Trækker vejret unormalt Trækker vejret unormalt
Godaften
Jeg har en lille forespørgsel ang Ludvigs vejrtrækning. Jeg ringer selvfølgelig til dyrlægen som det første i morgen.
Jeg ved ikke om det altid har været sådan, men efter at min far pointerede det i går har jeg lagt mere mærke til det og kan godt se at han måske ikke trækker vejret normalt.
Hans vejrtrækning kan godt være dyb og 'normal' som jeg vil kalde det. Men hans vejrtrækning foregår ofte i flere stop. Lidt ligesom når vi mennesker hulker. Jeg kan selvfølgelig kun se hans vejrtrækning når han ligger ned og er rolig. Jo mere jeg kigger, jo tydeligere forekomme det.
Min far tænkte noget hjerte/lungeorm. Er der nogle som har set til ovenstående og ved hvad det måske kan være?
jun 2014
Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 22 Svar: 922
Ydermere har jeg mistanke om at han har medfødt luftrørskolaps. Men dette tænker jeg kun udvikler den tørre hoste han kan få når han enten drikker, spiser eller bliver lidt for opkørt eller spurter rundt.
jun 2014
Uanset hvad tænker jeg at få tjekket for hjerte/lungeorm.
jun 2014
Han er ikke diagnosticeret, men havde en tidligere hund med diagnosen og det minder om det.
jun 2014
jun 2014
jun 2014
Tænker skygge på altanen må være mit bedste bud.
Ludvig skal forresten til dyrlægen her i dag kl. 15, så må vi se om de finder noget
jun 2014
Hvis snap testen ikke viser noget og dyrlægen ikke finder andet, bliver det næste selvfølgelig lorteprøver
Jeg vil hellere være på den sikre side i hvert fald.
Assistenten rådede mig til at komme i dag inden det blev weekend såfremt der skulle vise sig at være noget.
jun 2014
Ingen hjerteorm og ellers er han fin.
Skal aflevere prøver på mandag og så tror jeg vi er dækket godt ind.
jun 2014
jun 2014
jun 2014
Hans vejrtrækning er også mere eller mindre normal igen
jun 2014
Jeg holder selvfølgelig øje med ham og hvis han begynder igen, så er det klart at vi må have fundet årsagen.
Lige nu er alt normalt og så er jeg ikke så panikken.
Det kan også have været forkølelse lige så vel det har kunne være alt muligt andet mærkeligt.
Dyrlægens svar var også at vi selvfølgelig bare henvendte os hvis det kom tilbage og jeg vil hellere afsted en gang for meget end en gang for lidt.
Trækker vejret unormalt