{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
857 visninger | Oprettet:

Anne-Mette T
Anne-Mette T
Tilmeldt:
7. nov 2007
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 2

Patella {{forumTopicSubject}}

Kære alle hundevenner,

Jeg er den lykkelige ejer af to mopser på 18 måneder. De er søstre og skønne sammen. Desværre har min ene mops - Emma - netop fået konstateret patella grad 2 i venstre bagben, og skal igennem en operation torsdag i næste uge. Jeg er SÅ nervøs for hundene er mine børn ??
Har I nogle erfaringer med operationen. Jeg følger alle restriktioner efter operationen og alt er planlagt, så Emma holdes i ro de efterfølgende 5 uger. Og jeg har valgt en erfaren kirurg. Er det ansvarligt at hjemtage hunden, samme dag hun er opereret? Hvordan er fremtidsudsigterne? Skal man være bekymret når de to søstre igen kan lege med hinanden? Jeg håber, at I kan øse ud med forhåbentlig gode erfaringer. Af hjertet tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Patella
  • #1   4. jan 2018 Hej

    Hvor er det trist. Vi har to hunde fra samme kuld - for 2 år siden blev begge hunde opereret i begge knæ (over to gange, med 6 ugers mellemrum, så det opererede knæ lige kunne komme sig)

    Angående genoptræning og ro, så kan anbefalingerne være forskellige fra dyrlæge til dyrlæge.

    Jeg har skrevet om det på min blog: http://tossetmedhund.weebly.com/mine-hunde/category/boss-loslashse-knaelig-2016

    Spørgsmål er velkomne, men det er nemmest for mig, hvis du læser blogindlægget først. Her er masser af info om vores oplevelse.
    Start nederst på siden.

    PS Begge hunde har det godt i dag. Den ene dyrker rally-lydighed på konkurrenceplan og den anden er "sofahund". De elsker lange gå ture, tricks- og balancetræning mm.
    Har også en blanding som er opereret i ét knæ for 1,5 år siden. Hun løber agility og væddeløb på konkurrenceplan.


  • #2   4. jan 2018 Hej Simone,

    1000 tak for din henvendelse. Jeg har læst nogle af dine blogindlæg allerede, men tror jeg starter forfra, så jeg får det hele med. Jeg kommer helt sikkert retur med spørgsmål. Min udfordring er, at jeg ikke er vant til at have to hunde. Emma kom først til huset, og Signe kom for 4 måneder siden, eftersom tidligere ejer ikke kunne have hende. Derfor adopterede vi hende, da det var Emmas søster. Jeg kan næsten ikke overskue, hvordan jeg skal holde de to hunde i ro, men det må være noget med, at de kommer i hvalpegård og hundebur på skift, så det ikke kun ‘går ud over’ den opererede Emma. Og hvad med fremtiden? Det lyder til, at hundene kan fungere fuldt ud normalt nogle måneder efter operationen, og man dermed ikke skal være bekymret for gode løbeturer og leg? Igen tak for henvisning til din blog. Det er guld værd for en bekymret hundemor. Mvh Anne-Mette


  • #3   4. jan 2018 Dejligt at det kan hjælpe smiley

    Ja du må bruge bur og massere af mental træning - til dem begge. Jeg synes det har været nemmere end jeg troede til at starte med, især med bur/løbegård.

    Man KAN jo være uheldig og der er ingen garanti på operationen, men vores og alle jeg kender pånær én har haft rigtig godt af operationen og kan alle gå, løbe, lege og træne som normalt. smiley


  • #4   7. jan 2018 Hej Simone, jeg har anmodet om medlemskab i PL gruppen på facebook. Jeg tror, at du er administrator. Håber at blive optaget. Tak. Mvh Anne-Mette

Kommentér på:
Patella

Annonce