691 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Catharina H
Catharina H
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 2

Piver ved møde af anden hund? Piver ved møde af anden hund?

Hej allesammen! Jeg har et spørgsmål vedr. min franske bulldog, Daisy.

Her til aften var jeg ude og gå en tur med hende som jeg plejer, mens vi går så møder hun en af hendes franske bulldog venner og de leger som de plejer. Det er jo så fint nok, så siger vi farvel til hendes ven og går videre på vores tur, her møder vi to andre af hendes venner. Den første hun siger hej til er en han, som hun godt nok kun har mødt 2 gange, men som hun plejer at have et fint forhold med. Normalt plejer de at lege osv. men i dag så begynder hun at pive helt hysterisk, som om at han gjorde hende ondt? Hun løb rundt om ham som hun plejer, men om det var fordi at hun ville lege eller om hun ville væk, det ved jeg ikke.

Så her er mine spørgsmål; Har i en ide om hvorfor hun piv?
Kunne det være fordi at hun var glad for at se ham? (Hun har lige været i løbetid, så det kunne måske være en grund?) eller kunne der være en chance for at hun var lidt bange for ham, fordi han er lidt større end hende? (Nogle gange kan hun godt have problemer med hunde, der er større end hende.) Er det normalt for hunde, at pive når de møder nogle bestemte hunde?

Hun plejer aldrig at opføre sig sådan, fordi efter hun havde mødt ham så blev hun "normal" igen, og sagde hej til masser andre hunde, som hun plejer.

Jeg håber at i kan hjælpe mig, og finde en grund/løsning til hvorfor hun reagerede som hun gjorde.

Tak på forhånd! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Piver ved møde af anden hund?
  • #2   30. jul 2018 Har desværre ikk rigtigt nogen ide udfra den beskrivelse du gir af situationen.. Det kan jo være så mange forskellige ting - Du kender hunden og så situationen, for alle andre vil det være et gæt..

Plejer hun at pive når hun føler sig utilpas ved større hunde? Og hvordan reagere hun i situationerne hvor hun ikk er tryg ved de store hunde? Har hun før pevet på den måde, hvis ja i hvilken situation?

Min franske bulldog Mille kan også godt være lidt utryg ved store og voldsomme hunde, hun plejer at flygte fra dem eller forsøge at sige fra hvis hun føler de er ubehagelige overfor hende, men hun piver ikke i den situation.. Og jeg kan ihvertfald tydeligt se forskel på om hun er trygget over situationen eller om hun vil lege smiley

Har du observeret om hun føler sig tryg ved at lege med ham og om han er meget voldsom ved hende?

- Kender dog flere franske der enten piver/skriger (som kun en fransk bulldog kan) af glæde når de ser en anden hund.. Dog som regel på afstand.. Men du bør da ku se om det var glæde eller ubehag? smiley

Dog har min Mille en gang pevet som hvalp da hun følte sig ekstremt presset over en stor hund der var meget vild, så hun pev og flygtede.. - Vi skyndte os væk så hurtigt vi kunne - så det kan da ikk udelukkes at det var pga ubehag eller smerte..

Hvor gammel er hunden?

Umiddelbart tænker jeg ikk det har været et specielt godt tegn når du skriver hysterisk..

Har brug for flere informationer..

• #3   30. jul 2018 Var det smerte hyl eller glædes hyl? Nogle hunde hyler af glæde

• #4   30. jul 2018 Lyder som om hun ville væk. prøv at finde nogle gode bøger om adfærd så du kan se om hun ønsker kontakt en anden gang før det når dertil. en dygtig træner kan også lære dig at læse din hund

• #5   30. jul 2018 Lens, hvorfor mener du at hun vil væk ?
    Hvis hun ville væk, så ville hun vel ikke rende rundt om ham, men fjerne sig fra ham....

• #6   30. jul 2018 En hormonbefængt tæve lige efter løbetid.

Måske det var hanhund hun peb efter smiley

• #7   30. jul 2018 nogle bliver fordi de bliver ved ejer Anni. men det er et gæt for det er alt jeg kan online

• #8   30. jul 2018 Den er hellere ikke gangbar Lens.
    Hvis det er fordi den vil væk fra hannen men ikke vil forlade ejeren, så ville hunden søge hen til ejeren, den ville ikke blive ved med at løbe rundt om hannen.

• #9   30. jul 2018 hvis ejer står der forstår jeg det sådan at den løber rundt mellem dem alle? ts vil du uddybe?

• #10   30. jul 2018 Lens, TS har jo beskrevet det, jeg tror ikke at det bliver anderledes fordi hun skal forklare det en gang mere.

Hun skriver at hun løb rundt om ham som hun plejer.......
    Eneste forskel er, at hun den her gang pev.

CH erkommet med et rigtig godt bud på hundens opførsel.

• #11   30. jul 2018 Jeg læser det som at ejer står tæt på. er det ikke tilfældet har jeg jo bare misforstået ts. derfor er det rart med lidt mere info. Jeg troede hunden løb mellem hund og ejer?

• #12   30. jul 2018 Hvis hunden løb frem og tilbage mellem hannen og ejer, så havde ejer nok skrevet det......

Der står jo klart og tydeligt, at hun løb rundt om ham som hun plejer.......

• #13   30. jul 2018 Jeg læser det nok bare forkert Anni. Det er ikke så vigtigt. mit råd gælder stadig uanset årsagen

• Catharina H
    Catharina H Tilmeldt:
    jul 2018

#14   30. jul 2018 Pernille: Hun plejer ALDRIG at pive når hun møder andre hunde. Jeg plejer altid at kunne se det på hendes opførsel og kropssprog om hun føler sig tryg ved de andre hunde eller ej. Hvis jeg kan se at hun ikke er tryg, så går jeg udenom med hende, så hun slipper for ubehaget smiley
    Hun plejer normalt at være tryg ved ham, og de plejer normalt også at lege sammen. Så jeg blev bare lidt nervøs over at hun piv fordi at hun, som nævnt tidligere, aldrig gør den slags. Jeg kan se at du også spurgte indtil hendes alder, og hun er 5 år gammel smiley

• Catharina H
    Catharina H Tilmeldt:
    jul 2018

#15   30. jul 2018 Tak for alle jeres svar indtil videre!

Jeg har snakket lidt med min mor om hvad hun tænker om situationen, og hun tror lidt ligesom CH, at hun peb fordi at hun nok syntes at han var lidt attraktiv smiley

Kommentér på:
Piver ved møde af anden hund?

Annonce