1.122 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Christina P
Christina P
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 8

Hund med IBD og allergi Hund med IBD og allergi

Hej

Min hund har lige fået konstateret IBD kombineret med hud allergi. Han har problemer med ørerne og huden mellem poterne. Han får hypo allergi foder fra RC og intet andet. Han får også piller for at dæmpe hans mavesyre. Men ville egentlig høre om der er andre der har hunde med dette da jeg har en del spørgsmål.
På forhånd tak og godt nytår

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tffg g 400 kr.
  • Jysk bord og lille kommode 600 kr.
  • Montage af loftlampe 400 kr.
  • Afløbsslange til vaskemaskine 1.400 kr.
  • Løbende vand i toilet 800 kr.
  • Skifte Køkkenvandlås 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med IBD og allergi
  • #2   30. dec 2015 Når din hund har allergi, så forstår jeg ikke, at den ikke bliver behandlet for det.

Jeg har en hund med allergi.
    Jeg har fået lavet en allergi vaccine, som hun reagerer rigtig godt på.
    Til at begynde med giver man en injektion hver uge. Efterhånd trapper man ned, hvor man til sidst kun giver en injektion en gang hver 30 dag.

• Christina P
    Christina P Tilmeldt:
    dec 2015

#3   30. dec 2015 Sofus har lige fået det konstateret og det eneste de sagde var jeg skulle starte ud med RC foderet men skal til dyrlægen igen om 14 dage så vil jeg prøve og høre omkring de der vacciner.

Et af mine spørgsmål er omkring det her med godbidder og ben om der er nogle som er gode at give uden at man har en hund der nærmest har vand rendende ud af numsen hele tiden ??
    Dernæst om hvor tit de får de her anfald eller om det er meget forskelligt?
    Jeg er bare mega usikker på om jeg gør det rigtige for min hund. Heldigvis reagerer han rigtig godt på det nye foder men er måske bange for at det vender til det dårlige igen lige pludselig.

• Christina P
    Christina P Tilmeldt:
    dec 2015

#5   30. dec 2015 Ok det er nok en go ide. Sofus har mange problemer med ørerne og så huden mellem poterne. Så jeg skal dryppe ham i ørerne 2 gange om dagen med noget rens og noget mod bakterier. Men er mega øm i ørerne fordi dyrlægen lige har renset dem så er ikke så populær :):)

• Christina P
    Christina P Tilmeldt:
    dec 2015

#7   30. dec 2015 Puha da sikke en omgang med Anton. Men godt at høre at han er ved godt mod. Sofus får omepracol mod mavesyre og han har det indtil videre rigtig godt i maven. Håber det fortsætter. Er lidt ked af at høre at det blir værre med alderen. Sofus fylder kun 3 til februar. Men kan også mærke at det er blevet lidt værre end før han fik diagnosen. Bla allergien på ører og poter er først kommet til for nyligt. Hmm jamen så har vi jo ikke så meget positivt at se fremt til. Kan de leve længe med det?

• #8   30. dec 2015 Skrigehunden
    Et år på Medrol er lang tid.
    Ikke for at jeg vil være negativ over at du giver Anton Medrol.
    Men Medrol er noget rigtig lorte medicin. På sigt ødelægger det de indre organer.
    Hvordan klarer Antons indre organer det ?

• Christina P
    Christina P Tilmeldt:
    dec 2015

#13   31. dec 2015 Ok tak for alle svarerne. Jeg har meldt mig ind i den gruppe på fb. Jeg håber ikke Sofus bliver så hårdt ramt og at foder kan hjælpe ham :):)

Kommentér på:
Hund med IBD og allergi

Annonce