{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.118 visninger | Oprettet:

Mathias T
Mathias T
Tilmeldt:
19. aug 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

Tøj til yorkshire terrier? {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg vil købe en Yorkshire Terrier til min kæreste, men har læst at når de er ude i det kolde vejr skal de helst have en smule tøj på, spørgsmålet er bare, hvilken str bruger en "normal" Yorkshire i str?*
På forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tøj til yorkshire terrier?
  • Mathias T
    Mathias T Tilmeldt:
    aug 2017

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #1   19. aug 2017 Det samme med en gå sele til når vi henter den?
    Den er hvalp når den bliver hentet. smiley


  • #3   19. aug 2017 Jeg vil nok anbefale at være mere obs. arvelige sygdomme og, end tøj. smiley

  • #5   19. aug 2017 Lad os nu sige, at din kæreste rent faktisk har givet udtryk for at hun ønsker sig en yorkie og du har gjort et grundigt forarbejde med at finde den rette, så kan jeg anbefale en Curli-sele. Vores fik en str. XXXS (jep 3 x XS) da han var 8½ uge og den passer han sådan set stadig nu hvor han er blevet 1½ år.

    Halsbånd til yorkie-hvalpe er kun til navneskilt.
    Vores egen har kun halsbånd på nu fordi der er skilt i.

    Vores 2 pleje-yorkies går med halsbånd, da de ikke har fået deres seler med - og dem vi har til Cujo er for små.

    Vi har 2 der bruger str. 25 cm og 1 der bruger str. 30 cm i tøj, men de er så voksne. Da vores var lille brugte han 17-20 cm.

    Husk, at selvom de er i kategorien Selskabsterrier, så ér det en terrier og den skal aktiveres og stimuleres lige så meget som alle andre hunde.
    Det er netop derfor vi har 2 i pleje, med henblik på overtagelse, da de i eget hjem ikke bliver brugt.
    Min egen laver lidt næsearbejde, agility, tricks o.l. ud over de daglige ture ud i det blå.

    smiley



  • #6   19. aug 2017 Jeg synes du skal spørge opdrætteren efter anbefalinger. Racen svinger en del i størrelse, så det bedste bud på hvad der passer er opdrætterens..

  • #7   19. aug 2017 Ginne, det er det ikke altid. Nu har jeg oplevet en del yorkie-opdrættere i de yorkie-grupper jeg er i - og jeg har simpelthen måtte melde mig ud af flere.
    Den ene opdrætter anbefaler bl.a. at man bruger halsbånd fra man får hvalpen hjem, for "så kan du bedre trække hunden til dig, når den ikke vil gå mere; så viser du den hvem der bestemmer". smiley
    Så nej, det er bestemt ikke alle opdrættere der anbefaler det bedste. smiley


  • #8   19. aug 2017 Øv cujo smiley

  • #9   19. aug 2017 Ja, hun er admin i den ene yorkie-gruppe og jeg kunne slet ikke stå inde for hendes.....øh.....træningsmetoder.
    Hun var meget med at du skal vise hunden at DU bestemmer og i den dur. smiley
    Så der droppede jeg meget hurtigt ud igen.
    Én af hendes hvalpekøbere skrev så til mig privat, om jeg ikke kunne tænke mig at hjælpe med træning, da hun blev forbavset over opdrætters udmeldinger, men de boede desværre helt i Jylland.


  • #10   19. aug 2017 Man må altså godt nok have et problem, hvis man går meget op i at bestemme over en Yorkie. smiley smiley

  • #11   20. aug 2017 Ha ha så er vi to, der har meldt os ud af Yorkiegrupper på FB.
    Mine to Yorkier bruger stort set aldrig tøj, måske et par dage i januar- februar måned.
    Men som der bliver foreslået, er I nok nødt til at tage den med hen i en butik, hvor I kan prøve både tøj og sele på den.
    For de kan være meget forskellige i størrelsen.
    Held og lykke med det smiley


Kommentér på:
Tøj til yorkshire terrier?

Annonce