28. okt 2014 Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.627
Thor-gennembrud - del 2! {{forumTopicSubject}}
NÅ....!!!!!
Nu skal I lige godt høre (= læse).
En del af jer har læst denne tråd:
http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/632923-hvor_soegerfinder_jeg_fremmede
...Og denne:
http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/634905-thor_gennembrud_af_de_helt_store_
Indtil videre har Thor jo så hilst på en masse fremmede damer.
Mænd skal stadig ikke komme for tæt på.
Og dog!!
For i dag har Thor skisme selv været opsøgende overfor 2 fremmede mænd på gårdspladsen.
Jeg kom ud med Thor for at gå tur, da de kom imod os på flisegangen.
De havde forleden fået at vide at Thor ikke var så begejstret for fremmede, så da jeg roste Thor for at gå forbi uden at ænse dem, sagde de også at det var flot.
Det var første gang Thor så dem, så jeg var godt tilfreds.
De skulle tilbage og ud til deres bil, da vi falder i snak om Thors situation.
Jeg satte Thor af og stak ham et par godbidder.
Den ene af de unge mænd sagde så "han må godt hilse, hvis han vil".
Jeg gav ham nogle godbidder som han kunne smide på jorden til Thor.
Da bæstet havde spist ost og bacon, søgte han den fremmede mand, der bare ignorerede ham.
Han kiggede ikke på ham og havde hænderne i lommen.
Thor snusede meget nysgerrigt til ham og han tog stille den ene hånd op ad lommen og lod Thor snuse. Dog uden at gøre antræk til at ville klappe på hunden.
Pludselig går det op for Thor, at der jo også er en anden mand tilstede.
Han søger ham og står og snuser, da manden prøver at ae Thor i hovedet/på halsen. (Thor stod med front imod ham)
Det brød Thor sig selvklart ikke om, så han gav et lille bjæf og et lille hop, men blev sat af og koncentrerede sig om mig et øjeblik, hvorefter han lettere utålmodigt søgte den første mand igen.
Sådan gik der vel en 10 minutters tid med snak og snuseri og en hund der fik vældig meget ros efterfølgende.
De to gutter sagde i øvrigt, at de gerne ville hilse på Thor igen en anden gang, hvis det kunne hjælpe. Hurra for dem!
Så ja, det har taget et år nu, men vi er godt på vej!!!!
Jeg er SÅ glad, for det KAN lade sig gøre - også med fremmede mænd.
Med dét vil jeg ønske jer alle en helt fantastisk søndag aften.
Jeg sidder og skåler med mig selv i boblevand, for jer der kender Thor og mig ved, hvor stort det er!!
Jeg elsker min tosse-hund! <3 <3
(Billedet her er fra turen vi gik efter vi havde talt med fremmede mænd)
nov 2009
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 6 Emner: 49 Svar: 1.824
jan 2013
Følger: 23 Følgere: 110 Hunde: 3 Emner: 7 Svar: 1.151
Thor's menneske, flot arbejde,du er så sej
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.200
og jeg siger det igen igen igen.. wooooow for en hund
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 465 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.627
Jeg er helt vildt stolt over elske-fjæset, der nu er gået omkuld ved mine fødder.
For nogle er det "ingenting", men for ham har det virkelig været grænseoverskridende.
Han har kæmpet et kamp med sig selv og heldigvis lader det til at den "fornuftige Thor" vinder.
Jeg kunne se at han stadig var lidt usikker, men han er nysgerrig og når først han ser at folk ikke gør noget, så tør han op. Helt fantastisk.
Sødeste lille tosse-hund..
I hans hoved er han jo stadig bare så lillebitte.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
Og hvor er det ulige fordelt. Jeg har 2 hunde, som går og småpiber og skal have snor på, så snart vi ser andre mennesker, for hundene er helt 100% sikre på at lige DE mennesker KUN går der for at vil snakke med og nusse tøserne.
okt 2014
Og tak, jeg synes også det er fedt.
Håber han bliver ved med at rykke sig, for så ender han måske med at blive en "normal" hund.
jun 2010
Følger: 45 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 126 Svar: 3.859
Og super godt gået! Dejligt at han fortsætter med at opdage at de der mennesker faktisk er ret søde, når det kommer til stykket.
okt 2014
Og selvom jeg har været tæt på at opgive ham undervejs, så er jeg glad for at jeg har holdt ud og prøvet lidt mere og lidt mere og.....
okt 2014
jan 2008
Følger: 79 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 100 Svar: 867
okt 2014
Jeg takkede også de to gutter mange gange for deres tid og hjælpen.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.764
okt 2014
Ja, for selvom Thor ikke er den største hund, så kræver det alligevel lidt, at lade en fremmed-fjendsk hund komme hen til sig.
dec 2010
okt 2014
- Jeg synes også selv han er faldet meget heldigt ud, når man tænker på hvad der er i ham.
okt 2014
Glæden vil næsten ingen ende tage.
Så stiger jeg af bussen, efter en dejlig dag på jobbet, og mand og hund står og venter på mig.
Da vi runder indkørslen, står der 4 mennesker på gårdspladsen.
Thor var meget ivrig, med logrende hale og pjevselyde, for at komme derhen.
Det var nemlig de to unge mænd fra forleden samt den enes kæreste og så vores udlejer.
Jeg satte Thor af og fik ham til at koncentrere sig om mig et øjeblik.
Derefter kunne udlejer håndfodre Thor med pølsestykker og Thor gik lystigt over og snusede til ham han blev gode venner med sidst.
Kæresten til den ene fik posen med hapsere og gav Thor nogle stykker og hun fik lov til at røre ham lidt på kroppen.
Thor var i vældig godt humør og virkede ikke til at være synderligt på vagt overfor dem.
Jaja, for nogen er det ingenting, for os er det KÆMPESTORT og jeg vil bare så gerne dele min glæde med nogen!
Om lidt kommer der nogen og henter en trampolin; Thor så dem rigtig meget da han var hvalp/stor hvalp, så jeg er spændt på om han kan huske dem, så han kan hilse på dem.
Uanset hvad, så er jeg mega stolt af min tossehund, der virkelig rykker pt.
Weeeeeeeeeeeee!!!!!!
God påske! :D
jun 2010
okt 2014
jun 2010
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
okt 2014
Nu har de været og hente trampolinen og da vi havde skilt den ad og smidt den på traileren, spurgte jeg om det var okay at jeg hentede Thor.
Det er min svogers søster (og hendes familie) og hun var med, med deres hund, dengang vi blev overfaldet, så de kender alt til Thors oplevelse og vores kamp derefter.
Mig op og hente bæstet og jeg var godt nok nødt til at holde fast i snoren da jeg åbnede hoveddøren, for han trak meget da han så dem.
Nøj hvor gensynsglæden var stor. Børnene (omkring 4/5 og 6/7 år) kunne løbe og lege rundt om ham og han stod bare og kiggede.
De kunne alle 4 nusse, klø og klappe på ham som havde de aldrig lavet andet.
Sidst han så dem har vel været i maj/juni sidste år, så huskeren fejler ikke noget på ham.
Alt i alt har det var været en super positiv dag Thor-mæssigt.
JEG ER GLAAAAAD!
Barmutter, nej jeg fortalte ham bare om din kommentar...
Men jeg er overbevist om, at han rent faktisk mener det. Han er også glad for fremskridtene.
Tak Mette. Det er bare en ubeskrivelig lettelse, at min hund ikke længere æder alle folk han ikke kender.
jun 2010
okt 2014
dec 2010
Thor-gennembrud - del 2!