582 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 14 Svar

Hundegæst og påtrængende hund Hundegæst og påtrængende hund

Hej alle sammen

Jeg har i dag hentet Malu (5år rhodesian) som jeg skal passe i 7 dage. Jeg har været lufter og passer for hende i næsten 3 år så jeg kender hende godt.

Hun er en ret dæmpet hund og er forsigtigt anlagt men ikke bange af sig.

Ecco er en lille energi bombe og synes allere det er helt fantastisk med en hundegæst.

Men... Hver eneste gang Malu bevæger sig tror han straks hun vil lege og kører sig selv helt op. Jeg har prøvet at stoppe det her overgearede halløj men Malu tror jeg er sur på hende også selvom jeg forsøger at gøre det stille og roligt.??

Når Malu går ind i stuen (hvor jeg og Ecco er) går Ecco efter hende og hun går ud af rummet igen, tydeligvis for at undgå Ecco.

Mit spørgsmål er om nogen har gode råd til hvad jeg kan gøre for at gøre det mere behageligt for begge hunde eller om jeg bare skal give dem lidt tid. Hun er jo kun lige kommet i dag og Ecco er allerede mere rolig men kan ikke styre sig når hun bevæger sig ??

Råd og erfaringer modtages med kyshånd ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hundegæst og påtrængende hund
  • #2   20. nov 2017 Sæt et børnegitter op mellem de to hunde eller hold Ecco i snor så du kan forhindre at han stresser op

• #3   20. nov 2017 Vi gik også en tur sammen lige da hun kom og det gik fint. Ecco kunne godt lave andet end at kigge på og snuse til Malu smiley
    Men jeg giver det tid og ser om hun ikke tør lidt op og Ecco falder lidt ned smiley

• #4   20. nov 2017 Han stresser op selvom han har snor på smiley
    Børnegitter har jeg ikke.
    Ecco kan godt ligge hos mig i sofaen selvom Malu er ude i gangen uden at stresse op men så snart hun bevæger sig må det ho betyde at der sker noget ??

• #5   20. nov 2017 Hvis du har snor på ham kan du vel forhindre ham i at følge efter hende;) og bede ham slappe af;)

• #6   20. nov 2017 Jo jeg kan bede ham om det men han gør det ikke ?? Heller ikke med snor på

• #7   20. nov 2017 Helt enig med Bodil. Du bliver nødt til at hjælpe Ecco med at falde ned. Så snor på ham, til han bliver mere rolig. Giv ham evt en masse lækre godbidder imens I sidder og han har snor på. Mad i maven får også stressen til at falde.

Det er synd og uholdbart hvis jeres gæstehund ikke kan bevæge sig rundt uden at have en hund efter sig.

• #8   20. nov 2017 Ja men helt ærligt, du har da vel så meget styr på din hund når du har snor på den, at du kan forhindre den i at følge efter gæstehunden! Det er ikke rimeligt for gæstehunden at blive forfulgt, det er bestemt heller ikke rimeligt over for din egen hund;) så du må så træde i karakter og sørge for at din hund forholder sig i ro så gæstehunden kan være der uden at blive generet! Det bedste ville være at skaffe et gitter, tiden kan blive lang hvis en af hundene skal være i snor i mange dage;) du kan heller ikke efterlade dem alene sammen hvis ikke du kan holde dem adskildt

• #9   20. nov 2017 Selvfølgelig kan jeg holde dem fra hinanden men det er for mig ikke en holdbar løsning. Gæstehunden kan jo så ikke være sammen med mig hele ugen hvis jeg skal holde min egen hund af hende. For selvom jeg holder min hund i snor i sofaen vil gæstehunden ikke komme tæt på.

Min egen flipper skråt hvis jeg er sammen med en anden hund og han ikke kan være med så kan heller ikke være med dem på skift. Jeg værdsætter dine råd men jeg ved at det ikke er en løsning i den her situation.

Jeg har sat noget for døren til stuen så de kan se og lugte hinanden men ikke gå efter hinanden.

• #10   20. nov 2017 Jeg tænker at din hund muligvis lærer at det at fjante rundt ikke er en god ide, når den får snor på så snart den kører sig selv op, og af igen når den er stille og rolig smiley

• #11   20. nov 2017 nu kan det jo være det kun er en overgang og han falder til ro indenfor en dags tid. ..

• #12   20. nov 2017 Nu har de snuset efter godbidder på gulvet sammen. De har spist aftensmad. Og nu har Malu lagt sig på Eccos pude i gangen og jeg har sat mit tørrestativ i døren til stuen så Ecco ikke kan nå hende. Så nu får hun ro derude indtil vi skal gå aftentur smiley

• #13   21. nov 2017 Morgen update. Ecco er betydeligt roligere omkring Malu og jeg stopper ham hvis han begynder at køre op overfor hende.
    Han er forsigtig når han opsøger hende og snuser stille og giver hende et lille slik på mulen. Meget klart at han bare gerne vil snakke med hende.:)
    Dog vil hun overhoved ikke have noget med ham at gøre ??

Han kører stadig lidt op når hun går rundt men ikke så meget som i går.
    Så jeg er forhåbningsfuld smiley

Nu får hun også lejligheden helt for sig selv i nogle timer i dag mens Ecco og jeg er til genoptræning. Så kan hun udforske det hele ordentligt uden at skulle bekymre sig om den irriterende baby ??

• #14   21. nov 2017 Det kan være hun er lidt stresset smiley

• #15   21. nov 2017 Tænker også hun er stresset og/eller utryg. Hun spiser heller ikke så godt som hun plejer

Kommentér på:
Hundegæst og påtrængende hund

Annonce