Regnforskrækkede hunde {{forumTopicSubject}}
Tror de fleste med regnforskrækkede hunde kender til det der "Det kan du ikke mene" blik, når man har gjort sig klar til en luftetur, åbner døren og ser...*skræk og rædsel*...det regner.
Jeg følte mig da næsten umenneskelig, da jeg fik blikket idag, trods der ingen regn var, men hun vådt fortov. Stakkels stakkels lille Maika. Tænk at jeg kunne finde på at slæbe hende ud i sådan et ulækkert vejr
Nu har nogen måske set at jeg er i fuld gang med at tabe mig (jep, det er ved at være nogen tid siden der er kommet en update), og det gør jeg bl.a. ved at gå lange ture med vappen, men det er skisme ikke nemt når dyret vender på en 25 øre efter 400 m, og vil hjem igen
Jeg kunne self. vælge at slæbe hende afsted, og få lidt armmulre, nu jeg alligevel er i gang, men jeg har bare ikke tålmodighed til bedstemor tempo, hvilket er hvad resten af turn bli'r, indtil jeg vender om (så går det stærkt).
...Så må jeg jo bare gå en ensom tur i regnvejret...med mig selv.
Andre herinde der bøvler med regnforskrækkede hunde?
Del gerne hvis I har nogle spøjse episoder.
Strøtanke: Mon vandtætte hundesko kunne være en mulighed?
(og en regnjakke og paraply sat på selen)
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 37 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 4.358
P.S Opgravning af mus giver IKKE ret meget motion til andre end hunden og musen ??
feb 2007
Følger: 36 Følgere: 51 Hunde: 4 Emner: 74 Svar: 2.780
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.865
Det skulle genopfriskes her efter en lang tør sommer uden regn overhovedet, så første dag hvor det regnede efter tørken, blev en kort morgentur på 20 min, for Sam var ikke imponeret
Nu har han vænnet sig til det igen.
Hvis han vil ud i haven og han opdager det regner, så var det alligevel ikke så vigtigt at komme ud, det samme med gåturen, jeg skal altid lige "tvinge" ham ud af døren.
aug 2008
Følgere: 1077 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.757
Videoen her viser tydeligt hvordan han er når han ved det regner:
https://www.hundegalleri.dk/video/diverse-hund/44362-entusiasme_for_morgentur
Når jeg så endelig får slæbt ham ud, så stopper han ALLE steder hvor der er en tør plet, man kan ofte se ham stå klemt op af et hus f.eks. Når han så ser vi har kurs mod hjemmet, så stormer han afsted.
Jeg købte faktisk en regnjakke til ham, men det var bare ekstra tortur og han var bare sleeet ikke i stand til at bevæge sig når det kom på åbenbart, han så bare SÅ ynkelig ud
Sidste år købte jeg så et nyt dækken, egentlig mest tiltænkt træning når der er vådt og han skal sidde stille. Dét dækken vejer næsten intet og sidder mere løst og dét kan han faktisk bevæge sig i Så nu bruger vi det i regnvejr og så er han lidt nemmere, når vi ér kommet ud af døren. Han skal nok forevigt tvinges ud
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 283 Svar: 8.326
Jeg har engang prøvet at jeg bare trængte til at komme ud og få klaret tankerne, det var begyndt at regne men ud skulle vi. Jeg nåede Maks 10 meter væk fra huset, så måtte jeg give op, lukke hundene ind og gå selv
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1319 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Det er regnvand på ubehandlet trægulv
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.514
Han folder dog ørerne mere ind langs hovedet, når det regner...går ud fra, at det er for at undgå regndråber i ørerne
Han har en eneste gang været ked og måtte bærea resten af vejen. Han har været omkring 1/2 år, da vi blev fanget i en meget voldsom byge. Der krøb han i læ mellem mine ben og jeg måtte sætte mig på hug og vise ham, at det “bare” var regn. Han måtte op på armen, så vi kunne komme hjem. Alle var total gennemblødte...det var helt vildt
maj 2018
Følger: 27 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 153
Men når der er den mindste vandpyt på vejen, så skal hun pænt udenom den, istedet for, at gå igennem det.. For våde poter det duer jo ikke.
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.495
#8 - Pia K
Det er faktisk sjovt du siger det, for netop vandpytter er Maika totalt ligeglad med. Hun vader bare igennem, ligesom hun om sommeren også bare vader ud i søer og hav. Men vådt fortov - Nej, puh ha.
maj 2018
Følger: 27 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 153
Fiibi er også totalt ligeglad med vådt fortov, søer, hav og sådan noget. Men hvis der er en vandpyt, så skal damen spille kostbar og går en lang vej udenom, istedet for bare, at vade igennem
aug 2011
Følger: 16 Følgere: 26 Hunde: 1 Emner: 49 Svar: 4.514
Vi (Svende) bader så heller ikke
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.865
apr 2012
Følger: 3 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 103 Svar: 1.421
mar 2017
Følger: 8 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 418
jan 2014
Følger: 2 Følgere: 5 Emner: 7 Svar: 197
feb 2013
Følger: 10 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.376
Perle er ikke specielt vild med regnvejr når vi skal på gå-tur. Men iføres hun sit regndækken så er der ingen problemer - heller ikke med lange ture. Skal hun ud og træne er hun komplet ligeglad med regn og blæst.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 10 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 202
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 3.023
dec 2006
Følger: 125 Følgere: 148 Hunde: 3 Emner: 614 Svar: 1.495
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 700
Den eneste gang jeg har set Luffe være lidt nede over vejret, var en gåtur hvor der var meget dis i luften, og det pludselig blev så koldt at det satte sig som rimfrost i pelsen. DET var ikke sjovt!
nov 2005
Følger: 41 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 383 Svar: 11.304
Hun skal tvinges ud og tisse og vi skal fysisk slæbe hende ud. Hun bliver som en sæk kartofler og gør sig slap og tung...ikke en nem opgave når hun vejer 45 kg
Nå men så køber vi da bare et dækken, tænker de kloge hundeejere - men så sker det, at hunden går i stykker - intet virker på den. Så vi går en svær tid i møde og kan forvente at blive mødt af dette udtryk adskillige gange i efteråret
mar 2017
Følger: 8 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 418
Regnforskrækkede hunde