{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

Tudseforgiftning - hold godt øje <3 {{forumTopicSubject}}

Vi passer i disse dage mine svigerforældres to hunde.
Søndag aften tog vi ud i deres hus på landet, da det er noget nemmere at have tre hunde der.

Felix, en cavalier King Charles, fløj pludseligt igennem haven efter en stor fed tudse. Heldigvis fik jeg ham stoppet før han fik bidt i den, men at han snuste var nok til at han kastede op i stride strømme, indtil jeg fik spulet hans mund og snude med vand.

Så hvis jeres kære vapser pludseligt kaster vanvittigt op, så prøv lige at spule dem og tjek dem i munden. Og ellers hold rigtig godt øje i disse varme og fugtige måneder. Og hold rigtig godt øje med symptomerne - desorientering, skummen om munden, og utilpashed. Og husk at det ikke kun er tudser som forgifter, så er I i tvivl, så skynd jer til dyrlægen.

Felix har det heldigvis rigtig fint igen! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tudseforgiftning - hold godt øje <3
  • #1   5. jul 2016 Anede slet ikke at tudser skulle være farlige for vovserne,, Caos har godt nok set lidt underlig ud når han har haft kystøjet for tæt på sådan en, men nogengange har en godbid klaret det og andre gange er der ingenting men igen, nu er der også ca 15kg forskel på dine svigerforældres hund og min hund, små hunde er måske mere modtagelige,, jeg ved det ik, for som sagt, så anede jeg ikke at de kunne være farlige for hunde, vidste kun at de kunne udskille noget vis kroppen som gør at de smager grimt og derfor lader dyrene dem nogengange være

• #2   5. jul 2016 Jeg har nu heller ikke tænkt særligt meget over det, før søndag. Men nu er Milo heller ikke så interesseret i at jage små ting smiley

I DK er tudserne ikke så farlige, de giver bare ubehag. Men i de mere tropiske lande kan de været meget giftige.

De har en kirtel på ryggen som udskiller gift, så når hunden kommer i kontakt, sætter det sig om snuden/i munden. smiley

Kommentér på:
Tudseforgiftning - hold godt øje <3

Annonce