672 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Trækker vejret unormalt Trækker vejret unormalt

Godaften

Jeg har en lille forespørgsel ang Ludvigs vejrtrækning. Jeg ringer selvfølgelig til dyrlægen som det første i morgen.

Jeg ved ikke om det altid har været sådan, men efter at min far pointerede det i går har jeg lagt mere mærke til det og kan godt se at han måske ikke trækker vejret normalt.

Hans vejrtrækning kan godt være dyb og 'normal' som jeg vil kalde det. Men hans vejrtrækning foregår ofte i flere stop. Lidt ligesom når vi mennesker hulker. Jeg kan selvfølgelig kun se hans vejrtrækning når han ligger ned og er rolig. Jo mere jeg kigger, jo tydeligere forekomme det.

Min far tænkte noget hjerte/lungeorm. Er der nogle som har set til ovenstående og ved hvad det måske kan være?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Montering af 75' og 55' tv'er. Beslag, skruer og ravplugs haves. Væggen er af beton 1.400 kr.
  • Hænge 3 ferm Living hylder op og et stort maleri 600 kr.
  • Hjælp til diverse have arbejde. Fejning af blade, fjern ukrudt, kør jord ind, oprydning 1.000 kr.
  • Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Spartling af vinduer indendørs 3.900 kr.
  • Måske udskift af rør/ hane på rør til udvand i kælder 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trækker vejret unormalt
  • #1   16. jun 2016 Til ovenstående skal siges at hans adfærd udover er uændret.

Ydermere har jeg mistanke om at han har medfødt luftrørskolaps. Men dette tænker jeg kun udvikler den tørre hoste han kan få når han enten drikker, spiser eller bliver lidt for opkørt eller spurter rundt.

• #4   16. jun 2016 Men ville han så ikke hoste meget hvis det var kennelhoste?

Uanset hvad tænker jeg at få tjekket for hjerte/lungeorm.

• #6   16. jun 2016 Jeg er næsten sikker på at det hos Ludvig er luftrørskolaps. Han har haft det siden han var hvalp, er tjekket for kennelhoste før hvor han også havde det. Han er 4 nu.

Han er ikke diagnosticeret, men havde en tidligere hund med diagnosen og det minder om det.

• #7   16. jun 2016 Men jeg holder selvfølgelig alle muligheder åbne, så længe han er eller kan blive rask såfremt han fejler noget.

• #10   16. jun 2016 Så håber jeg ikke at det bliver varmt i weekenden. Får sgu nok ikke lov at ligge lorte i køleskabet hos den gamle smiley

• #12   17. jun 2016 Det lyder omstændigt smiley

Tænker skygge på altanen må være mit bedste bud.

Ludvig skal forresten til dyrlægen her i dag kl. 15, så må vi se om de finder noget smiley

• #14   17. jun 2016 Min far tager ham til dyrlægen.

Hvis snap testen ikke viser noget og dyrlægen ikke finder andet, bliver det næste selvfølgelig lorteprøver smiley

Jeg vil hellere være på den sikre side i hvert fald.

Assistenten rådede mig til at komme i dag inden det blev weekend såfremt der skulle vise sig at være noget.

• #15   17. jun 2016 Så har de været afsted.

Ingen hjerteorm og ellers er han fin.

Skal aflevere prøver på mandag og så tror jeg vi er dækket godt ind.

• #16   17. jun 2016 Han fik desuden også tjekket infektionstal efter hans sidste dyrlægebesøg og disse var også helt fine.

• #18   18. jun 2016 Nej det tror jeg ikke Lykke A. Han lyder ikke anstrengt og trækker normalt vejret som han skal.

• #19   21. jun 2016 Ingen lungeorm til hr. Ludvigsen.

Hans vejrtrækning er også mere eller mindre normal igen smiley

• #21   21. jun 2016 Ja de var negative, det samme var SAP testen.

Jeg holder selvfølgelig øje med ham og hvis han begynder igen, så er det klart at vi må have fundet årsagen.

Lige nu er alt normalt og så er jeg ikke så panikken.

Det kan også have været forkølelse lige så vel det har kunne være alt muligt andet mærkeligt.

Dyrlægens svar var også at vi selvfølgelig bare henvendte os hvis det kom tilbage og jeg vil hellere afsted en gang for meget end en gang for lidt.

Kommentér på:
Trækker vejret unormalt

Annonce