1.582 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 39 Svar

Useriøse henvendelser Useriøse henvendelser

Hej alle smiley
Da jeg ikke bruger hg specielt meget kun opdatere lidt på min hunds profil og sådan kender jeg ikke så meget til det men efter jeg har oprettet en annonce på min hund har jeg modtaget total irrelevante kommentar, lidt groft sagt var der en der skrev om jeg ikke havde krav om stamtavle fordi der i hendes kontrakt stod at hun ikke måtte avle udenfor FCI tavler så det måtte der da i hvert fald også stå i min.
Kan jo så se at der generelt i mange annoncer er lignende kommentar fra folk der bare sidder og venter på de kan komme med sådanne kommentarer.
Så ville bare høre om det er normal procedure her?
Undskyld min lidt sure tone men bliver da en smule irriteret over det smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine - Skiftning af afløbsslange 1.400 kr.
  • Montering af front på Ikea køleskab 600 kr.
  • El Løbehjul 500 kr.
  • plæneklipper knivslibning 500 kr.
  • Afmontering af induktionskogeplade og installation af ny induktionskogeplade samt opsætning af kontakt på væg til samme. 1.000 kr.
  • Flytte kommoder mm. 2.293 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Useriøse henvendelser
  • #1   11. maj 2016 Det er normal procedure at folk herinde, altså flertallet af brugere herinde er modstander af avl begået med hovedet under armen.
    Så når der oprettes useriøse annoncer med at fido gerne vil være far, så vil sådan en annonce få masser af negativ opmærksomhed, da den pågældende bruger ikke har et klap begreb om avl overhovedet, hvilket vedkommende allerede har vist med sin tekst i annoncen.

Går ud fra at du også er modstander af hovedløst avl ?

• #2   11. maj 2016 Så du mener jeg mangler sundhedsresultater på min annonce?
    Jeg synes selvfølgelig også at hunde skal være sunde og raske men det kan hunde også godt være uden stamtavle?
    Jeg vil selvfølgelig også gerne have den hund han bliver parret med lever op til mine forventninger ellers havde jeg jo ikke brugt 6000 på at få ham undersøgt! Men det kommer da ved gud ikke andre ved medmindre de er interesseret i at bruge ham

• #3   11. maj 2016 Sådan er det online media. Folk skriver hvad de lige føler for smiley både i debatter og annoncer.

Man kan vælge enten at svare stille og roligt, slette evt. Kommentare eller se bort fra dem. Men de er der..

Til sådan en kommentar kunne man jo bare svare - nej der er ikke sådan en klausul i min kontrakt på hunden, og jeg vurderer den enkelte tæves kvaliteter ved henvendelse.

Jeg tænker også kommentaren kunne være velment, for at gøre dig bevidst om der er en sådan klausul.. Mange glemmer hvad de skrev under på for år tilbage, og det ville være træls at få egen hunds opdrætter p nakken fordi man ikke var obs på sådan en ting.

• #5   11. maj 2016 opdager jeg at mine hvalpe køber laver hvalpe uden tavle afhenter jeg hunden tilbage samt der er lagt en bod på det de skal betale ,det skeriver de under på i købesaftalen så den kan de ikke løbe fra , jeg er selv en af dem der kommer med en besked hvis jeg opdager at folk vil parre uden de ved hvad de laver

• #6   11. maj 2016 Jeg har ikke set din annonce, jeg udtaler om hvordan folk generalt ser på avl.

Jeg skrev så at jeg formodede at du med din han der har tavle ikke gik ind for hovedløs avl, men kan se på dit svar at det gør du så.

Dvs du bruger 6000 kr ( dit eget udsagn ) på at sundheds checke din hund, blot for at smide ham på tilfældige tæver.
    Det er sjældent at folk med en hund der har tavle og fine resultater vil gøre det smiley

• #8   11. maj 2016 Så slipper du for useriøse henvendelser fra tilfældige tæveejere med utjekkede hunde

Det kan man vist ikke slippe for, for søøøøøde Molly uden tavle har jo bare verdens bedste sind, og er såååå smuk og vil såååå gerne være mor smiley

• #12   11. maj 2016 Nej jeg vil ikke bare tage en tilfældig tæve og det har jeg heller ikke på noget tidspunkt påstået?
    Jeg bliver bare irriteret over at folk som ikke er interesseret i at bruge ham alligevel blander sig for hvis jeg ville kommer det vel ikke dem ved alligevel?
    Jeg tog det også ganske fint synes jeg lige da hun spurgte synes så hun virkede lidt arrogant derefter og så blev jeg irriteret smiley

• #16   11. maj 2016 (hvad er eic?)

• #18   11. maj 2016 Tak, så blev jeg lidt klogere, det lyder godt nok ikke rart for hunden smiley

• #21   11. maj 2016 Jeg slog lige et smut forbi din annonce af ren nysgerrighed. Min kæreste og jeg er pt. selv på udkig efter en labrador der passer til os, og derfor har vi sat os vældig godt ind i arvelige sygdomme, men også farvegenetik.

Jeg er nødt til at spørge om din hund er gentestet for faravegenerne siden du med sikkerhed kan sige at han bærer alle tre farver, eller har han fået hvalpe før eller? Jeg har bare ikke mødt ret mange opdrættere der bruger penge på at farveteste deres hunde, men ved som regel hvis de har en dominant sort.

Undskyld min nysgerrighed og OT, men jeg vil bare gerne lære mere hvis der er noget jeg har fået forkert fat i. smiley

• #22   11. maj 2016 Jeg kunne ikke drømme om at bruge en tæve som ikke er testet fri for EIC!!!

Ja han er testet for hvilke farver han bærer smiley

• #23   11. maj 2016 Denne annonce har taget lidt en forkert drejning smiley Ville jo egentlig bare spørger om det var normalt folk blandet sig hvor det måske ikke er nødvendigt? smiley

Men for lige at slå noget fast så, ja jeg kunne godt skrive i annoncen han er bærer af EIC men så kunne jeg også skrive han er fri for CNM. Men jeg forventer lidt at tæve ejer også undersøge noget om min hanhund lige som jeg også vil tjekke op på tæven (herunder at hun er testet fri for EIC) inden jeg siger ja til en parring. Netop af den årsag har jeg skrevet hans DK nummer!

Det er ikke unormalt at opdrætter ved hvilke farver deres hund bærer da det at blande brun og gul kan give pigmentfejl smiley

• #24   11. maj 2016 Heidi H: Grunden, til at folk kommenterer, blander sig og stiller spørgsmål herinde fremfor fx på den blå avis, er, at det her er et hundeforum. De folk, der sidder bagved skærmene her på siden og læser med er hundeNØRDER og de ELSKER hunde, alle hunde, på en måde også din hund, eller i hvert fald de hvalpe, du vil lave. Forstået på den måde, at man ønsker kun det aller bedste for alle hunde, derfor blander man sig, når man ser, det måske ikke er tilfældet. smiley Jeg er ret sikker på, at folk ikke kommenterer på din annonce for at irritere dig, men for at hjælpe dig til forhåbentligt at få et kuld hvalpe som er bedre end din egen hund. Det må vel altid være målet? At forbedre hvad man har, og derfor sundhedstjekker man i hoved og r*v, og derfor søger man ikke hvad som helst at avle på, og man tænker sig i det hele taget godt om. (Som jeg jo også godt kan se udfra dine svar her, at du har gjort, taler mere generelt her) smiley

• #25   11. maj 2016 Heidi: Brugerne herinde er passionerede hundetosser.
    Jeg tror bestemt ikke, at de kommentarer du modtager, skal betragtes som arrogante og nedladende, men snarere er et udtryk for bekymring, i forhold til evt. hvalpe, der vil komme ud af din avl ... (jeg har ikke læst din annonce, så jeg skriver ud fra oplysningerne i denne tråd).

Du kan føle, at ingen har ret til at blande sig, men jeg tror de fleste herinde er ret ligeglade, såfremt der er den mindste chance for, at deres kommentarer kan hjælpe evt. hvalpe, eller oplyse evt. hvalpekøbere (i nogle annoncer hvor sælger er rovavler), fra at støtte sådan noget svineri, og fra af uvidenhed, at ende med en hvalp, der er meget stor risiko for bliver syg/eller hvor købers kompetencer ikke rækker, fordi de ikke kan gennemskue sælgers løgne ...

Herinde tror jeg, at man altid kan regne med, at brugerne har enhver hunds bedste interesse i mente, først og fremmest. Så kommer hundeejerens følelser som regel i 2. række.

Meningen er såmænd god nok :o)

• #34   11. maj 2016 Der sidder en fast flok og bare venter på nye annoncer de kan rakke ned på. Oprettede en tråd om det på et tidspunkt da det bare er dårlig stil.
    Find et andet sted at annoncere hvor hunde uden stamtavle også er velkomne. Og hvor krydsninger også godt kan være en dejlig "race"

• #37   11. maj 2016 Konklusionen dengang jeg oprettede den anden tråd var jo så bare at stamtavle er IKKE en sikkerhed for sunde hunde!! Den kan i ikke bruge

• #42   11. maj 2016 OG det var så mig der var den "ubehøvlede" der spurgte ind til om TS var helt sikker på at der ikke var en klausul i kontrakten om kun at anvende hunden i FCI regi (som jeg VED at mange lab-opdrættere har). Men jeg kunne jo også bare lukke r**** og lade TS få ballade, hvis det viste sig at der rent faktisk VAR en klausul.

Jeg ved ikke HVOR jeg var ubehøvlet (heller ikke da jeg blev kontaktet på PB af TS)!!??

• #43   11. maj 2016 Jeg havde som sådan heller ikke noget i mod at du spurgte men da jeg så skrev der ikke stod noget i kontrakten, så fik du det til at lyde som om at jeg var fuld af løgn måske det ikke var ment sådan men det lød virkelig sådan. Du synes jo nærmest jeg var et åndssvagt menneske fordi jeg skrev der ikke stod noget, på trods af jeg på intet tidspunkt skrev om hvor vidt jeg ville bruge en tæve uden stamtavle!

Det er ikke en hemmelig mickey er bærer af EIC og det var også det første jeg skrev til Mette.

Men som sagt regner jeg med at folk undersøger ting omkring ham ligesom jeg vil tjekke op på tæven! Ligesom jeg ikke bare købte en hvalp fra den første og bedste men at jeg kiggede på flere kenneler!

• #44   11. maj 2016 Jo mere, du skriver, jo bedre!
    Folk spørger, fordi det ikke fremgår nogen steder.

Det er 100 gange nemmere, at du skriver, han er bærer. Så kan en ejer af en også bærende tæve hurtigt springe videre, for det er ikke relevant for sådan en tæveejer.

• #46   11. maj 2016 Man kan kun finde ud af at han er bærer af sygdommen, hvis man er medlem af DKK og dermed har adgang til Hundeweb. Og hvor mange der laver blandingshunde er medlem af DKK?

Jeg har ALDRIG nogensinde skrevet at du var fuld af løgn. Skal jeg gengive vores PB`er?

• #47   11. maj 2016 Ja men jeg laver ikke blandingshunde, det har du formodet at jeg gør!

• #48   11. maj 2016 Jeg syntes nu ikke dit eksempel lyder som useriøs, men en reel bekymring for om alt bliver gjort efter bogen..

• #49   11. maj 2016 Jeg synes bare det siger lidt sig selv at jeg ikke vil avle syge hvalpe når jeg har fået undersøgt ham for ALT hvad en labrador bør testes for!

• #50   11. maj 2016 Klausul har intet at gøre med om hvalpene er raske

• #51   11. maj 2016 Jeg skrev du fik det til at LYDE som om jeg var fuld af løgn

• #52   11. maj 2016 Ah hvad gjorde jeg?

• #53   11. maj 2016 Beltane ikke dig - Mette smiley

• #54   11. maj 2016 Det er vel også en slags løgn når man undlader en vigtig oplysning. smiley

I sådanne situationer kan man vælge at blive klogere, eller man kan vælge at blive fornærmet. Jeg ved godt hvad jeg synes er mest konstruktivt....

• #55   11. maj 2016 Hvis en med en anden race end labrador henvender sig og gerne vil bruge ham, så bliver det blandingshvalpe. Er vi enige om det? Hvor har jeg skrevet at det er DIG der laver blandingshvalpe? Stop nu med at skyde mig ting i skoene. Hvis tæveejer vælger at lave blandingshvalpe, er vedkommende sandsynligvis ikke DKK medlem og kan derfor heller ikke tjekke hundeweb. Læs nu hvad jeg skriver og ikke hvad du tror jeg skriver.

• #56   11. maj 2016 Nej men hvis tæveejer ikke har labrador med DKK stambog er det heller ikke nødvendigt at tjekke mickey for oplysninger på hundeweb?
    Og hvis ikke tæveejer har adgang til hundeweb men en labrador med stambog, så skal jeg gerne tjekke om hendes hund sundhedsmæssigt er egnet til mickey!

• #57   11. maj 2016 Hvis du ikke troede at jeg bare ville lade ham parre med den ene og den anden, så nej så forstår jeg ikke hvad du så mente da du skrev "jeg kan jo også være ligeglad med om du får problemer. Avl du bare løs" og for mig lyder det også som om at du mener jeg nærmest var fuld af løgn, efter jeg havde sagt der ikke stod noget om det i min købekontrakt?

• #58   11. maj 2016 Jeg skrev til dig for at gøre dig opmærksom på at mange labopdrættere (jeg ved ikke med andre racer) har klausuler på at hunden kun må bruges i FCI regi.
    Det er der ikke mange hvalpekøbere der ved, så man kan få nalderne i klemme. Men tak for det. Jeg skal nok undlade at advare og forsøge at hjælpe en anden gang!!

Men jeg skal lige høre: har jeg skrevet til dig på PB efter at du skrev at nu havde du kigget kontrakten igennem igen og der står ikke noget? Har jeg kommenteret din annonce efter det?

Og det var det sidste herfra!!

• Bente M
    Bente M Tilmeldt:
    aug 2013

Følger: 1 Svar: 26
    #60   16. maj 2016 Hvad er det for en kontrakt, der henvises til her i tråden? - er det DKK købskontrakt på en hvalp?
    Jeg ved da godt, at mange hvalpesælgere forsyner kontrakten med nogle restriktioner vedr. fremtidig brug af hvalpen, men her synes jeg det er vigtigt at påpege, at de desværre ingen retsgyldighed har, da køb af en hvalp er køb af et forbrugsgode (desværre - ved også, at DKK arbejder på, at få salg af hvalpe ind under noget andet). Så ligemeget hvilke gode intentioner sælger har, så kan han kun henstille til køber, og ikke kræve, da alle fremtidige rettigheder er overgivet til køber i det øjeblik kontrakten er skrevet under og købsprisen er indbetalt (det gælder for øvrigt også restriktioner vedr. f.eks. videresalg). Så hvordan og med hvem hunden avler er helt op til hundens ejer at bestemme. Så må man jo blot regne med, at ejeren har samme interesse som sælgeren, hvilket de fleste heldigvis har.
    Selvfølgelig er det vigtigt, at komme med alle relevante oplysninger, hvis man stiller sin hanhund til avls-tjeneste, også selvom han er carrier af et eller andet, for det er jo næsten alle - det er blot ikke alt, man endnu kan teste for. En carrier er en sund og rask hund, som aldrig vil udvikle den sygdom, som han er carrier af. Det er derfor vigtigt at forstå, at en carrier sagtens kan parre med en clear, og at hvis man kun skulle parre clear/clear, så vil der på sigt være risiko for, at andre værdifulde gener fra carriers vil gå tabt i et fremtidigt avlsarbejde.
    Avlsarbejde er en videnskab, der skal udføres med rettidig omhu.

• Bente M
    Bente M Tilmeldt:
    aug 2013

#62   16. maj 2016 Hej Isabella,
    Er du sikker på, at der var tale om et hvalpekøb (familiehund), og ikke køb af en avls- brugs eller udstillingshund, for der tolkes reglerne anderledes?.
    Det var i hvert fald sådan det blev udlagt på DKK's opdrætteruddannelse af en jurist med speciale inden for emnet.

• Bente M
    Bente M Tilmeldt:
    aug 2013

#64   16. maj 2016 Hej igen Isabella,
    Jeg tror, at der har været tale om et såkaldt "handelskøb", som der henvises til i dette indlæg fra DKK:

DKK's købsaftale, der er obligatorisk ved handel med DKK stambogsførte hunde, indebærer, at købelovens forbrugerkøbsregler gælder, medmindre der er tale om handelskøb. Som køber bør man bede om at få aftalen fremsendt på forhånd, så man kan læse den igennem i fred og ro og overveje, om der er punkter, man ikke forstår eller ønsker at få uddybet.

• #65   17. maj 2016 jeg gør som juristen anbefalet ved også at Advokater der ved lidt om hunde køb siger at det er klog at lave nogle regler og en bod ,jeg var også til det Ret og Vrang ved Jørgen Hindse ,det er jo ikke smart at to fra DKK modsiger hver anden

• #70   17. maj 2016 når DKK slækker på kraven er vi som opdrætter nød til at holde fanen høj omkring vores opdræt og sørge for vi gør det bedste ,for vores hvalpe Dkk skulle tage og se dem efter i sømmen der altid laver hvalpe ,også dem der hvor deres Hanner har over skredet Matador avlen og får tavler på hvalpene

• Bente M
    Bente M Tilmeldt:
    aug 2013

#71   17. maj 2016 Hej Krumme, jeg ved ikke, om der er noget i dit indlæg, som jeg har misforstået, men som udgangspunkt kan vi vel blive enige om, at ingen skal være afskåret fra at købe en DKK hvalp? Jeg ser i hvert fald helst, at så mange som muligt køber DKK stambogsførte hvalpe, og jeg synes, at www.koebhund.dk netop er et eksempel på, at der fra DKK's side gøres en ihærdig indsats for, at avlere under DKK får promoveret deres hvalpe bedst muligt. Med hensyn til overskridelse af matadorgrænsen, Laika R, så er grænserne indført som etiske anbefalinger, som de fleste avlere følger. Som jeg læser reglerne er det ikke et påbud, som efterfølgende giver DKK ret til at nægte stambogsføring af hvalpe. Det er jo ikke fordi en fortrinlig hanhund pludselig giver dårlige hvalpe, fordi han er blevet matador, og den præcise grænse kan være svær at beregne. Det kan jo være, at hans sidste kuld var på flere hvalpe end beregnet, og at han så pludselig overskrider den etiske grænse. Det er selvfølgelig ikke i orden, hvis avlen derefter fortsætter, men efter en henstilling fra DKK, tror jeg da, at de fleste ejere af matadorer indstiller avlen, når DKK gør dem opmærksomme på overskridelsen.
    Her er reglerne fra DKK:
    Som hanhundeejer har man ansvar for at holde øje med, hvornår ens hanhund rammer matadoravlsgrænsen. Hvis DKK registrerer en markant overskridelse af denne grænse, kan hanhundeejeren modtage en henvendelse fra DKK, der opfordrer til at foretage en evaluering af afkommet, før man evt. beslutter at bruge hunden i avl igen. Evalueringen kan f.eks. omfatte afkommets status i forhold til sundhed eller eksteriør, samt en vurdering af hvor mange af de tidligere afkom, der er blevet brugt i avl. Sidstnævnte fremgår af den fane på hundeweb der hedder "Børnebørn".

Ved gentagne overskridelser, uden at hanhundeejeren kan gøre rede for resultatet af en afkomsevaluering, kan DKK’s bestyrelse beslutte at nedlægge avlsforbud på hunden. Specialklubben modtager altid en kopi af de breve DKK udsender i forbindelse med overskridelse af de etiske anbefalinger.

Jeg er ked af at høre, at så mange herinde har så hårde ord til DKK, som er en forening, man kan vælge at være medlem af eller ikke. Jeg synes, at beløbene til hvalperegistrering er rimelige, og jeg har svært ved at se sammenligningen med en "pengemaskine". Jeg har ikke oplevet, at DKK har slækket på nogle krav, med derimod har nogle strenge krav, der er med til at beskytte vort avlsarbejde - jeg har sådan set kun et ønske tilbage, og det er, at databasen var offentlig tilgængelig for hvalpekøbere, selvom de ikke endnu er medlemmer af DKK.

• Bente M
    Bente M Tilmeldt:
    aug 2013

#74   18. maj 2016 Hej igen Krumme,
    Jeg er skam helt enig med dig i, at man ikke bevidst bør bruge sin avls-hund til tavleløs avl - det er der ingen fornuft i - men jeg synes blot, at det må være svært i en retssag at løfte bevisbyrden. Hvad nu, hvis en avls-hund har været på et utilsigtet lynvisit gennem hækken og ind til naboens hund (uden tavle). Skal avlshundens ejer så idømmes en bod fordi han ikke har holdt sin hund i snor, men naboens hund var i løbetid? - eller skal han pålægge naboen, at den tavleløse hund skal "tage en fortrydelsespille" - det er vel et dilemma? For du mener vel, at tavleløs avl ikke blot skal være en restriktion for tæver?

Kommentér på:
Useriøse henvendelser

Annonce