1.415 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Maria B
Maria B
Følger: 3 Emner: 6 Svar: 66

Hund med HD Hund med HD

Hej hundemennesker ??
Vi har en lille mops på 1 år, som idag har fået konstateret dårlige hofter.
Ikke meget dårlige, men heller ikke gode.
Vi fik afvide at hun skal tabe sig lidt (hun vejer 6,5 kg)
Og at hun skal motioneres for at opbygge muskler, så vi har tænkt os at gå til svømning med hende 1 gang om måneden ca ??
Har i andre gode råd?
Og så sagde dyrlægen også at vi med fordel kan give hende noget kosttilskud med Glucosamin - har i nogen erfaringer med hvad der er bedst? For det er jo en jungle ??
På forhånd tak ????

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Samling af MARTINSEN GAS GRILL model 160 002 476 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med HD
  • #1   15. maj 2017 Svømning en gang om mdr er ikke ret meget.. gå på forskelligt underlag .. feks sand .. og små "bakker".

Vedr. tilskud så kig på Flexadin Advanced... ret nyt men jeg bruger det, og flere har gode erfaringer. Ellers kig på Svenska Djurapotek de har gode tilskud.

Hvad fodrer I med nu?

• #3   15. maj 2017 Glemte lige... få tid hos Charlotte Frigast, kiopraktor. Hun er god og kan tjekke om hunden ellers har problemer samt give jer super øvelser, som vil styrke hunden.

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#4   15. maj 2017 Hvor ligger den kiropraktor? smiley
    Og kender du priserne?

Vi fordrer 50% barf og 50% tørfoder (Acana og Orijen) smiley
    Jeg synes Flexadin er meget dyrt ??

• #5   15. maj 2017 Ja de kan være dyrt at have hund... synes nu ikke 200 kr pr mdr er slemt, hvis det kan hjælpe ens hund.

Frigast bor ved Ringsted, men man kan få tider hos hende på Poppelstykket også, hvor hun kommer jævnligt.. pris kommer an på behandling... jeg har givet fra 350-500 ca.

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#6   15. maj 2017 Hende vil jeg lige kigge nærmere på - tak for tippet smiley
    Jeg har kigget lidt på produkterne fra Svenska Djurapotek - men hvilken skal man vælge?
    Der er jo mange forskellige slags, men hvad er forskellen?

• #7   15. maj 2017 Man kan altid kontakte dem.. og de kan hjælpe.

Jeg ville først få en hurtig tid hos Frigast... hvis hunden aflaster kan dette give nye problemer, og dette kan hun fixe som det første. Frigast kan give jer øvelser, som vil styrke hunden.

Jeg ved godt, at Flexadin er dyrt... eller ja 200 kr pr mdr stadig er lidt.. men flere har gode erfaringer... igen hør Frigast ad.

Er der taget røntgen og hvad status har dyrlægen givet hofterne??

• #8   15. maj 2017 Fik du en vurdering af hofterne? Eller er billeder sendt ind til kennelklubben for at blive vurderet?
    Alt efter graden er i måske berettiget til refusion ved jeres opdrætter.
    Prøv at kontakte dem.

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#9   15. maj 2017 Hun har ikke direkte fået status og bogstav på hofterne, men bare at de er løse.
    Jeg forsøger i dette øjeblik at få fat i dyrlægen og hører om han kan sige mere præcist, hvad status er.

Jeg synes man hører om mange forskellige kosttilskud - Flexadin, Canosan, svenska djurapotek osv.
    Men det kommer vel også helt an på hvad der er galt med hunden?

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#10   15. maj 2017 De er ikke sendt ind til DKK, men jeg skal ha' fat i deres juridiske afdeling her når de har telefon tid.
    Dyrlægen har erklæret dårlige hofter, fordi han kan trække dem ud af skålen.
    Hun er blevet tjekket på Faxe dyrehospital.

• #11   15. maj 2017 Maria super I har været i Faxe... hos Ken eller Lars??

Tilskud er en jungle... og I må se, hvad jeres hund fungerer bedst på.

Svenska kunne være Multiflex/Athlet eller Senior (ikke pga alder men ja hofterne)

Igen Frigast vil også kunne hjælpe ... og give jer den bedste start på at få styrket jeres hund korrekt. Frigast er uddannet dyrlæge og virkelig dygtig.

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#12   15. maj 2017 Vi var hos Lars.
    Men som han sagde - det kan være hun får problemer med årene og det kan være hun aldrig bliver mærket af det.

Jeg prøver at ringe til Charlotte - tak for tippet smiley

• #13   15. maj 2017 Det vigtigste er at I netop har været hos de bedste... og I nu kan gøre alt for, at hunden ikke kommer til at mærke det.

• #14   15. maj 2017 Normalt nemmest at skrive SMS eller mail til Charlotte... eller ring til Poppelstykket og hør om hun har givet næste dato til dem..

• #15   15. maj 2017 Hvis det er en DKK hund, skal du have fat i opdrætter nu. Det er vigtigt.

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#16   15. maj 2017 Men jeg undres over vi ikke har fået en decideret status på hofterne smiley
    Jeg prøver at maile hende - tusind tak for alle dine svar!

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#17   15. maj 2017 Jeg ringer til vores opdrætter senere idag smiley

• #18   15. maj 2017 Man får ikke en status fra dyrlægen.
    Man køber en rekvisition hos DKK, tager til dyrlægen som tager fotos og indsender dem til vurdering. DKK får vurderingen og melder den ud til dig. Sådan er proceduren.

• #19   15. maj 2017 Men Malene er det med rekvisition det her??

• #20   15. maj 2017 Vi fik ikke en rekvisition på vores tidligere labrador da han var under 12 måneder gammel da vi tog de første fotos. Status på skelettet var så ringe at han blev aflivet et par uger efter

• #21   15. maj 2017 Hvis det er en DKK hund ville det jo give god nok mening at få det registreret. Mon ikke dyrlægen er ok med at sende ind på efterbud.. det er jo trods alt ikke for at snyde noget bedre, man har fået hunden tjekket uden rekvisition i denne sag.
    Jeg kunne godt forestille mig opdrætteren vil have en gradstatus oplyst i forbindelse med reklamation.
    Om denne er lige så interesseret i at det registreres kan jeg betvivle - og der kom lige en fordom frem smiley

• #22   15. maj 2017 Om det er med rekvisition eller ej, er dyrlægerne meget forsigtige med at give et bogstav (status), fordi de så nemt kan blive holdt op på det svar. Derfor siger de som regel det andet (godt, dårligt, rigtigt dårligt)

• #23   15. maj 2017 Næh men hvis der ikke er rekvisition så kommer der jo heller ikke status fra DKK.

• #24   15. maj 2017 Nå sådan, nej nej smiley
    Men det kan hun så bestille.

• #25   15. maj 2017 Det afhænger også af alderen Malene. Alt kommer jo ikke på Hundeweb har vi oplevet

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#27   15. maj 2017 Jeg vidste ikke alt det her omkring rekvisition.
    Jeg fik taget billeder og tjekket hende fordi hun sagde knæk lyde fra hofterne. Jeg betvivler dog lidt svaret vi har fået, fordi han sagde som han gjorde. Og vi har ikke fået noget bogstav på det.
    Jeg må indrømme at jeg er i vildrede.

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#28   15. maj 2017 Hun skal ikke bruges i avl skal det lige siges.
    Hun er 1 år nu.
    Er det er krav at DKK vurdere hofterne hvis ikke hun skal bruges til udstilling eller avl?

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#30   15. maj 2017 Helt bestemt.
    Det troede jeg bare en dyrlæge kunne vurdere.
    Nu er der 2 dyrlæger der har kigget på hende og hendes røntgen billeder.

• #31   15. maj 2017 Forstår ikke hvorfor de ikke giver status ... det er jo netop ikke sendt til DKK.

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#33   15. maj 2017 Nej, lige præcis.
    Vi overvejer nu at opsøge en helt 3 dyrlæge for at få svar. Og evt inddrage DKK. Jeg er godt nok forvirret.

• #35   15. maj 2017 Start med at hør dyrlægen hvor du har fået taget billederne om denne vil give en status. Hvis ikke så hør om de vil bruge de "gamle" billeder til en sådan senden ind til DKK vurdering.
    Det skal de simpelthen sige ok til i min optik.
    Du er jo nødt til at vide hvordan og hvor slemt hunden er syg i din snak med DKK og med opdrætteren om evt. Refusion.
    Jeg tvivler på opdrætteren synes det er helt ok dyrlægen bare siger det ser løst ud...
    derfor kan registreringen være et rigtig godt værktøj til at vurderer hvor syg er hunden og dermed hvormeget bør du kompenseres ved opdrætteren.

• Maria B
    Maria B Tilmeldt:
    maj 2008

#38   15. maj 2017 Jeg ved ikke om billederne er "gode" nok til DKK.
    Ellers skal vi ha' taget ny billeder og bestilt en rekvisition.
    Nogen der kan forklare præcis hvordan man gør det?

• #39   15. maj 2017 På hundeweb bestiller du en rekvisition.
    Den tager du med til dyrlægen. Dyrlægen sender så dine billeder til vurdering (eller tager nogle nye og så sender dem.)

Kommentér på:
Hund med HD

Annonce