1.029 visninger
|
Oprettet:
Border Collie? {{forumTopicSubject}}
Hejsa allesammen..
Jeg overvejer meget kraftigt at anskaffe mig en Border Collie..
Men er lidt i tvivl om deres aktivitetsniveau? Er de så vanvittig aktive som folk gør dem til?
Og med aktivitet er det så fuld løb og skrue, eller kan det også være "hjermegymnastik"?
Bor i et lille hus på 85 km2 og har en lille have på omkring 20 km2..
Den vil komme ud og blive brugt dagligt, men kan en sådan hund trives på den størrelse?
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.070
Aktivitetsniveau mm afhænger meget af hvilke linier du vælger, men det er jo, uanset linier, en hund der skal lave noget.
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Har i nogle eksempler på hvad psysisk motion kan være for en sådan hund? Hvad kan få den til at bruge hovedet som den kan blive kørt lidt træt af?
Min plan er uden tvivl at den vil blive brugt til lydighedstræning og sikkert også noget agility el.lign.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.070
Derudover er ting hvor hunden bruger næsen gode. F.eks. at hunden skal finde sit foder i haven, at lægge spor til den, at lære den at søge efter genstande o.l.
Andre ting kunne være problemløsning, hvor hunden f.eks. skal finde ud af at få en godbid ud af en flaske eller et viskestykke med knude på o.l.
Der er masser af muligheder, det gælder bare om at være lidt kreativ.
jan 2005
Følger: 37 Følgere: 58 Hunde: 8 Emner: 398 Svar: 2.780
De kan også være rolige afbalancerede hunde der er en fryd at have.
Bare sørg for beskæftige deres hjerne
Det kan være hvad som helst.
Mine hyrder, men de kan sagtens ligge stille i 3 uger, uden de store gå ture, træning eller lign.
Det er hvad du vænner dem til.
- Nå ja
Linierne betyder alt, mht stress.
Held og lykke
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 2
Hvilke linier skal man så gå efter for netop ikke at få en alt for krævende hund?
Og hvad er ca. prisen på en border collie hvalp?
jan 2005
Prisen er meget forskellig med fra ca 8500 til 12000 alt efter kennel og sted i DK
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
En sky eller meget reserveret BC er en fejl.
Når du besøger en evt opdrætter, skal hundene være venlige og imødekommende
jan 2005
Border Collie?