560 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

arrrhgg lorte Lopper arrrhgg lorte Lopper

jeg er ganske enkelt ved at gå ud af mit gode skind..

de sidste par måneder er vi blevet invaderet af lopper på hundene, som selvfølgelig er dækket ind med Program VET.

grundet til jeg har valgt dette er, at min ene hund ganske enkelt bliver syg af de forskellige preperater man kan få af diverse dyrlæger m.m. Har bl.a. været ved at miste hende gundet Bravecto.

jeg har vasket alt hvad vasket kan, støvsuget, støvsuget og atter støvsuget, vasket alle gulve m.m. ned i eddike hvilket lopperne ikke kan tale.
de får hvidløg i deres foder osv. osv.

jeg er ude i at køre til Tyskland for at købe gift og derefter spraye hele huset ind eller få en skadedyrsbekæmper ud og få styr på sagerne...

jeg er træt med træt på over disse irriterende kryb..

h ad har du gjort for at komme lopperne til livs?? (husk min ene hund IKKEtåler deverse midler fra Dyrlægen)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte spejl og hylde op 400 kr.
  • Rengøring af hus 1.100 kr.
  • Ophængning af fladskærmstv og stort spejl 900 kr.
  • Ophæng af spejl med lys 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  arrrhgg lorte Lopper
  • #1   27. jun 2018 Du behøver ikke køre til Tyskland. Vi har midler i DK til den slags.

Jeg ville sende den sarte hund på ferie og få bekæmpet hytten korrekt én gang for alle. Men det hjælper selvfølgelig kun på sigt hvis hundene behandles også.

• #2   27. jun 2018 hvilket middel har du i tankerne der kan bruges??

hundene er behandlet med program VET - jeg håber blot det er en PENDLER loppe, men den nåede at springe væk inden jeg fik den kvast..

• #3   27. jun 2018 hvilke produkter har i prøvet som hunden ikke tåler?
    Første træk er at få proppet noget behandlende i/på de hunde der kan tåle det som behandler i hjemmet. Bayvantic, advantic, Frontline combo.
    Og så må den sarte behandles med en kombi af program vet og capstar.
    Eller hvis i ikke har forsøgt det måske seresto halsbånd?

Program vet står aldrig alene i behandlingen. Det forhindre kun viderudviklingen ikke de nuværende lopper.

• #4   27. jun 2018 har prøvet diverse Pipetter, Bravecto m.m. men hun er ret så allergisk og tør ikke stoppe hende med noget gift.

har overvejet seresto for en periode (det kan i det mindste fjernes hvis hun skulle reagere på det)..

jeg synes es jeg har læst at lopperne skulle dø på program VET og enda også fået det at vide ved forhandleren - hmmm??

jeg har også 2 katte som er behandlet med program VET.

det "sjove" er at der INGEN tegn er på lopper på nogen af dyrene (udover den ene jeg finder til aften)
    kæmmer jeg finder jeg intet levende eller noget afføring i huden/pelsen.

håber det er en pendler-loppe..
    hvad kunne det eller være på markedet der ikke er skrappe sager...?

• #5   27. jun 2018 Trinol 810 til huset

• #6   27. jun 2018 med trinol - h or mange timer bør der så gå inden vi opholder os i huset igen??

• #7   28. jun 2018 Pas.. det må stå på produktet.
    Jeg har aldrig haft lopper.

• #8   28. jun 2018 Program vet dræber ikke lopper. Har du fået det at vide er det forkert.
    Det aktive stof er i blodet på hunden/katten og når så loppen bidder og spiser indtager den stoffet som lægges i loppeægene og forhindre disse udvikles til larver.

Derfor vil man kunne se voksne lopper og hundene vil kunne bides af lopper.
    Det er kun forebyggende.

Jeg synes det er et rigtig godt produkt og bruger det også selv. Men det kan ikke stå alene hvis der er lopper!

Jeg ville bruge noget der dræber også på de hunde/katte der kan tåle det. Det gør de nævnte pipetter feks. Således det kun er lopper på din sarte hund der reelt kan overleve.
    Og så sætte ind med kæmning hvis muligt. Evt. Bruge seresto eller capstar til den sarte hvis du tør og tror den tåler dette. Det er nemlig produkter der har/kan have kort virkning. Så tåler hunden det dårligt kan skaden begrænses.

De æg der evt. Er lagt i hjemmet inden i begyndte med program vet. Vil kunne udvikle sig - men de nævnte pipetter behandler jo også i omgivelserne så du får den bølge af lopper med ind i behandlingen via de hunde og katte der tåler det.

Vil du sprøjte hjemmet kan det nævnte købes i Matas eller en god super brugs. Der er vejledning på flasken om hvordan i bør agerer.

• #9   28. jun 2018 Undgå i øvrigt at vaske gulvet - fugtigt miljø er kræs for loppelarver.

• #11   28. jun 2018 Her er det Capstar hver 2. dag og Trinol 810.
    Du sprøjter og lukker et par timer og lufter så ud. Værre er det ikke. Trinol er langtidsvirkende, så lad være med at vaske gulv mv.
    Vi sprøjter alt der ikke kan gå i vaskemaskinen. Er hundene i sengen, så sprøjtes sengen også.
    Jeg jar hundesalon og jar ofte kontakt med lopper. Salonen bliver sprøjtet med det samme, så jeg undgår evt "smitte" til efterfølgende kunder.
    Her får katten Nexgard. Det fungerer rigtig godt og han slæber ikke lopper og flåter med hjem.

• #12   28. jun 2018 tak... tror jeg prøver Trinol i weekenden af et par omgange for at være helt sikker...

hundene bliver vasket I en shampoo som dræber lopper og udtørre eventuelle æg - capstar er i indkøbt..

• #13   28. jun 2018 Vi sprøjter soveværelset når vi er stået op og resten af huset om aftenen.
    da det er langtidsvirkende, så hjælper det virkelig godt.

• #15   28. jun 2018 Nej sikkert ikke, men hundene skal ikke have lopper og det sker hvert 2. år.

• #16   28. jun 2018 Når du har kat vil jeg holde mig fra trinol, det indeholder permethrin (som bayvantic), og er giftigt for katte.

• #17   28. jun 2018 kattene opholder sig ikke inde i vores hus før et døgn efter brugen, så tænker fare må være drevet over der..
    vi har før sprøjtet lejlighed med noget stads der var mere giftigt...

• #19   28. jun 2018 de er en kombination af ude inde, men de er mest inde;)
    går faktisk aldrig langt når de er ude..

jeg er ved at undersøge om de skal i pension eller hvad jeg lige gør med dem...

• #20   29. jun 2018 nogen der har prøvet flea-X??

Kommentér på:
arrrhgg lorte Lopper

Annonce