Wolf overfaldet igen {{forumTopicSubject}}
Der er IKKE sket andet end forskrækkelsen, men ØV hvor er vi altså trætte af de situationer efterhånden!!!
Nå. Er lige vågnet fra middagslur med bebsen, og imens har manden været ude og lufte Wolf. Han havde på turen sat sig ned ved en af søerne der er der hvor vi lufter, på en bænk lidt afskåret af store træer og sådan.
Der var så kommet en mand gående med en rottweiler uden snor ( vi har set dem mange gange, men er altid gået en anden vej netop fordi den er løs, og vi ved at de er nogle hunde af en vis kaliber,- og vi kender ikke hunden eller manden)..
Den havde så spottet Wolf og var åbenbart løbet ind til ham og min kæreste ved bænken (manden havde råbt, og kunne selvfølgeligt ikke kalde hunden til sig..) og begyndt at overfalde Wolf. Min kæreste havde sparket og losset og prøvet at få hunden af wolf uden at det virkede.. Tilsidst var han selv blevet væltet om kuld og kunne godt se at han blev nødt til at slippe Wolf og lade ham klare sig selv, og bare håbe på det bedste!! De var så røget ind i noget buskads hvor Wolf gudskelov havde lagt sig ned på ryggen og pevet.
Min kæreste var flippet rådenskråt på manden og fik lige ytret noget med at nu måtte vi jo se om der var gået hul i Wolf,- for hvad skulle der så ske med rottweileren?..... (Manden var blevet ligbleg i hovedet)
Hold nu kæft hvor er det bare trættende når folk har potente racer og ikke tager ansvar.
Jeg er så evigt taknemmelig for at Wolf vil gå RIGTIGT langt for at undgå en voldelig konfrontation.. Kæresten sagde også at det (igen) var det der gjorde at det ikke gik fuldstændigt galt.
Jeg VED godt, at hvis rottweileren havde været ude på at slå ham ihjel havde det set anderledes ud (vi HAR oplevet ham skambidt af naboens cane Corso som var ude efter blod) og at denne konfrontation helt sikkert handlede om dominans.. Men det er immervæk godt nok alligevel frustrerende at skulle stå model til det, med ens egen hund, især når det er de kraftfulde racer vi snakker om
Øv øv øv.
Wolf og kæresten havde heldigvis mødt et par hunde efterfølgende på gåturen, og han har stadigvæk ikke taget skade af at opleve den slags igen.
Han er godt nok et tilgivelse lille væsen. Heldigvis.
... Sikke en dag på hundefronten! Bøvs.
apr 2013
Følger: 35 Følgere: 10 Hunde: 3 Emner: 4 Svar: 87
Jeg har små hunde (cavalier King Charles) og jeg er osse nervøs når vi møder løse hunde og det kommer sig af at min første cavalier blev overfaldet af en stor schæfer og min lille Charlie lå bare og skreg og jeg stod der og prøvede og få hunde af min hund alt imens ejeren af schæferen gik ude på den anden side af nogle carporten og overhovedet ikk kunne se hvad der forgik, jeg blev osse rasende og sagde til hende at hvis jeg så den hund læs igen ville jeg gøre noget ved hende hun sent ville glemme... Man bliver bare så bange og vildt forskrækket når ens hund bliver overfaldet.. Heldigvis gik der ikke hul på Charlie men fik smertestillende og antibiotika.. Det har desværre gjort at jeg ikke er vild med hunde der render rundt løse.. Håber jeres vovse er okay
dec 2013
Følger: 83 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 199 Svar: 8.919
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 602
Man kan bare SE på ham hvordan han prøver at undgå og neddæmpe situationer som kunne spidse til.
Glemmer aldrig dengang vi havde en stor lab i røven en halv gåtur (i hundeskoven) som IKKE fattede nogen grænser selvom Wolf prøvede at sige bøvs til den utallige gange verbalt og ved at vende sig væk fra den. Efter en halv time, sagde jeg for sjov om han ikke kunne følge den hjem, og fanme om han ikke vendte sig om og løb de 100meter hjem med hunden til ejer der konstant halsede efter og nægtede at komme hen og hente sin hund men heller ville stå og "kalde den til sig" LOL.
Det skete 2 gange at han løb tilbage med den i hælene for at ejer kunne få fat i den :D..
Og det var også en af de hunde hvor de hurtigt kunne have været oppe og toppes. Helt grænseløs, ingen forståelse for hundesprog, og med halen lige op i vejret og hele tiden prøvede at dominere med kroppen...
Håber bare ikke en dag at glasset flyder over!
jun 2013
Følger: 9 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 98 Svar: 602
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Desværre efter en hel del gange er terroristen en smule mærket, og kan godt blive usikker hvis vi møder løse retriever, eller hvide schæfere... Godt Wolf slap med forskrækkelsen
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
Godt der ikke skete Wolf noget!
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 768
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 277 Svar: 8.764
Fatter simpelthen ikke hvorfor folk slipper deres hunde løs, når de har så lidt styr på dem ?
Wolf overfaldet igen