2.509 visninger
|
Oprettet:
Malteser hvalp på 6 måneder :O) {{forumTopicSubject}}
Hej Hundegalleri ^^
Jeg er så heldig at jeg har ''fået'' mig en hund som jeg skal hente i starten af marts. :o)
Jeg er ikke bekendt med racen men har læst en masse på nettet. Men er mere interesseret i at høre nogle faktiske ejere af racen.
Så er der noget jeg burde vide om racen, gode tips, et eller andet? så tager jeg imod dem med kyshånd
På forhånd tak :o)
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 13.986
Og køb nu hund med hjernen, og ikke så meget med hjertet.
maj 2014
Følger: 2 Følgere: 7 Hunde: 1 Svar: 5
Jeg har selv Molly som vi overtog sidste år i Maj (som er på billedet)... Hun var også 6 mdr. gammel da vi overtog hende.
Jeg/Vi kendte intet til racen men er blevet SÅ positivt overrasket over de fantastiske personlighederne racen har.
Men jeg er virkelig også blevet overrasket over alt den pelspleje der følger med racen, hvilken selvfølgelig kommer an på hvad du vil bruge hunden til, skal den udstilles og være langhåret eller være hyggefis og bamseklippet...
Der er også snakken om tøj vs ikke tøj. Min Molly fryser i det her vejr (hun får nemt blærebetændelse) og hun vil ikke gå ud uden tøj på (et dækken eller lign.) Så selvom jeg altid har været stor modstander af tøj til dyr, så har jeg måtte bukke mine principper...
En god ide er at få så meget af vide om hendes/hans liv før nu.. Både om opdrætter / avler osv...
Knus og tillykke med ham / hende
jul 2009
Følger: 21 Følgere: 38 Hunde: 4 Emner: 78 Svar: 3.278
Som #3 skriver, er der mange, der bliver overraskede over, hvor meget pelspleje en malteser kræver.
Og uanset hvilken holdning du har til hunde og tøj, så har maltesere brug for et godt dækken, når det er koldt.
Held og lykke med vapsen :-)
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
I løbet af de næste par måneder begynder din hund at skifte fra hvalpe pels til voksen pels, og i den periode vil pelsen være super sart og virkelig filtre og kræve daglig gennem børstning. Ikke bare overladisk men seriøs gennemredning!
Det er vitalt hunden allerede nu er påbegyndt træning i pelsplejen!
Du skal forvente daglig fokus på pelsen fra ca. 8 måneders alderen og typisk ca. 4 måneder frem.. ( sådan er det i hvert fald for fætter/kusineracen Bolognese).
Malteser hvalp på 6 måneder :O)