Sejl til USA/Canada med hund? Sejl til USA/Canada med hund?
Hej skønne hunde medmennesker
Jeg vil gerne opleve verden med min prinsesse Shaquila som er en Tjekkisk Ulvehund/Husky. Men jeg arbejder selv i Københavns Lufthavn, og oplever hvor stresset hundene kan blive når de ryger i lastrummet på en længere tur. Det er bestemt ikke min første prioritet. Så derfor ønsker jeg at sejle til de forskellige destinationer, især USA eller Canada, hvor jeg gerne vil opholde mig over en længere periode. Er der nogen der har erfaring med at rejse med store hunde? eller kender en rute til de to destinationer? For kan simpelthen ikke selv finde frem til noget, endnu.
På forhånd tusinde tak for jeres tid og råd!
De varmeste hilsner
Melissa & Shaquila
* Foto er lånt fra google som stemningsfoto.
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.134
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.654
Og de syntes selv at det var synd.
For mig at se er forskellen mellem at sejle og at flyve at ved flyvning er det hurtigere overstået, for der står altså en masse hunde i bure og hyler hele vejen.
Tror altid den slags er en svær beslutning. For os var vi nødt til det pga. flytning, men var så heldige at vi fik lov at have hende i vores værelse.
Kan man finde en båd hvor hunden ikke kræves at være inde i det her hunderum, så tror jeg det kunne fungere fint. Men kender ikke til nogen.
nov 2018
Følger: 5 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 6
Uanset hvad så vil det være mindre stressende at jeg er hos hende, og hun får lov at undersøge tingene ombord istedet for at sidde i en kasse uden at kunne stille noget op med lyde og dufte. Det er helt klart den vurdering jeg har udefra mit kendskab til min piges personlighed
nov 2018
Jeg ville aldrig i livet prioritere en ''længere'' rejse for hende i et bur. Jeg vidste ikke de ville havde hunde i bur ombord på færgen heller?? Men det jo lige præcis der hele mit spørgsmål ligger. Så godt at høre jeres respons
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.953
Du kunne alternativt leje dig ind på en rigtig sejlbåd og stå på den et sted i Europa, inden den sejler over. Om man kan det med hund ved jeg ikke. Hvis man ikke kan bidrage til mandskab på de sejlskibe koster det ekstra, så spørgsmålet er om du er vant til at sejle på et sejlskib?
Jeg tænker hvis din hund og dig ikke er ret søstærke at det er en dårlig ide at leje sig ind, det er længe at være på et relativt lille skib, for en hund der ikke er vant til det.
Egentlig synes jeg det ville være mere skånsomt med en kortere tur i lastrummet på et fly, evt dopet med afslappende midler for hunden...
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.529
Jeg siger ikke, at det problem ikke kan løses, men at skulle lufte sig om bord på færgen kan da nemt give max stress for en ellers renlig hund.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.197
https://www.cruisecritic.co.uk/articles.cfm?ID=2053
Og det er med hunden i kennel.
Ellers skal man ud i privat chartered skibe- det kan man jo også. Men det er en lang og voldsom tur i en privat båd
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.472
Vi konkluderede at flyveturen nok var den mindste belastning for hunden trods alt: 8 timer vs 14 dage
feb 2013
Følger: 8 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 84 Svar: 7.472
nov 2018
Hvor er jeres respons bare tankevækkende. Udefra jeres ord, vil jeg gerne tilstå at min holdning til en flytur på 8 timer er blevet et bedre bud. Men vil rigtig gerne høre nærmere mht. afslappende/sovemiddel/bedøvelse??
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.681
nov 2018
Se det er jo slet ikke den drømme tanke jeg havde med hensyn til en sejltur.
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.681
nov 2018
Ja lige præcis! Helt enig...
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.529
jun 2011
Følger: 14 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 4.953
Alternativt kan man jo evt give nogle af de beroligende naturting, Bachs blomsterdråber fx
Sejl til USA/Canada med hund?