844 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

cecilia M
cecilia M
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2

Hund VS bukseben ? Hund VS bukseben ?

Hej HG.

Forleden dag var jeg i en hundepark, og der var masser af hunde i alle størrelser og alle hunde leger godt.... Lige ind til der kommer en dame med sin hund ( han Hund ca. 2 år ). Hunden bliver straks budt velkommen af alle de andre hunde, og de løber lidt rundt og leger som hunde gør.
Damens hund løber efter lidt tid hen til sin ejer og pisser op af hendes ben (der er ingen hunde omkring dem da det sker første gang), ejeren opdager det ikke før det er for sent, og hun gør eller siger egentlig ikke rigtig noget til det.
Jeg tænker at det var lidt mærkeligt ?! Men HEY hunden var måske lidt stresset, og hunden lagde måske ikke mærke til det lige var ejeren. kort sagt et enkelt Uheld ?!?!
Få min. efter hilser damen på en anden hund og straks kommer hendes egen hund hen og pisser op ad hende igen Meget bevidst, og igen siger egeren ikke noget eller gør noget ud over af stå lidt i sjov og sige " iiih og Aaarh".
Dette sker så igen igen igen uden den vilde reaktion.

Det er første gang, jeg har set en hund som ikke var hvalp direkte Pisse op af sin ejer !
Er dette en form for dominas eller hvad sker der ? Hvordan ville i takle det, hvis det var jeres hund?

Det skal siges at hunden er ret dominerende over for andre hanhunde og han fik lagt vores på ryggen og lignede en hund der var klar til angreb, trods vores hund er meget større end den.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund VS bukseben ?
  • #1   6. maj 2016 Dominans er det næppe, men det kan godt være usikkerhed. I hvert fald er det en adfærd, der burde stoppes og hunden lyder ikke helt egnet/rolig nok til den slags situation.

• #2   6. maj 2016 Vil også sige usikkerhed, ihvertfald i dette tilfælde

• #4   6. maj 2016 Lyder som en stresset hund, muligvis usikker, men helt sikkert med dårligt hundesprog.
    Den burde ikke blive sat i den slags situationer, den kan jo tydeligvis ikke håndtere det. Håber I fjernede jeres egen hund fra den, når den mobber på den måde.

• #5   7. maj 2016 Har nok ville markere hende som hans overfor de andre hunde ville selv sige fra og vise det ikke er i orden at gøre

• #6   7. maj 2016 Adfærden i sig selv er jo noget territorialadfærd. Men i sådan en situation kan det være så meget andet - ikke dominans dog.
    Min tanke er enten afreaktion på en stresset situation eller markering/territorialadfærd.

Eller noget der bare har udviklet sig til en dårlig vane.

• cecilia M
    cecilia M Tilmeldt:
    nov 2015

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 2
    #7   9. maj 2016 Vi fjernede os fra situationen med det samme ja.
    Tak for lidt viden smiley

Kommentér på:
Hund VS bukseben ?

Annonce