{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Vigtigheden i halsbånd {{forumTopicSubject}}

Bare en lille historie fra i dag:

Vi havde idrætsdag på min skole i dag, og den gik ud på at komme toilet nogle forskellige steder hen i byen.

Da vi (2 piger og 1 dreng og mig, lad os kalde dem a, b og c) er kommet til vores næstsidste stop, finder vi den fineste store, gule labradorhan. Vi venter i et par minutter, men ingen ejer dukker op. Hunden var heldigvis meget veltrænet, og kom når vi kaldte. Vi kaldte den "Vovse," da vi ikke kendte dens navn. Vovse havde nemlig ikke halsbånd på!
Så tog vi Vovse med rundt i området, håbende på at finde en der var ude at lede. Vi begyndte at ringe på et par huse hist og her, men ingen kendte hunden. B var ikke glad for store hunde, så B og C gik tilbage til skolen, for at lade dem vide at a og jeg kom forsent.
Efter et godt stykke tid, finder a og jeg en mand der mener at det er hans nabos hund.
Det var det så, og naboen blev meget glad for at få Vovse, som viste sig at hedde Balou, tilbage.
A og jeg kom forsent tilbage til skolen, men vi kunne gå med en god mavefornemmelse, for Vovse var hjemme igen. Vovse havde fået klatret over hegnet, og plejede ikke at gå med halsbånd derhjemme.

Det tog a og jeg en halv time at finde ejeren. Det kunne vi have gjordt på 5 minutter hvis Vovse havde haft hundetegn på!

Ville bare lige dele denne historie, og huske alle på, at selv om halsbånd ødelægger pelsen, eller hunden bliver lidt irriteret på det, så kan det være det værd, så længe man får sin elskede hund tilbage igen smiley

Lille undren: Flere fra vores årgang var gået forbi Vovse, uden at gide at prøve at finde ejeren. Er der virkelig ingen der hjælper hinanden mere?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vigtigheden i halsbånd
  • #2   9. okt 2015 Jeg synes personligt ikke det er værd at hunden kommer til skade med sit halsbånd når den er hjemme, derfor har vores ikke halsbånd på hjemme.
    Heldigvis er de chippet hvis uheldet skulle være ude.

• #3   9. okt 2015 Vores bærer hundetegn, men det er aldrig noteret med hundens navn på. Kun ejers oplysninger. smiley

Godt i hjalp vovsen smiley

GOD WEEKEND smiley

• #4   9. okt 2015 Vores bærer altid halsbånd og hundetegn. Altid. Men hvad jeg har også en rolig hund, der ikke sådan kommer til skade. smiley

• #7   9. okt 2015 Hvor er det sødt af jer, at I ledte efter hundeejer, og godt I fandt ham smiley
    Min hund går ofte uden halsbånd i hjemmet og haven. Hun er aldrig stukket af, og hun er chippet, så din historie kommer ikke til at ændre på noget hjemme hos mig.

• #8   9. okt 2015 Mine går stort set med halsbånd hele tiden... Det er kun om natten eller, hvis deres pels er fuldkommen slidt ned, så får de en lille pause.
    Har selv været ude for at der var en lille hund, som kom hen til mig, den havde godt nok halsbånd på, men vi brugte alligevel et stykke tid på at finde hjemmet, da tegnet var utydeligt, og vi ikke kunne få fat i ejer....
    Vi endte bare med at binde den fast til det hus, vi troede var dens hjem.

• #9   9. okt 2015 Sidst vi fandt en hund, ringede vi til ejeren. Det viste sig, at han boede lige i nærheden. Han ville have, at vi skulle slippe hunden igen, fordi den gik aaaaaldrig over vejen.

På vej frem og retur på vores reklamerute nåede vi at se den på den ene side af vejen, midt på vejen og på en anden gade i en fremmed have. smiley

• #10   9. okt 2015 Vores har ikke halsbånd på der hjemme, fordi det er unødvendigt og slider deres pels omkring nakken, så det ikke vokser ud.

De har enten halsbånd eller sele med hundetegn på når vi er ude. Stikker de af hjemmefra er de jo chippet, og ellers kan et opslag på facebook hurtigt finde vej til os.

• #12   9. okt 2015 det er godt med et halsbånd på en hund. men kan godt få en dyre bøde for at enes hund ikke har halsbånd på hvis den løber hjemmefra smiley

• #15   9. okt 2015 Mine har heller ikke halsbånd på i hjemmet. Det er de for meget slagssøstre til.

Kommentér på:
Vigtigheden i halsbånd

Annonce