1.464 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Amputering af Hale . . Amputering af Hale . .

Lucky har en slem omgang halelammelse , og det har han haft i nogen dage , Men han har 2 gamle brud på halen , samt et lille nyt på hale spidsen , han er meget interesseret i at slikke på det her , og der er blevet rødt og irriteret derved , planen er at han skal i røntgen mandag og så evt have fjernet den her hale , det som der ser ud til at være hale lammelse kan jo også være en infektion .. Er der nogen der har erfaringer med at få fjernet sådan en hale ? og efterfølgende forløb ? samt hvordan har jeres ældre hunde taget narkosen ?

Lucky er blevet tilset og sat op i smertestillende , men jeg kan alligevel ikke få lov at røre halen ude ved det brud , så han har jo tydeligt meget ondt :(.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amputering af Hale . .
  • #1   22. apr 2016 Har han været ude og svømme?

• #2   22. apr 2016 Ja han har været ude at svømme , men jeg synes det er en lille uges tid siden .. så derfor er tanken lidt at der er noget andet der spiller ind , halen er løftet i de øverste 5 cm og er hævet , men han har haft lammelsen 3 gange før , og jeg har aldrig set noget lign som det her , han skriger af smerte , trods smertestillende.

• #3   22. apr 2016 Jeg synes det lyder som Watertail.

• #4   22. apr 2016 Dyrlægen var lige så meget over i en infektion fra det brud neders på halen , Han har før haft halelammelse og det er slet ikke i samme grad som det her , og jeg synes han har haft det længe nok nu , 2 dage men jeg har ikke set nogen bedring, og jeg har heller aldrig oplevet at han har været ved at gnave i sin hale under hale lammelse.

• #6   22. apr 2016 Ja jeg kunne tænke mig at han kommer til at ville mangle den her massive hale , jeg tænker næsten han vælter rundt uden den .. Jeg håber ikke det er en meget omfattende OP .. Han smækker den hale op af alting , jeg har blod op og ned ad vægge flere gange om ugen .. Selvom han bliver 9 så håber jeg at min faste dyrlægen også synes det er den bedste beslutning.

• #8   22. apr 2016 Jeg havde en boxer som fik sin hale amputeret fordi hun gentagende gange slog den i stykker i spidsen og den ikke ville hele op. Hun stoppede faktisk med at være den glade hun når der kom nogle, fordi hun vidste at det jo ville gøre ondt.
    Halen blev amputeret så der var ca. 10 cm hale tilbage, alt andet syntes vi ville se mærkeligt ud.
    Der gik ca. to dage, så begyndte hun at blomstre op igen og fandt ud af at hun kunne være glad uden at det gjorde ondt. Det var skønt at se.
    Det eneste man skal acceptere er at hunden er udelukket fra alle stævner og konkurrencer resten af dens liv uanset hvilket regi det bliver afholdt i. Det er regeringen der har bestemt det.

• #9   22. apr 2016 vær OBS på at tager du så meget som en millimeter af halen udelukkes hunden fra al konkurrence deltagelse. bare hvis man har den slags lyster..

• #10   22. apr 2016 Tak for svar .. Lucky fatter ikke at han skal lade være at banke halen ind i dørkarmen , så står han der og slår , og rejser de nederste børster fordi det jo gør ondt .. Halen har ingen problemer med at hele op , men han har nogle vældige store knuder efter brud på halen smiley .. Vi kommer aldrig hverken til udstilling eller noget andet hvor halen ville komme til at mangle så det behøver vi heldigvis ikke tage med i overvejelserne smiley

Kommentér på:
Amputering af Hale . .

Annonce