Svineknogle Svineknogle
God morgen
Jeg er måske overbekymret, men var nede hos den lokale slagter og hente en lille svineknogle der har lidt brusk, ikke er en bærende knogler og spare på marven.
Damen bag mig siger at hunden ikke må få svineknogler, at de splintre, men jeg har jo læst de må få dem rå?
Nu er jeg i vildrede, og google er slet ikke en hjælp.
Tør jeg godt give kødbenet til Ziva selvom det engang har sagt øf? Det hedder et nøgleben
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.479
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 67 Svar: 2.921
Jeg synes det lyder rigtigt og naturligt at de får ben at gnave på, det virker i mit hovede mere rigtigt end kun tørkost, men er helt nybegynder, så tør slet ikke kaste mig ud i at barfe - jeg ender bare med at fejlernære hende.
Flere skriver de får hård mave, men det er jeg ikke så nervøs for. Ingen kommer igennem livet uden at have prøvet både en diarre og en hård mave. Er mest de der splitre og passage igennem tarmsystemet jeg er nervøs for.
Hvor er det godt at i andre har erfaring, og har testet det af for mig. Det er virkelig sødt af jer
John : splitreskid er bare et andet ord for diarre ikke, og har intet med splitre at gøre, ikke?
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 30.451
aug 2007
Jeg er bare nervøs for, om jeg ville kunne få nok "andet" i drengene.
Kød og ben skal de nok spise
jun 2017
Et lille side spørgsmål, meget er jo billigere på frost og i omtaler det ind i mellem. Tøer i fx kyllingelår op først, eller gnaver de bare benene frosne? Hvad siger deres maver til frossent?
Jeg tænker min er ligeglad (fx is) og deres er betydeligt mere hårdføre end vores? Kan de få brainfreeze?
Fisk kan hun få i weekenderne. Manden vil meget gerne supplere med friskfanget.
jun 2017
Er der andre muligheder med tørfoder end råt?
Ja problemet med at fodre som man mener er bedst, er bare nemmest med erfaring
jun 2017
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Så - mit råd - prøv dig frem med svineben, men giv kun lidt ad gangen, så du kan se hvordan maven reagerer på det.
aug 2006
LIge præcis med schæferen, som har problemer med bugspytkirtlen, så er det hård kost at give fedt i de mængder.
Det kan - i allerværste fald - føre til akut bugspytkirtelbetændelse.
Og hvad mavesyre og ben angår - det er en sandhed med modifikationer at mavesyren opløser knoglerne.
Det gør de nu ikke helt.
Her ser vi en gang imellem en hund, der kaster knoglestykker op flere dage efter, de er indtaget.
I øvrigt meget naturligt.
Og vi kan da også se kalk i den anden ende - som IKKE er blevet neutraliseret af mavesyren
aug 2006
Eller mener du, at du har til gode at se, at fedt kan give problemer?
Her på HG var der en, der fik nogle enorme problemer fordi hunden spiste en mejsekugle.
Mine har også hugget sådan en en gang i mellem og jeg er ikke fedtforskrækket hverken på egne eller hundenes vegne - så mit indlæg var egentlig bare ment som et heads up. Hvad du gør med det er din sag
aug 2006
Derfor er det en god ting at have et øje på - for os alle, der ejer sådan en, uanset fodringsmetode
jun 2017
Tak for tricket med lige at fryse fisken i et par dage for at slå parasitter ihjel.
jun 2017
Jeg vidste ikke helt hvor meget kød de skulle have, men tænkte at det var det, der måtte være det interessante i benet. Men er da glad for at høre at det er medvirkende til at det hele glider fint igennem systemet.
jun 2017
Jeg tænker benene er de rene bakteriebomber? Hvor længe må hun have det inden jeg bør smide det ud? Eller er hundens mave fløjtende ligeglad?
På posen står der hendes mad kun må stå fremme en time og så skal den smides ud (bestemt ikke designet til en labrador) men tænker det er bakteriehensyn? Men det er der bestemt også i råt kød?
Morgenafføring: Helt perfekt!
jun 2017
Har kun en ting vi skal have trænet, kødben skal blive i haven. Det var mere lækkert hos slagteren, end det jeg fik op i hovedet i morges da jeg lå så sødt og sov da hun gerne ville dele og have opmærksomhed.
jun 2017
Men til mit held, ville hun ikke finde det interessant. Vi kan dele godbidder, mad, madskål. Fingrene i den og tage den fra hende. Jeg kan holde hendes kødben og hun logrer bare. Hvis hun kan vristre det fri, er hun strukket af langt om i baghaven om i noget buskads. Hun er lidt nervøs for om manden og jeg kunne have lyst til at tage hendes kødben for os selv igår. Det var lidt for lækkert til at dele.
Kan lige forestille mig kødben i stueplanten scenariet
Manden har en øltrold i haven, du kan løfte og så kommer der jordkølede øl op. Han fyldte den op, Ziva så det og syntes det så sjovt ud, og har besluttet sig for at grave øllene op
aug 2006
Det "gravede" han ned under sin madras...
Jeg behøver vel ikke at beskrive at vi var temmelig generede af stanken af lig, der pludselig opstod i stuen - og vi havde ikke nogen ide om, hvor filan det kom fra...
SÅÅÅ lækkert... med væske og det hele...
aug 2007
jun 2017
aug 2006
Det sparer noget rengøring
Svineknogle