Respekt hundeejere imellem, trods forskelligheder. {{forumTopicSubject}}
Jeg har 2 dalmatiner tæver, som jeg ofte lufter i en park tæt hvor jeg bor.
Mine hunde er ikke altid venlige ved andre hunde, hvorfor de altid er i snor - hvilket skiltet ved parkens indgang også påbyder.
Alligevel møder jeg ofte løse hunde inde i parken, som ikke er under kontrol.
Den anden dag oplever jeg det endnu engang. Hunden er sød, og løs, og stor og kommer direkte imod mig. Ejeren og dennes ven, står på behørig afstand og taler, som intet var hændt. Jeg råber til dem: "Vil I kalde hunden til jer?".
Svaret jeg får er: "Det er en førerhund". Og intet andet. Ingen reaktion og intet forsøg på at kalde hunden til sig.
Jeg måtte vende om og klarede således situationen, uden andet end den skræk jeg oplever hver evig eneste gang.
Jeg vil ønske for det ny år at hundeejere tager mere hensyn til hinanden og respekterer de påbud der er så vi alle kan føle os sikre - førerhunde eller ej.
Godt nytår.
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Isabelle, så længe Niels kalder sin hund til sig, hvis folk beder ham om det, så er der jo ikke noget problem i det (synes jeg)
aug 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Emner: 416 Svar: 5.184
mar 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6
Og at det var i en park hvor der er påbud om hunde i snor, hvilket jeg vil mene man bør kunne forvente sig.
mar 2014
jun 2008
Følger: 1 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 170 Svar: 1.889
Den reagerede i siuatonerne ikke på indkaldet.
mar 2014
Essensen er, at jeg finder det respektløst at man har løse hunde, hvor det ikke er tilladt.
Det er næsten dagligt jeg oplever dette.
Mine hunde er ikke venlige, så jeg tager mine forholdsregler. Jeg tror vi alle er bevidste om hundeloven, som har ramt mange på ulykkelig vis.
Jeg tager af gode grunde ikke mine hunde med i hundeskoven, eller andet steds hvor der er løse hunde. Det gør jeg ikke af respekt for andre hundeejere og deres hunde. Jeg ville ønske at andre tog hensyn til mig, der hvor jeg bør kunne gå i fred.
Når det er sagt findes der også mennesker som er bange for hunde, så at have dem løse i en offentlig park, og trodse forbud, finder jeg respektløst.
Og jeg tror vi alle har prøvet at stå på banen, træne lydighed og have en hund som trodser i indkald. Så hvorfor tror man ikke det kan ske i parken?
jun 2014
Følger: 3 Følgere: 95 Hunde: 2 Emner: 344 Svar: 3.162
Jeg troede bare at der var snorepåbud ALLE steder pånær hundeskove?
mar 2014
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1320 Hunde: 1 Emner: 202 Svar: 13.650
Tænk hvis en blind skulle undvære sin livline til selvstændighed bare fordi den løb hen til en hund der måske ikke lige ville hilse
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
Respekt hundeejere imellem, trods forskelligheder.