{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.509 visninger | Oprettet:

Malteser hvalp på 6 måneder :O) {{forumTopicSubject}}

Hej Hundegalleri ^^

Jeg er så heldig at jeg har ''fået'' mig en hund som jeg skal hente i starten af marts. :o)

Jeg er ikke bekendt med racen men har læst en masse på nettet. Men er mere interesseret i at høre nogle faktiske ejere af racen.

Så er der noget jeg burde vide om racen, gode tips, et eller andet? så tager jeg imod dem med kyshånd

På forhånd tak :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Malteser hvalp på 6 måneder :O)
  • #2   22. feb 2017 Vær obs. patella luxation (løse knæskaller). Det er en rigtig møj sygdom, som er arvelig, og som gerne springer en eller flere generationer over. Så forældrene, bedsteforældre, fætre, kusiner osv, skal være testet.

Og køb nu hund med hjernen, og ikke så meget med hjertet. smiley

• #3   23. feb 2017 Der er en rigtig god gruppe på Facebook som hedder Malteser Danmark, man søger ind i gruppen og får en pb tilbage med regelsættet (under besked anmodninger) som man skal sige ja til inden man bliver lukket ind. Dette gør at det er den mest rolig og behagelige gruppe jeg selv er medlem af på FB

Jeg har selv Molly som vi overtog sidste år i Maj (som er på billedet)... Hun var også 6 mdr. gammel da vi overtog hende.
    Jeg/Vi kendte intet til racen men er blevet SÅ positivt overrasket over de fantastiske personlighederne racen har.
    Men jeg er virkelig også blevet overrasket over alt den pelspleje der følger med racen, hvilken selvfølgelig kommer an på hvad du vil bruge hunden til, skal den udstilles og være langhåret eller være hyggefis og bamseklippet...

Der er også snakken om tøj vs ikke tøj. Min Molly fryser i det her vejr (hun får nemt blærebetændelse) og hun vil ikke gå ud uden tøj på (et dækken eller lign.) Så selvom jeg altid har været stor modstander af tøj til dyr, så har jeg måtte bukke mine principper...

En god ide er at få så meget af vide om hendes/hans liv før nu.. Både om opdrætter / avler osv...
    Knus og tillykke med ham / hende smiley

profilbillede
  • #4   23. feb 2017 Maltesere er verdens skønneste hund, jeg har selv 3 af slagsen.
    Som #3 skriver, er der mange, der bliver overraskede over, hvor meget pelspleje en malteser kræver.
    Og uanset hvilken holdning du har til hunde og tøj, så har maltesere brug for et godt dækken, når det er koldt.
    Held og lykke med vapsen smiley :-) smiley

• #5   23. feb 2017 Du skal bede opdrætteren eller tidligere ejer om at vise dig hvordan du griber pelsen an! Både i hverdagen, ved bad og på længere sigt. Bed om anbefaling af shampoo, balsam, hårkur, udredningsspray, børster, karte og kam hvis det ikke medfølger!
    I løbet af de næste par måneder begynder din hund at skifte fra hvalpe pels til voksen pels, og i den periode vil pelsen være super sart og virkelig filtre og kræve daglig gennem børstning. Ikke bare overladisk men seriøs gennemredning!
    Det er vitalt hunden allerede nu er påbegyndt træning i pelsplejen!
    Du skal forvente daglig fokus på pelsen fra ca. 8 måneders alderen og typisk ca. 4 måneder frem.. ( sådan er det i hvert fald for fætter/kusineracen Bolognese).

Kommentér på:
Malteser hvalp på 6 måneder :O)

Annonce