forskel på størrelse og vægt.
    Standarden siger 53 cm for hanner og tæver lidt mindre.
    Det passer nok meget godt han som 4 måneder ikke har langt igen i højden. Det er ikke unormalt uanset race.

• #4   28. jan 2019 han ser kraftig ud. Det er mange af Roy Drivers hunde og så hvis du kender ham. prøv at Google navnet. Det er nogle fede typer synes jeg.. high ash hemp og Glen... mange synes de er mindre kønne men jeg kan godt lide de har pondus og kan arbejde. et job veludført gør en bc smuk smiley

• #5   28. jan 2019 Nu er det jo ikke en Border collie jeg har, men en hyrdehund i nogenlunde samme størrelse, dog en tæve. Så du kan bruge det eller lade være.

Da Asti var 16 uger vejede hun 9,5 kg, jeg ved ik hvor høj hun var.
    Hun havde stort set vokset det i højden hun skulle, da hun var et halvt år.
    Fra Asti var halvandet år til hun var ca. 3 år vejede hun omkring de 15 kg. Men nu som knap 4 årig vejer hun 18 kg og hun er ik tyk, men må gerne tabe sig et halvt kilo.
    Men for Kelpien er det meget almindelig at de er sent udviklet(sætter krop meget sent), hvor Asti også i sen alder "pludselig" tog på, men det var altså fordi hun fik fylde.

Ift til Kaos, så har jeg hele tiden syntes, udfra de billeder du har lagt op, at han ser robust/kraftig bygget ud ift mange andre border collier jeg har set.
    Jeg tænker at han lander på omkring de 22 kg hvis ikke mere, når han er helt færdig udvokset og har sat krop.

• #6   28. jan 2019 Archie er 54 cm og vejer 20 kg.

• Emilie KP
    Emilie KP Tilmeldt:
    dec 2013

Følger: 4 Svar: 97
    #8   29. jan 2019 Wow Emma sikke et ryk i højden fra 5-6 mdr smiley

• #9   29. jan 2019 BC er jo en race med et ret stort muligt 'udfaldsrum'. Det er ikke kun forældrenes størrelse der kommer til at afgøre din hunds størrelse. Det er også alt det der ligger bag ved ham og selve kombinationen af gener smiley
    Min Perle så ud til at blive en lille lort af en Dobermann. Opdrætter regnede med at hun nok ville lande på minimumsmålet for en tæve. Hun endte med at ramme maximumsmålet smiley Hun blev større end sin mor, der ellers blev regnet for en stor tæve. Så man kan ikke altid kigge på forældrene og regne ud hvor stor hvalpen ender med at blive smiley Når man kigger lidt i Perlens stambog viser det sig at der ligger nogle ret store dobere bag hende på både mors og fars side smiley

• #11   29. jan 2019 De er meget forskellige i størrelsen og vokser også meget forskelligt! Min var på 9,5kg som 14 ugers, 14kg som 20 ugers, 17kg som 25 ugers, 19,4kg som 8 måneders og i dag som 18 måneders ligger han på omkring 22,5kg og måler omkring 54cm over skulderen smiley

profilbillede
  • #12   29. jan 2019 Jeg syntes det er SÅ fedt at BCer er så forskellige. Håber aldrig at det ændre sig smiley
    Dem jeg kender er fra 42 cm til 65 cm høje. Og vejer imellem 12 og 25 kg. De kan være korthåret eller med kæmpepels. Stort set alle farver. Og ørene har deres helt eget liv nogengange smiley
    Så har de bare en enorm personlighed.
    Aktiviteten og viljen til samarbejde er bare i top.

• #13   29. jan 2019 Hej igen
    Tusinde tak for alle jeres svar, hver og en er brugbsrt:)
    Kaos er min første hund, så var meget spændte på hvad i svarede.

Jeg må spændt se tiden an smiley Drengen vokser jo bare som var han ukrudt

• #16   31. jan 2019 Det er da lidt underligt smiley
    Men det er selvfølgelig en større hund og dermed senere færdig udviklet.

Kommentér på:
Border Collie størrelse

Annonce