428 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hjælp! Mille har spist chokolade! Hjælp! Mille har spist chokolade!

Her til aften kunne vi pludselig høre Mille rumstere med noget ovenpå. Jeg kalder på hende og hun kommer også ned. Vi regner bare med at hun har slåsset lidt med en bamse, men da hun pludselig kommer med en ordentlig bøvs, bliver vi mistænksomme. Vi løber op og kigger, og der finder vi et chokoladeæg, halvt spist. Vi ved selvfølgeligat det er Mille der har været i gang. Hun får skældud og kommer ned i sin kurv at ligge.

Nu er jeg bare nervøs for hende. Hendes mave er ret følsom, og hunde må jo som sagt ikke spise chokolade, da der er nogle, for hundem, giftige stoffer deri. Hun har spist ca. et halvt, men opfører sig ikke anderledes end normalt.

Er der noget jeg kan gøre? Eller skal jeg bare slappe af, og så se tiden an? Det er sket før at hun har fået en smule chokolade, uden der er kset noget, men det her jo rimelig meget.

Hjælp mig!

Forårshilsner fra Rikke

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! Mille har spist chokolade!
  • #2   4. apr 2005 Uha, det har jeg ikke forstand på, om hvor meget og hvor lidt der er skadeligt, håber da der er nogle der kan hjælpe...

• #3   4. apr 2005 Rikke - Bare rolig! en hund dør for det meste ikke kun hvis den for 500g. af det!

men du kan ringe til dyrelægen, de ville sikkert gerne hjælpe...

• #5   4. apr 2005 Rune H - en hund dør hvis den har fået 500g. på engang

Riikke - min mille har spist chokolade mange gange før jeg vidste det var falrigt, og idag tabte jeg en smartis på gulvet, den var dog væk inden nul koma fem.. smiley

• #6   4. apr 2005 hej.....en af mine venners hunde kom til at spise hans storesøsters påskeæg og den har ikke kastet op så det tror jeg heller ikke Mille gør så jeg tror bare du skal tage det roligt men selvfølgelig ved man aldrig der er nogen hunde der kan tåle det bedre en andre....Dusty kan faktisk holde til meget ..!!

m.v.h Dusty og Ulrik !!

• #7   4. apr 2005 men man må jo håbe den overlever........men jeg tror ikke der er så mange der dør af det.....men selvfølgelig er det bedre hunden får kød o.s.v !!!!

• #8   4. apr 2005 Rikke - jeg tror også den ville have været død med det samme så! lad det ligge og sørg for at mille for noget vand til at skylde ned med! - man blir meget tørstig af ald for meget chockolade uanset hvor meget eller lidt det er!

• #9   4. apr 2005 Er det ikke kun Mørk choko. de kære små vovser ikke kan tåle, der er jo meget forskel på mørk og mælke chokolade

• #10   4. apr 2005 Rikke... Nida spiste her for ca. 3 uger side omkring 100g chokolade og jeg ringede straks til dyrlægen for hun har nemlig også en følsom mave, der fik jeg at vide at hvis hun kastede op inden for 2 timer og blev sløv, havde hun fået en forgiftning, men det blev heldigvis kun til et par dage med lidt dårlig mave. Nu ved jeg ikke om det er lyst eller mørkt chokolade Mille har spist det mørke er det som er mest farligt.... Mopsen Tyson herinde spist en hel plade Marbu med papir og det hele han kastede meget op men var frisk igen efter et par dage... Så tror ikke du skal værre så bekymret, men hold øje med hende.

Knus Gitte

• #11   4. apr 2005 der sker ikke noget ved det.........i påsken spiste bonnie ved et uheld også et påskeæg...og hun er da stadig helt vildt frisk..

• #12   4. apr 2005 Tusind tak for alle jeres hurtige svar. Mille har det godt. Inden hun spiste MÆLKECHOKOLADEN (I spurgte efter det *S*) var vi ude at cykle en lang tur, så nu ligger hun og slapper af :o)

Amanda: Jeg tror ikke hun ville dø med det samme *S* Også efter hvad jeg kunne læse udfra det Rikke havde fundet.

Rikke: Tusind tak for det link. Hun viser ingen af de tegn, så der er vist ikke noget galt *S*

Gitte: Jeg tror det har været omkring de 25-50 g., så det er jo ikke så galt. Man er jo bare så nervøs for de små dyr *S*

Nu vil jeg ud og gå en lille aftenstur med hende, inden det bliver mørkt. En lille gåtur i forårsvejret, kan hun altid bruge *S*

Igen mange tak for jeres hjælp!

Kommentér på:
Hjælp! Mille har spist chokolade!

Annonce